تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

علاالدین رفیع زاده کیست؟ +بیوگرافی

علاءالدین رفیع‌زاده طی حکمی از جانب مسعود پزشکیان به عنوان «رییس سازمان اداری و استخدامی» منصوب شد. درباره او و سوابق تحصیلی و اجرایی اش چه می‌دانیم؟

علاالدین رفیع زاده کیست؟ +بیوگرافی
رویداد۲۴ | مسعود پزشکیان، رییس دولت چهاردهم طی حکمی «علاالدین رفیع زاده» را به عنوان رییس سازمان اداری و استخدامی منصوب کرد. با این حساب یک مدیر دهه ۵۰ دیگر نیز به جمع دولت چهاردهم اضافه شد. مدیری با مدرک دکتری مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات که۱۱ جلد کتاب در حوزه نظام اداری و مدیریت عملکرد به رشته تحریر در آورده است. یکی از این کتاب‌ها به عنوان «مدیریت عملکرد» پچرفروش‌ترین کتاب این حوزه است و به چاپ چهارم نیز رسیده است.

علاوه بر این رفیع زاده چاپ ۲۸ مقاله در حوزه‌های مدیریتی به ویژه مدیریت عملکرد و انجام بیش از ۱۸ پروژه مطالعاتی و اجرایی در حوزه مدیریت عملکرد و مدل‌های ارزیابی عملکرد از قبیل بنیاد اروپایی کیفیت، کارت امتیازی متوازن و ... را در کارنامه پژوهشی خود دارد.


بیشتر بخوانید: مجید فراهانی کیست؟ + بیوگرافی


او که در سال ۱۳۵۴ در اردبیل زاده شده، در سازمان اداری و استخدامی کشور سمت‌های متعددی از جمله مشاور معاون رئیس‌جمهور، رئیس امور مدیریت عملکرد و معاون نوسازی اداری را بر عهده داشته است.‌ی پیش از این با حکم میثم لطیفی مشاور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بود.

رفیع زاده در یادداشتی که در سایت شخصی خود سی ام مردادماه سال جاری نوشته تاکید کرده است: «باید پذیرفت، واقعیتی که معمولا در نظام حکمرانی و اداری کشور به آن توجه نمی‌شود این است که تصمیمات مدیرانِ دولتی قابل مقایسه با تصمیمات اتخاذ شده (برای مثال) در مورد یک جراحی بسیار پیچیده یک انسان نیست بلکه بسیار با اهمیت تر، حساس‌تر و دارای آثار و تبعات بسیار مهم تری است. چرا که در مورد اول یک بخشی از جامعه تحت تاثیر آثار مثبت یا منفی قرار می‌گیرند، اما در مورد دوم در نهایت اگر اشتباهی هم صورت گیرد منجر به فوت فرد تحت جراحی می‌شود.

علاالدین رفیع زاده کیست؟ +بیوگرافی

هر چند در هر دو مورد تخصص، دانش، تجربه، تعهد و ... بسیار مهم هستند، اما دامنه آثار تصمیمات قابل بحث است؛ لذا ضروری است اگر نگوییم بیشتر از حوزه سلامت و پزشکی، حداقل در همان اندازه لازم است که در راستای جاری سازی بروکراسی کارآمد به تخصص، تجربه، دانش، تعهد و ... افراد و مدیران سیاسی و حرفه‌ای توجه کرد. چیزی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، در دولت سیزدهم، مورد کم توجهی قرار گرفت؛ لذا با عنایت به نکاتی که مطرح کردم غلبه بروکراسی ناشی از انتخاب و انتصاب مدیران سیاسی و حرفه‌ای دولت سیزدهم را در انتخابات دوره چهاردهم مسلم می‌دانم و ضرورت توجه به آن سوی دولت چهاردهم را اکیدا توصیه می‌کنم».

مسعود پزشکیان در حکم انتصاب علاءالدین رفیع‌زاده به ریاست سازمان اداری و استخدامی آورده، امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیئت محترم وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور مجدانه بکوشید. علاوه بر این مجموعه سوابق رفیع زاده به شرح زیر است:

• مشاور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور

•معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور

• رئیس امور مدیریت عملکرد سازمان اداری و استخدامی کشور

• رئیس امور مدیریت عملکرد، فرهنگ سازمانی و دبیرخانه شورای عالی اداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

• معاون امور مدیریت عملکرد، فرهنگ سازمانی و دبیرخانه شورای عالی اداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

• مدیر گروه مدیریت عملکرد، فرهنگ سازمانی و دبیرخانه شورای عالی اداری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

• کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
• سردبیر فصلنامه تحول اداری
• سردبیر فصلنامه توسعه و بهبود مدیریت
• مولف و کارشناس نظام اداری، مدیریتی و حکمرانی

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دولت چهاردهم
نظرات شما