تاریخ انتشار: ۲۲:۳۹ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

والدین چطور می‌توانند کودکان خود را پیش از خوابیدن از تلفن همراه‌‌ دور کنند؟

در بسیاری از خانواده‌ها، تلاش برای جدا کردن تلفن همراه از دستان کودکان قبل از خواب به یک کشمکش همیشگی بدل شده است. پژوهش‌ها درباره استفاده از تلفن همراه قبل از خواب چه می‌گویند.

والدین چطور می‌توانند کودکان خود را پیش از خوابیدن از تلفن همراه‌‌ دور کنند؟

رویداد24| آکادمی اطفال آمریکا توصیه کرده است که کودکان یک ساعت پیش از خواب از تلفن همراه استفاده نکنند تا خواب بهتری داشته باشند. اما برای والدین این کار اغلب تقریباً غیرممکن است. 

پایان روز، زمانی است که مدرسه، فعالیت‌های فوق‌برنامه و تکالیف به پایان می‌رسد و تنها فرصت استراحت و تفریح برای بسیاری از کودکان فراهم می‌شود. به همین دلیل، آن‌ها اغلب حاضر نیستند بدون مقاومت، تلفن همراه خود را کنار بگذارند.

البته یک مطالعه جدید که در تاریخ ۳ سپتامبر در مجله «JAMA Pediatrics» منتشر شد، نشان می‌دهد که استفاده از تلفن همراه قبل از خواب شاید به اندازه‌ای که پیش‌تر تصور می‌شد، برای خواب کودکان مضر نباشد. اما این تحقیق نشان می‌دهد که استفاده از تلفن همراه پس از رفتن به تخت خواب، قطعاً تاثیر منفی بر کیفیت خواب دارد.

همان‌طور که والدین باید مراقب باشند که تلفن‌های همراه مانع از خواب کودکان نشود، باید اطمینان حاصل کنند که این دستگاه‌ها باعث اختلال در آموزش، فعالیت‌های فوق‌برنامه و ارتباطات رودرروی کودکان با خانواده و دوستانشان نیز نشود. یکی از راهکارها این است که از کودکان بخواهیم هنگام رفتن به مدرسه تلفن‌های خود را در خانه بگذارند. همچنین می‌توان از آن‌ها خواست که در زمان انجام تکالیف درسی یا هنگام صرف غذا تلفن‌های خود را کنار بگذارند.

مهم است که والدین با کودکان خود درباره خطرات احتمالی که در فضای آنلاین با آن‌ها روبرو می‌شوند، صحبت کنند. این پژوهشگر پیشنهاد می‌کند که با کودکانمان درباره دلایل عدم اشتراک‌گذاری تصاویر خصوصی، صحبت کنیم، زیرا ممکن است بعدها این تصاویر توسط افرادی که قصد اخاذی دارند مورد سوءاستفاده قرار گیرد. این افراد می‌توانند با تهدید به انتشار تصاویر، از کودکان درخواست پول، روابط جنسی و کارهای نامناسب کنند. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان