تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

جنجال یک برنامه تلویزیونی؛ پزشکیان بیشتر باعث شرم است یا صداوسیما؟

توهین و حمله مهمان برنامه تلویزیونی به پزشکیان بهانه انتقاد از مجری برنامه شد، درحالی که به نظر می‌رسد او به موقع ورود کرده و مانع از ادامه بحث شده است؛ این سوال که رسانه ملی چرا به تندرو‌ها آنتن می‌دهد، اما همچنان باقی است؟

جنجال یک برنامه تلویزیونی؛ پزشکیان بیشتر باعث شرم است یا صداوسیما؟

رویداد ۲۴| مهمان برنامه روی آنتن می‌گوید که شرم داریم پزشکیان را رئیس جمهور خود بدانیم؛ این رویه صداوسیما، اما سبب شده که شرم مردم از رسانه ملی خواندن این سازمان خیلی بیشتر از شرم تندرو‌ها از رئیس جمهور دانستن پزشکیان باشد.
ماجرا چه بود؟
طیف تندرو انگار قصد ندارند ماجرای برادری با امریکا و تحریف ضرب‌المثل «اول برادری را ثابت کن بعد ارث بخواه» را رها کنند. اینکه دچار سوءبرداشت از حرف‌های پزشکیان در نشست مطبوعاتی شده‌اند، سخنان رئیس جمهور را از منبع نادرستی خوانده‌اند یا اینکه تعمدا این رویه را ادامه می‌دهند، بحث مفصلی است.
علی‌الحساب، اما ماجرا به رسانه ملی کشیده‌اند. ویدیوی از یک برنامه تلویزیونی در فضای مجاز پخش و پربازدید و پربحث شده که نشان می‌دهد مهمان برنامه با ادعای اینکه پزشکیان گفته ما با آمریکا برداریم، می‌گوید از اینکه بگوییم او رئیس جمهور ما است؛ شرم داریم! یک عذرخواهی هم از ملت‌های عرب زبان می‌کند که کسی نفهمیده دلیش چیست!
هجمه به مجری
این ویدیو، اما بهانه انتقادات گسترده‌ای به صداوسیما هم شده است. حتی برخی با انتشار یک ویدیو از مناظرات انتخاباتی مجری برنامه را متهم کردند که، چون از پزشکیان دلخور شده، اجازه این توهین را داده است!

البته ویدیو کامل نشان می‌دهد مجری برنامه چندان هم دربرابر این حمله به دولت، سکوت نکرده است.

به نظر می‌رسد سابقه رسانه به اصطلاح ملی در مواجهه با دولت‌های غیر همسو، مشخصا رویکرد این رسانه از ابتدای پزشکیان تا کنون سبب شده که گمانه همراهی مجری با مهمان رادیکال باورپذیر باشد. عدم همراهی مجری با سخنان تند مهمان علیه رئیس جمهور اگرچه نشان می‌دهد، منتقدان با متهم کردن مجری تند رفته‌اند، اما از گناه صداوسیما به رادیکال‌ها اینطور آنتن می‌دهد، کم نمی‌کند. همچین به این پرسش که چرا در دولت‌های همسو با این رسانه به منتقدان دولت اینطور فرصت داده نمی‌شد؟ پاسخ نمی‌دهد.
توصیه به صداوسیما
از این رو بهتر است به جاری نقد افرادی که ویدیو تقطع شده را باور کرده‌اند، خواستار تغییر رویه در رویکرد رسانه ملی باشیم، زیرا در همین فقره اخیر میزان بی‌اعتمادی به تلویزیون مشخص شد. وضعیتی که آسیب‌های آن نیازی به توضیح ندارد و بار‌ها در باب از عواقب از دست رفتن مرجعیت رسانه‌های داخلی و در راس آن‌ها صداوسیما سخن رفته است.
لازم است به آقای جبلی به عنوان رئیس صداوسیما یادآور شد که با ادامه این رویه سبب شوند، مردم از اینکه این سازمان عریض و طویل را رسانه ملی بنامند شرم داشته باشند.

این نکته را حسن آقا میری، سخنران مذهبی و روحانی خلع لباس شده هم گفته. او در واکنش به توهین کارشناس صدا و سیما علیه پزشکیان در اینستاگرام متنی تند و تیز خطاب به رئیس صدا و سیما منتشر کرده و نوشته: «شرم آور اینه که دارید از مردم به خاطر مشارکتشون و انتخابشون انتقام می‌گیرد !» وی همچنین نوشته است: «یادمون نرفته چه مجری هایی رو به خاطر اینکه در مدار شما نبودند، حذف کردید و این بی هنرها رو بر صندلی ها نشوندید.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما