تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳
هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل؛

بایدن: در برابر ایران و نیابتی‌هایش باید ایستاد؛ ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد

جو بایدن

رویداد۲۴ یورو نیوز نوشت: جو بایدن در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «ما باید در برابر ایران بایستیم و اجازه ندهیم گروه‌های تروریستی نیابتی حملاتی مانند حمله هفت اکتبر انجام بدهند.»

وی درباره ایران همچنین گفت: «ما باید با هم اطمینان پیدا کنیم که ایران هرگز و هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.

او با اشاره به اوضاع خاورمیانه گفت: «همه کشور‌ها باید مطمئن شوند که هفت اکتبر تکرار نمی‌شود. تروریست‌ها به یک کشور مستقل حمله کردند و ۱۲۰۰ نفر را کشتند.»

وی با اشاره به این که خانواده گروگان‌ها «بی‌گناه» در حال گذراندن «دورانی جهنمی» هستند، افزود غیرنظامیان در غزه هم یک «دوره جهنمی» را پشت سر می‌گذرانند.

رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق آتش‌بس نیز گفت: «اکنون زمان آن فرا رسیده است که طرف‌ها شرایط (آتش‌بس) را نهایی کنند، گروگان‌ها را به خانه برگردانند و امنیت اسرائیل و غزه را عاری از حماس تضمین کنند، رنج غزه را کاهش داده و به این جنگ پایان دهند.»


بیشتر بخوانید: اردوغان‌: سازمان ملل باید سازو کاری برای محافظت از فلسطینیان اتخاذ کند


بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل: دست از حمایت اوکراین برنمی‌داریم؛ پوتین شکست خورده است
جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا همچنین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

او گفت در بحبوحه آینده سیاسی نامشخص آمریکا «ما نمی‌توانیم» حمایت از اوکراین را کنار بگذاریم و قول داد تا زمان پیروزی اوکراین در جنگ علیه روسیه از کی‌یف حمایت کند.

بایدن افزود: «خبر خوب این است که جنگ پوتین و هدف اصلی او شکست خورده است. او قصد داشت اوکراین را نابود کند، اما اوکراین هنوز آزاد است. او قصد داشت ناتو را تضعیف کند، اما ناتو با دو عضو جدید، فنلاند و سوئد، بزرگ‌تر، قوی‌تر و متحدتر از همیشه شده است.»

این آخرین سخنرانی جو بایدن در قامت رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما