تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳

آموزش اتصال آیفون به تلویزیون و بررسی ایرادات رایج دستگاه

همانطور که همگی می‌دانیم گوشی‌های آیفون تقریبا در میان ما پیشرفته‌ترین گوشی‌ها هستند که استفاده‌ای چندمنظوره داشته و بسیاری از نیازهای ما در حوزه‌ی دیجیتال را رفع می‌کنند. یکی از این نیازهای مهم در حوزه‌ی دیجیتال، اتصال موبایل به تلویزیون است که امکان انتقال و نمایش محتوای گوشی شامل عکس، ها، ویدئوها و گوش دادن به موزیک را بر روی صفحه‌ی تلویزیون امکان‌پذیر می‌‌سازد.

آیفون

رویداد۲۴ معمولا برای اتصال گوشی‌های اندروید به تلویزیون مشکلی وجود ندارد و همین که گوشی و تلویزیون قابلیت اتصال و میرورینگ را داشته باشند، برای اتصال کافی است. اما در مورد گوشی‌های آیفون این موضوع کمی تفاوت دارد و نمی‌توان به همین راحتی گفت که می‌توان آن را به تلویزیون وصل کرد.
در این راهنما قصد داریم روش‌های متفاوت اتصال آیفون به تلویزیون و همچنین راهنمایی‌هایی برای تعمیر ایرادات رایج و شایع تلویزیون را ارائه دهیم.

روش‌های وصل کردن آیفون به تلویزیون 

گوشی آیفون

اگر تلویزیون شما از قابلیت AirPlay پشتیبانی می‌کند، این گزینه بهترین و ساده‌ترین روش برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون است. برای استفاده از AirPlay، مراحل زیر را انجام دهید:
•    گوشی آیفون و تلویزیون را به یک مودم یا همان شبکه وای‌فای مشترک متصل کنید.
•    فیلتر شکن باید خاموش باشد زیرا در فرآیند اتصال اختلال ایجاد خواهد کرد.
•    گزینه‌ی Air Play را در منوی تلویزیون انتخاب کنید و صفحه مربوط به آن را باز کنید.
•    منوی گوشی آیفون خود را به سمت پایین بکشید و گزینه‌ی Screen Mirroring را انتخاب کنید و نام تلویزیون خود را از لیست دستگاه‌ها انتخاب کنید.
•    پس از چند ثانیه، صفحه‌ی موبایل آیفون بر روی تلویزیون نمایش داده می‌شود و می‌توانید محتوای مورد نظر خود را برای نمایش روی تلویزیون انتخاب کنید.

وصل کردن آیفون به تلویزیون با Apple TV

اگر تلویزیون شما هوشمند نیست و از قابلیت‌های بی‌سیم مانند AirPlay پشتیبانی نمی‌کند، استفاده از دستگاه‌ Apple TV کمک می‌کند بتوانید قابلیت‌‌های هوشمند متناسب با کاربری‌های گوشی اپل و همچنین ویژگی‌های یک تلویزیون هوشمند را به آن اضافه کنید.
برای اتصال موبایل به تلویزیون از این روش، اتصال اپل تی وی به برق و تلویزیون از طریق کابل HDMI کافی است. وقتی این قطعه را از طریق کابل HDMI به تلویزیون وصل می‌کنید، لازم است ورودی تلویزیون را بر روی حالت HDMI قرار دهید تا بتوانید منو و تصویر آن را بر روی تلویزیون ببینید.

برای اتصال موبایل بر روی منوی Apple TV، گزینه‌ی Air Play Mirroring را انتخاب کنید و با انتخاب Screen Mirroring در منوی موبایل، Apple TV را انتخاب کنید تا اتصال انجام شود. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید مطلب وصل کردن آیفون به تلویزیون را مطالعه کنید.

راهنمای تعمیر تلویزیون؛ مشکلات رایج و راه‌حل‌های کاربردی

آیفون

تلویزیون یکی از مهم‌ترین لوازم خانگی در هر خانه‌ای است که پس از مدتی استفاده ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. در ادامه برخی از مشکلات رایج تلویزیون و راه‌حل‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

1.    چرا تلویزیون روشن نمی‌شود؟
یکی از مشکلات رایج تلویزیون‌ها، روشن نشدن آن است. این مشکل ممکن است به دلایل متفاوتی مانند ایرادات کابل برق و مشکلات برق تغذیه، قطعی در مدار داخلی یا خرابی منبع تغذیه باشد. در صورتی که تلویزیون شما روشن نمی‌شود، لطفا بررسی کنید کابل برق تلویزیون به‌درستی متصل شده باشد و پریز هم برق داشته باشد. اما اگر ایراد مربوط به کابل برق نیست، نیاز است دستگاه از سوی کارشناس تعمیرات مورد بررسی قرار گیرد.

2.    علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

این مشکل معمولا به دلیل مشکلات در سیگنال ورودی تلویزیون، خرابی کابل یا پورت HDMI، و یا مشکل در پنل و قطعات مربوط به نمایش تصویر در تلویزیون رخ می‌دهد. اگر تلویزیون دچار این مشکل شده است، کابل‌های ورودی را بررسی کنید و تصویر را در ورودی‌‌های متفاوت چک کنید. سعی کنید عواملی که باعث ایجاد نویز در تلویزیون می‌شود را دور نگه دارید. در نهایت اگر مشکل همچنان وجود دارد، نیاز است از سوی تعمیرکار متخصص بررسی و رفع گردد.

3.    قطعی صدای تلویزیون

اگر صدای تلویزیون شما قطع شده، ممکن است به دلیل تنظیمات نادرست صدا، خرابی اسپیکرهای تلویزیون و یا مشکل در مدارهای داخلی دستگاه باشد. برای اینکه مطمئن شوید ایراد دستگاه از کجاست، به تنظیمات صدا و Mute نبودن صدا توجه داشته باشید. ورودی دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید محتوای ورودی مورد نظر از نظر صدا مشکلی ندارد. دقت داشته باشید خروجی صدای تلویزیون در منوی صدا، بر روی حالت بلندگوی تلویزیون باشد. اگر مشکل مربوط به این موارد نبود، برای بررسی و رفع ایراد دستگاه اقدام نمایید.

4.    خطوط افقی یا عمودی روی صفحه تلویزیون

خطوط افقی یا عمودی روی صفحه نمایش تلویزیون معمولا به دلیل مشکلات سخت‌افزاری مانند خرابی در بردهای دستگاه یا مشکلات در پنل نمایشگر ایجاد می‌شوند. در چنین شرایطی تصویر ورودی‌های دیگر را هم بررسی کنید و اگر کابل HDMI برای نمایش تصویر به دستگاه وصل شده است، از سالم بودن آن مطمئن شوید. معمولا این ایراد فنی بوده و نیاز به بررسی و رفع ایراد از سوی کارشناس دارد.

تعمیرات تخصصی دستگاه‌های صوتی و تصویری 

اتصال موبایل به تلویزیون و تعمیر تلویزیون دو موضوع متفاوت هستند، اما هر دو می‌توانند تاثیر بسزایی در بهبود تجربه کاربری شما از دستگاه‌ تلویزیون داشته باشند. با رعایت نکات و راهنمایی‌های ارائه‌شده در این مطلب، می‌توانید به راحتی گوشی آیفون خود را به تلویزیون متصل کرده و در صورت بروز مشکلات، تلویزیون خود را بررسی کنید.

امیدواریم که این راهنما برای شما مفید باشد. اگر به دنبال راهکارهای بیشتر یا خدمات تعمیرات حرفه‌ای هستید، توصیه می‌کنیم تعمیر تلویزیون را به متخصص معتبر در این زمینه بسپارید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گوشی آیفون
نظرات شما