تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳

پیش‌بینی قیمت دلار تا قبل از انتخابات آمریکا

معامله گران معتقدند بازار ارز طی روز‌های آینده در مسیر اصلاح قرار خواهد گرفت و قیمت‌ها شیب نزولی را دنبال خواهند کرد؛ مسیری که باید دید امروز هم دلار دنبال خواهد کرد؟

پیش‌بینی قیمت دلار تا قبل از انتخابات آمریکا

رویداد۲۴| اقتصادنیوز نوشت: بازار ارز معاملات امروز را در حالی آغاز خواهد کرد که در روز گذشته با نوسانات محسوسی همراه شد؛ روندی که در پی آن قیمت دلار در بازار تهران و هرات در کانال جدید نوسان داد. دلار هرات معاملات روز گذشته را با گپ مثبت ۱۰۰ تومانی در ۶۳ هزار و ۵۰ تومان آغاز کرد و در نیمه دوم معاملات، با فشار فروش، به کانال کاهشی عقب نشینی کرد و در محدوده ۶۲ هزار و ۹۵۰ تومان قرار گرفت. دلار تهران نیز با گپ مثبت ۲۰۰ تومانی در ۶۲ هزار و ۹۵۰ تومان معاملات را آغاز کرد و در ادامه با فشار خرید حاکم بر بازار، در کانال جدید قرار گرفت.

درهم امارات نیز متاثر از نوسانات بازار، معاملات را با قیمت ۱۷ هزار و ۲۵۰ تومان آغاز کرد و با افزایشی که داشت به ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. این اسکناس در نیمه دوم معاملات مسیر نزولی را در پیش گرفت و در ۱۷ هزار و ۳۲۰ تومان نوسان داد. پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران فنی نشان می‌دهد، توقف فروش درهم امارات و محدودیت‌های خرید و فروش آن، از عوامل مهم در نوسانات بازار دلار و طلاست و انتظارات تورمی را تقویت کرده است. همچنین حباب دلاری درهم که از ابتدای مهر بالای چهارصد تومان قرار دارد در پایان معاملات دوشنبه به ۴۸۱ تومان رسید.

فعالان بازار ارز معتقدند بازارساز با تزریق ارز در تلاش است تا نوسانات را کنترل کند. این گروه ادعا می‌کنند تا پیش از انتخابات آمریکا، دلار در محدوده‌های فعلی باقی خواهد ماند و افزایش قیمت‌ها چندان محتمل نیست.

با این حال براساس پیگیری‌ها از معامله‌گران فنی محدوده حمایت مهم دلار هرات در مرز ۶۲ هزار و ۳۰۰ تومان قرار دارد و در صورت شکست این سطح، احتمال کاهش قیمت به مرز ۶۲ هزار تومان وجود دارد. در بازار تهران نیز حمایت کلیدی دلار در ناحیه ۶۲ هزار و ۱۵۰ تومان است و شکستن این سطح، احتمال افت قیمت تا محدوده ۶۱ هزار و ۸۰۰ تومان را قوت می‌بخشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات شما