تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

تحریم هواپیمایی‌های ایران فقط به قشر مرفه آسیب می‌زند یا همه؟

تحریم شرکت‌های هواپیمایی ایران چطور به اقتصاد مملکت آسیب خواهد زد؟ با خروج قابل توجه ارز. در واقع این تصمیم اروپایی‌ها نه فقط به قشر مرفه که سفر خارجی می‌رود، بلکه به همه مردم لطمه خواهد زد.

تحریم هواپیمایی‌های ایران فقط به قشر مرفه آسیب می‌زند یا همه؟

رویداد۲۴| اتحادیه اروپا در تازه‌ترین اقدام خود و به بهانه اینکه ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین موشک بالستیک می‌دهد سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرده است.

تحریمی که شاید در نگاه نخست برای طبقه فرودست جامعه زیاد جدی نباشد و سبب شود و مردم با خنده بگویند،‌ای بابا؛ دیگر چطور سفر خارجی برویم!

گذشته از تلخی این واکنش عمومی که به خاطر وضعیت بد اقتصادی و دور از دسترس بودن سفر‌های خارجی برای اکثریت مردم جامعه است، باید به این نکته دقت کرد که تحریم شرکت‌های هواپیمایی تاثیر اقتصادی فراتری دارد. به اضافه اینکه برای کشور‌های همسایه نیز سود قابل توجهی خواهد داشت.

این نکته را رضا رشیدپور فعال رسانه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس مورد توجه قرار داده است. او نوشته: «تحریم ایران‌ایر به زبان ساده یعنی هیچ هم‌وطنی نمی‌تواند از مبدأ تهران بدون توقف به مقصد فرا منطقه‌ای سفر کند. ظاهرا گزندی به قشر مرفه است. ‏اما در حقیقت افزایش چند ده برابری خروج ارز از کشور خواهد بود که دامنه‌ی آسیب آن تا فقیرترین قشر هم می‌رسد. تحریم «ایران ایر» بر ترکیه، امارات و قطر مبارک!»

تحریم هواپیمایی‌های ایران فقط به قشر مرفه آسیب می‌زند یا همه؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما