تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳
در یازدهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه مطرح شد:

راهکار‌های توانمندسازی شبکه فروش

دکتر مجید مشعلچی فیروزآبادی، قائم مقام بیمه مرکزی ج. ا. ا با حضور در یازدهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه ضمن تبریک چهاردهمین سالروز تاسیس بیمه کوثر به صنعت بیمه و سهامداران این شرکت از اهمیت و لزوم توجه به شبکه فروش در صنعت سخن گفت.
 

راهکار‌های توانمندسازی شبکه فروش
رویداد۲۴- قائم مقام بیمه مرکزی با تبریک چهاردهمین سالروز تاسیس بیمه کوثر و ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایش‌هایی عنوان کرد: ما می‌دانیم که تمام تلاش‌هایمان معطوف به یکسری فرآیند‌ها است که منجر به تولید محصول می‌گردد و در ادامه آن یک ارزش مادی یا معنوی خلق خواهد شد و همین ارزش می‌تواند یک مزید رقابتی تولید نماید.

وی در ادامه افزود: در این سودآوری لازم است بدانیم ما به عنوان نهاد ناظر در قبال کارمندان خود و شبکه فروش چه نقش و وظایفی داریم و چه اموری را باید پیگیری کرده و به انجام برسانیم. اگر ما نتوانیم وظایف خود را به درستی تبیین نماییم در مقابل نیز نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم به اهداف خود و سرمنزل مقصود برسیم.

دکتر مشعلچی با اشاره به تغییر نگاه به شبکه فروش در دنیای امروز بیان کرد: در گذشته شبکه فروش تنها یک کسب‌کننده درآمد برای شرکت‌ها بود و در فلسفه جدید نگاه به شبکه فروش به عنوان یک شریک راهبردی تغییر کرده است و حمایت و توجه به شبکه فروش به‌طور صد در صدی در راستای سودآوری یک شرکت خواهد بود.

در ادامه این برنامه دکتر نیاکان رییس پژوهشکده بیمه با تبریک چهاردهمین سالروز تاسیس بیمه کوثر بیان نمود: ایام را خدمت تمام عزیزان خانواده بیمه کوثر تبریک عرض کرده و امید است خیر کثیر آن جز برای آن‌ها مشمول دیگر افراد جامعه ما گردد.

دکتر نیاکان به ارائه موضوع توزیع چند کانالی شبکه فروش در صنعت بیمه پرداخت و خاطر نشان کرد: مشتریان بیش از هر زمان دیگری به دنبال دریافت خدمات بیمه‌ای و مالی هستند و یک شبکه توزیع مناسب، دقیق و منسجم می‌تواند رقابتی پویا را برای شرکت‌های مختلف فراهم آورد و در رابطه با این مسئله تحقیقات اخیر نشان می‌دهد با وجود گستردگی ارائه خدمات از طریق شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها و افزایش امکان دسترسی، همچنان غالب مشتریان خواهان دریافت خدمات به‌صورت فیزیکی هستند.

دکتر علیرضا دقیقی نماینده اداره کل نوآوری و کسب و کار‌های نوین بیمه مرکزی ج. ا. ا در رابطه با اظهار نظر‌ها درباره شبکه فروش در دنیای نوین عنوان کرد: باوری وجود دارد مبنی بر اینکه شبکه فروش در حالت سنتی خودش به پایان رسیده و تحولات دیجیتال باعث جایگزینی نوع جدید ارائه خدمات شده است. اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد در کشور‌های توسعه یافته همچنان رغبت بالایی برای بازار شبکه فروش سنتی وجود دارد. باید بپذیریم دنیای دیجیتال در صنعت بیمه رقیب فضای سنتی نیست، بلکه ابزاری تسهیل کننده برای آن است و کمک می‌کند شبکه سنتی در دنیای امروز همچنان باقی بماند.

در پنل برگزار شده دکتر آقادادی درخصوص چالش‌های شبکه فروش گفت: در فضای رقابتی عصر حاضر و آینده، وجود نمایندگان توانمند و مشاور در خط مقدم موجب ارائه خدمات باارزش و رضایت و وفاداری مشتریان می‌شود؛ درحال حاضر نمایندگان بیمه به‌عنوان مدیرانی هستند که در نقش مدیر بازاریابی، ریسک، فروش و ارتباط با مشتریان نقش آفرینی می‌کنند و باید به توانمندسازی شبکه فروش هوشمند و چابکی سازمان‌ها با شاخص‌های سرعت، دقت و انعطاف پذیری توجه بیشتری کرد. چالش‌های فعلی نمایندگان در قالب نبود نگرش سیستمی و احساس خانواده کاری و پشتیبانی نامناسب شرکت‌ها و آموزش‌های نامناسب و تخفیفات غیرعرف باید مدنظر باشد و با همت همه بازیگران صنعت در رفع مشکلات کوشا باشیم.

برچسب ها: بیمه کوثر
نظرات شما