تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵

نسخه سینمایی «پایتخت» کاری ویژه است

رویداد24-خشایار الوند نویسنده مجموعه‌های تلویزیونی «پایتخت» و «شب‌های برره»، در خصوص ساخت نسخه سینمایی «پایتخت» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: برای نسخه سینمایی «پایتخت»، طرحی را آماده داریم. اگر سازمان مجوز ساخت این کار را صادر کند، نگارش فیلمنامه را آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: صدور مجوز در سازمان صدا وسیما برای ساخت نسخه سینمایی مجموعه های تلویزیونی دارای شرایط مخصوص به خود است. به همین دلیل ما منتظر هستیم تا با دریافت مجوز از سوی سازمان، کار خود را شروع کنیم.

الوند بیان کرد: نسخه سینمایی «پایتخت» باید دارای قصه‌ای درخور پرده سینما باشد. در واقع به کار وی‍‍ژه‌ای تبدیل شود که خاطره مجموعه «پایتخت» را خراب نکند.

وی افزود: استانداردهای پرده سینما با تلویزیون تفاوت‌های زیادی دارد. همچنین مردم و منتقدین با دیدی متفاوت به آن نگاه می‌کنند. علاوه بر این موارد خود ما نیز در نظر داریم تا کاری ویژه را ارائه کنیم.

نویسنده مجموعه «پایتخت» اظهار داشت: قصه نسخه سینمایی هم مربوط به خانواده اصلی «پایتخت» است و فکر نمی‌کنم بازیگران دیگری به کار اضافه شوند.

خشایار الوند در مورد مراحل پیشرفت مجموعه «سنگ پا» بیان کرد: از 25 اسفند نگارش کار تعطیل شده بود، اما بعد از اتمام تعطیلات کار نوشتن را دوباره شروع کرده‌ایم. تاکنون نگارش و بازنویسی 7 قسمت از آن کامل شده است.

وی تصریح کرد: برای آغاز پیش تولید و ساخت یک مجموعه 26-27 قسمتی لازم است تا حداقل 15 قسمت از متن تکمیل شود. با شرایط موجود بعید می‌دانم که «سنگ پا» به پخش در ایام ماه مبارک رمضان برسد.

الوند خاطرنشان کرد: البته ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نگارش را به اتمام برسانیم. وسواس‌های زیادی از جانب تهیه‌کننده و محسن تنابنده روی متن اعمال می‌شود.

نویسنده مجموعه «در حاشیه» در پایان  تاکید کرد: «سنگ پا»، سریالی سنگین محسوب می‌شود که دارای پرسوناژهای بسیاری است. نباید از این موضوع غافل شویم که گروه سازنده «سنگ پا» می‌تواند کارهای عجیب و غریب کرده و در مدت زمان بسیار کوتاه هم ساخت مجموعه را آغاز کند. همانطور که در «پایتخت» نیز شاهد این موضوع بوده‌ایم. البته هیچ یک ازاین موارد قطعی نیست و باید منتظر ماند. 
نظرات شما
پیشخوان