تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴
رسانه های عربی اعلام کردند:

ترور فرمانده ارشد حزب الله در سوریه

منابع خبری از کشته شدن سمیر قنطار، از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان در سوریه خبر داده‌اند.

رویداد24: منابع خبری از کشته شدن سمیر قنطار، از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان در سوریه خبر داده‌اند.

مخالفان سوری می‌گویند که قنطار در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حومه جنوبی دمشق کشته شده است.

برخی منابع در داخل سوریه نیز می‌گویند این عضو ارشد حزب‌الله لبنان در حملات خمپاره‌ای و موشکی روز گذشته مخالفان به منطقه جرمانا در حومه دمشق جان خود را از دست داده است.

بسام قنطار، برادر سمیر قنطار در صفحه فیس‌بوک خود پیام تسلیتی را به مناسبت کشته شدن وی بدون هیچ توضیحات اضافه‌ای منتشر کرده است.

رسانه‌های نزدیک به حزب الله لبنان نیز با تایید خبر کشته شده سمیر قنطار و هشت تن دیگر از مسئولان این حزب، تاکید کردند که این افراد در حمله دو جنگنده‌ رژیم صهیونیستی به یک ساختمان در منطقه جرمانا با شلیک موشک‌های دوربرد کشته شده‌اند.

سمیر قنطار که فرمانده اسرای مقاومت خوانده می‌شود قدیمی‌ترین اسیر لبنانی محسوب می‌شود که رژیم صهیونیستی دستگیر کرده است. او اولین بار در سال 1978 در یک عملیات علیه نظامیان رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شد.

این فرمانده ارشد حزب‌الله در سال 2008 در تبادل اسرا میان حزب الله لبنان و اسرائیل از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شد.

آمریکا اواسط شهریور امسال نام سمیر قنطار و دو عضو دیگر گروه‌های مقاومت را در لیست تروریست‌های تحت تعقیب خود قرار داد.

رژیم صهیونیستی تاکنون چند بار تلاش کرده که سمیر قنطار را ترور کند اما هیچگاه موفق به از میان برداشتن وی نشده بود. آخرین تلاش اسرائیل برای ترور قنطار به مرداد ماه امسال بر می‌گردد که در آن جنگنده‌های ریم صهیونیستی اهدافی را در بلندی‌های جولان سوریه و شرق لبنان بمباران کردند که هدف از آن ترور قنطار اعلام شد.

هنوز منابع رسمی در سوریه یا رژیم صهیونیستی نسبت به این خبر واکنش نشان نداده‌اند اما منابع رسانه‌ای در اسرائیل می‌گویند که کابینه امنیتی این رژیم امروز نشستی فوق العاده برگزار می‌کند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان