تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
وزیر حمل‌ونقل فرانسه خبر داد

قرارداد فروش ایرباس به ایران هفته آینده نهایی می‌شود

وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه گفت: پاریس از هرگونه همكاری شركت‌های فرانسوی در ایران حمایت می‌كند و با حل مشكلات، قرارداد فروش هواپیماهای ایرباس به ایران هفته آینده نهایی می‌شود.
رویداد24- وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه گفت: پاریس از هرگونه همكاری شركت‌های فرانسوی در ایران حمایت می‌كند و با حل مشكلات، قرارداد فروش هواپیماهای ایرباس به ایران هفته آینده نهایی می‌شود.

«آلن وید آلیس» روز دوشنبه پس از دیدار با وزیر راه و شهرسازی كشورمان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: خوشبختانه مذاكرات ما در یك فضای صمیمانه‌ای دنبال شد و ما نیز از شركت‌های فرانسوی خواسته‌ایم طرح‌های خود را در ایران به ما اعلام كنند.

وی گفت: همكاری‌های ما در چارچوب سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در ژانویه 2016 توسعه خواهد یافت و ما بسیار خوشحالیم كه دو كشور بار دیگر همكاری‌های خود را در بخش‌های مختلف آغاز كرده‌اند. 

وی گفت: بسیاری از شركت‌های فرانسوی تمایل دارند پروژه‌های مختلفی در ایران انجام دهند كه شرایط این پروژه‌ها باید توسط شركت‌های فرانسوی اطلاع‌رسانی شود. 

وی با بیان اینكه مشكلاتی به‌خصوص در زمینه‌های بانكی وجود دارد، گفت: مصمم هستیم برای توسعه همكاری‌ها، همه این مشكلات را برطرف كنیم تا شركت‌های ایرانی و فرانسوی بتوانند با دلگرمی بیشتری كار خود را ادامه دهند. 

وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه گفت: همكاری‌های دو كشور در زمینه‌های صنعت هوانوردی آغاز شده و ما درصددیم علاوه بر رفع مشكلات مربوط به خرید هواپیماهای ایرباس، شیوه‌های مناسبی برای تامین مالی برای شركت‌های بزرگ و كوچك فرانسه تعریف كنیم. 

وی تاكید كرد: همكاری‌های ما بدون شرط و در یك فضای اعتماد خواهد بود زیرا دو كشور همواره بر توسعه مناسبات خود تاكید دارند.

آلیس، به آغاز همكاری‌های شركت فرانسوی آلستون با ایران اشاره كرد و گفت: تاكید كرده‌ایم شركت آلستون بر اساس توافقی كه با ایران داشته است، كار خود را هرچه سریع‌تر آغاز كند. 

10 درصد تجهیزات ایرباس آمریكایی است
وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه گفت: بیش از 10 درصد تجهیزات هواپیماهای ایرباس آمریكایی است، بنابراین برای فروش این هواپیماها به ایران نیازمند مجوز آمریكا هستیم؛ اما این مساله نیز پیگیری شده و هفته آینده قرارداد فروش نهایی می‌شود. 

وی خواستار انجام تعهدات شركت‌های ایرانی و فرانسوی طبق مقررات بین‌المللی شد و گفت: توافق ایران با گروه 1+5 و اجرایی شدن برجام نشان داد كه تهران علاقه‌مند است به وظایف خود در جامعه بین‌المللی عمل كند. 

آلیس، درخصوص بیمه كالاهای صادراتی شركت‌های فرانسوی به ایران نیز گفت: شركت‌های بیمه فرانسه، بیمه كالاهای صادراتی به مقصد ایران را آغاز كرده اند و همه متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این شركت‌ها، كالاهای صادراتی خود را بیمه كنند؛ هرچند هنوز مشكلاتی وجود دارد و ما در حال مذاكره با نهادهای مالی برای حل و فصل آنها هستیم. 

سفر وزیر حمل ونقل، دریا و شیلات فرانسه به دعوت رسمی وزیر راه و شهرسازی ایران انجام شده است؛ همزمان با حضور این هیات فرانسوی در تهران دو یادداشت تفاهم همكاری‌های هوایی و ریلی بین شركت‌ هواپیمایی ایرفرانس و ایران ایر و همچنین راه‌آهن دو كشور به امضا رسید. 

منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان