تاریخ انتشار: ۲۰:۴۲ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

كاهش 30 درصدی درآمد داعش

شركت «آی اچ اس» آمریكا اعلام كرد درآمد گروه تروریستی- تكفیری داعش به دلیل كاهش فروش نفت و كاهش درآمدهای مالیاتی از اواسط سال 2015 میلادی تاكنون تقریبا یك سوم كاهش یافته است.
پبه گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این شركت اطلاعاتی و تحلیلی كه گزارش هایی را از روند تصمیم گیری های تجار و دولت ها در بخش صنایع ارائه می دهد، علت افت 30 درصدی درآمد داعش را كاهش درآمدهایش به دلیل از دست دادن اراضی تحت تصرف و آسیب های وارد شده به زیرساختهای آن در بحبوحه حملات هوایی روسیه و نیروهای ائتلافی به سركردگی آمریكا علیه مواضع داعش در سوریه عنوان كرد.

طبق این گزارش، درآمدهای این گروه تروریستی در مارس 2016 (اسفند94- فروردین95) 56 میلیون دلار شد، در حالی كه این رقم در اواسط سال گذشته میلادی حدود 80 میلیون دلار بود.
این گزارش افزود: اراضی تحت كنترل این گروه از اواسط سال 2014 تاكنون، حدود 22 درصد كاهش یافته است و جمعیت این اراضی نیز از 9 میلیون نفر به حدود 6 میلیون نفر كاهش یافته است.

«كولمب استراك» تحلیل گر ارشد 'آی اچ اس' گفت: فعالیت های تجاری و تعداد افراد مالیات پرداز كاهش یافته اند و همین امر در رابطه با اموال و اراضی توقیف شده نیز صدق می كند.

در ادامه این گزارش آمده است: حدود 50 درصد از درآمدهای داعش از محل پرداخت مالیات ها و توقیف دارایی ها، 43 درصد از نفت و بقیه از قاچاق مواد مخدر، فروش برق و كمك ها بدست می آید. تولید نفت داعش از اواسط سال گذشته تا مارس 2016 (اسفند 94- فروردین 95) از 33 هزار بشكه در روز به 21 هزار بشكه در روز كاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، داعش با وضع مالیات بر فعالیت هایی همچون نصب دیش های ماهواره و عوارض خروج از شهرها، منابع درآمدی جدیدی را برای خود ایجاد كرده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: درآمد ، ترور
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
JimmiXzS
|
Russian Federation
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
0
FOX8rM http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
نظرات شما
پیشخوان