تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

واکنش کشورهای عربی به خروج ترامپ از برجام

وزارت خارجه مصر اعلام کرد که مابا اهتمام فراوان تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران را دنبال می‌کنیم.

رویداد۲۴-وزارت خارجه مصر اعلام کرد که مابا اهتمام فراوان تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران را دنبال می‌کنیم.

وزارت خارجه مصر در واکنش به خروج رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: کشور مصر از تلاش آمریکا و جامعه بین‌المللی برای حل تمام مشکلات منطقه‌ای و بینالمللی مرتبط با توافق هسته‌ای ایران و دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای منطقه تقدیر می‌کند. همچنین ما بر ضرورت پایبندی کامل ایران بر تعهداتش بر اساس منع گسترش سلاح هسته‌ای و توافق ضمانت‌های فراگیر با آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی که فرصت‌هایی را برای ایجاد منطقه‌ای خالی از سلاح هسته‌ای و سایر سلاح کشتار دسته جمعی تقویت می‌کند و ثبات و صلح در منطقه را تحکیم می‌کند، تاکید می‌کنیم.

وزارت خارجه مصر در ادامه بر موضع ثابت خود برای حفظ امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد و از تمام سیاست‌هایی که هدف آنها گسترش نفوذ در کشورهای عربی و تاثیرمنفی بر امنیت ملی آنهاست ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه همچنین بر امنیت مشارکت کشورهای عربی در برخی گفت و گوها برای حل مشکلات منطقه‌ و احتمال اصلاح توافق هسته‌ای ایران تاکید شده است.

وزارت خارجه مصر در پایان با تاکید بر اینکه تمام قدرت‌های منطقه از جمله ایران باید تمام سیاست‌ها و اقدامات خود که هدف آنها ایجاد ناامنی در کشورهای عربی است را متوقف کنندابراز امیدواری کرد که هیچگونه درگیری مسلحانه در منطقه که ثبات و امنیت را تهدید می‌کند، رخ ندهد.

هر آدم بی عقلی بعضا کارهای خوبی هم از او سر می زند که از این بابت از کاری که این فرد انجام داد، متشکریم.

سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه ما ملت بسیار بزرگی هستیم و اتفاق دیشب این درس را به ما داد و افزود: امیدواریم این کار امریکا درس عبرتی برای سعودی ها که برای جلب رضایت آمریکایی ها خودشان را به آنها می چسبانند، باشد.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان