تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

رئیس دادگاه انقلاب تهران: پرونده 18 عامل دیگر حمله به مجلس باز است

اقدامات مقدماتی برای 18 تن دیگر از متهمان باقی مانده‌ در حال انجام است و پس از بازگشت پرونده از دیوان عالی کشور به اتهامات سایر متهمان نیز رسیدگی می‌شود.

رویداد۲۴-اقدامات مقدماتی برای 18 تن دیگر از متهمان باقی مانده‌ در حال انجام است و پس از بازگشت پرونده از دیوان عالی کشور به اتهامات سایر متهمان نیز رسیدگی می‌شود. رئیس دادگاه عمومی و انقلاب تهران با بیان صدور حکم اعدام برای هشت تن از عاملان حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم امام (ره) گفت: پرونده بقیه عاملان این حمله باز است و به شکایت خانواده های شهدا رسیدگی می شود.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبای روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هشت متهمی که جلسات دادگاه آنان در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب تشکیل شد به اتهام بغی و معاونت در افساد فی الارض مستوجب اعدام، به اعدام محکوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: شکات این پرونده و خانواده‌های معظم شهدا، شکایتی علیه آمریکا و عربستان مطرح کرده اند که در جای خودش رسیدگی خواهد شد.

وی اضافه کرد: نسبت به سایر متهمان و ضرر و زیان شکات و خانواده معظم شهدا پرونده مفتوح است.

رئیس دادگاه انقلاب درباره زمان اجرای حکم اعدام عاملان یاد شده، اظهار داشت: حکم صادره تا بیست روز قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است و بعد از اعلام نظر دیوان و تایید حکم بدوی، حکم بعد از ابلاغ اجرا می شود.

غضنفرآبادی تصریح کرد: اقدامات مقدماتی برای 18 تن دیگر از متهمان باقی مانده‌ در حال انجام است و پس از بازگشت پرونده از دیوان عالی کشور به اتهامات سایر متهمان نیز رسیدگی می‌شود.

رئیس دادگاه انقلاب درباره نحوه ارتباط عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل گفت: متاسفانه موضوعی که امروزه در جامعه ما برخی از افراد هنوز باور نمی کنند بحث تلگرام است.

وی با بیان اینکه بیشتر هماهنگی‌ های انجام شده در این عملیات با تلگرام انجام می شد، افزود: هماهنگی‌های صورت گرفته قبل و بعد از ورود به خاک ایران و برای برگزاری جلسات، انتقال سلاح و مهمات و حتی تهیه فیلم از محل جنایت و ارسال آن از طریق تلگرام صورت گرفته است و این یعنی به راحتی در این فضا احساس امنیت می کردند ، صحبت و نظراتشان را اعلام می‌ کردند.

ساعت ١٠:٣٠ صبح هفدهم خرداد ٩٦ بود که تعدادی از عوامل گروه تروریستی داعش وارد مجلس شورای اسلامی شدند در همین فاصله تعدادی هم با ورود به حرم امام راحل دست به عملیات انتحاری زدند که در نتیجه این حمله تروریستی ١٧ تن به شهادت رسیدند.

اردیبهشت امسال دادگاه علنی هشت تن از متهمان این حمله در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی در هفت جلسه برگزار و به اتهامات این متهمان رسیدگی شد؛ ضمن اینکه حکم اعدام هشت تن از عوامل گروه تروریستی داعش که خرداد ماه سال گذشته در یک عملیات مسلحانه وارد محوطه مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام (ره) و نیز شهادت تعدادی از هموطنان و کارکنان مجلس شدند امروز، یکشنبه توسط شعبه ١٥ دادگاه انقلاب اسلامی صادر شد.

دادگاه بدوی هشت متهم حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل، اردیبهشت امسال در هفت جلسه در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد.

براساس این گزارش، حکم اعدام این مجرمان در دادگاه بدوی صادر شده است؛ البته محکومان فرصت دارند تا ٢٠ روز به حکم صادره اعتراض کنند.

براساس این گزارش، اموالی چون وجه نقد، ارز، تجهیزات نظامی و یک دستگاه خودروی پراید که برای انجام اعمال تروریستی صورت گرفته بود به نفع مقابله با اقدامات تروریستی ضبط شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حمله ، مجلس ، دادگاه ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان