تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
مهرانگیز مروتی، نمانیده اسبق مجلس در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

ابطال رای مینو خالقی، رد صلاحیت رای دهندگان است

این نماینده اسبق شورای اسلامی ادامه داد: از نظر من این تصمیم شورای نگهبان رد صلاحیت یک کاندید نیست بلکه رد صلاحیت افرادی است که به آن نماینده رای داده‌اند.
رویداد۲۴- نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: ابطال رای هیچ کدامیک از کاندیدا بعد از برگزاری انتخابات توسط شورای نگهبان قانونی نیست و این امر هم در مورد خانم خالقی خارج از عدالت است و نشان از رد صلاحیت مردمی است که به این نماینده رای داده‌اند و این موضوع قطعا در مشارکت اجتماعی مردم موثر خواهد بود. 

مهرانگیز مروتی با بیان این مطلب در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ تصریح کرد: مدارک و مستنداتی که تاکنون برای رد صلاحیت خانم خالقی ارائه شده است قابل استنباط نیست و این گونه ابطال آراء قانونی نیست. 

وی ادامه داد: به طور کلی ابطال رای هیچ کدام یک از نمایندگان مجلس در این مرحله قانونی نیست و اگر دلیلی برای رد صلاحیت نماینده‌ای باشد باید آن را به مجلس ارائه کنند و رد اعتبارنامه نماینده صورت بگیرد. 

این نماینده اسبق شورای اسلامی ادامه داد: از نظر من این تصمیم شورای نگهبان رد صلاحیت یک کاندید نیست بلکه رد صلاحیت افرادی است که به آن نماینده رای داده‌اند. 

مروتی افزود: این رفتار عادلانه نیست چرا که اگر ادله‌ای برای رد صلاحیت فرد وجود دارد باید برای همهٔ مردم روشن باشد ولی این اتفاق هنوز برای مردم روشن نشده است. فکر می‌کنم که باید شورای نگهبان این پرونده را به وزارت کشور بفرستد و اگر مشکلی وجود دارد در اعتبارنامه این نماینده لحاظ شود. 

وی با اشاره به این موضوع که خانم خالقی حتما باید پیگیر این موضوع از شورای نگهبان باشند و ادله را پیگیری نمایندادامه داد: چرا که این حق ایشان و حق مردمی است که ایشان را به عنوان نماینده شورای اسلامی شهر خود انتخاب کرده‌اند. 

این نماینده اسبق شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع در مشارکت بانوان تاثیرگزار خواهد بود خاطر نشان کرد: حتما این گونه است و این اتفاق موجب سردی و عدم تمایل زنان در مشارکت‌های اجتماعی خواهد شد و البته در سطح کلان‌تر این اتفاق در مشارکت کلیه آحاد جامعه اعم از مرد و زن تاثیرگذار خواهد بود. 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
1
ترسیم چهره غیر دموکراتیک از ایران در افکار عمومی جهان چه منفعتی داره خدا میدونه!
نظرات شما
پیشخوان