تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی:

اصولگرایان چهره بزرگتر محبوب ندارد

عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز هشدار می‌دهد اگر بزرگان اصولگرا به میدان نیایند، جریان سومی متولد می‌شود که نه فقط اصولگرایان که کل کشور را دچار بحران خواهد کرد.
رویداد24-  عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز هشدار می‌دهد اگر بزرگان اصولگرا به میدان نیایند، جریان سومی متولد می‌شود که نه فقط اصولگرایان که کل کشور را دچار بحران خواهد کرد.

مشی‌اش بر هشدار است و نصیحت، روحانی محبوب اصولگرایان که در چندسال اخیر بارها و بارها از سایه خطرناک تندروها بر سر جریان اصولگرا سخن گفته است. او در این روزها که جریان متبوعش یک ناکامی دیگر را در کارنامه خود ثبت کرده است ابایی ندارد که صراحتا بیان کند این شکست نتیجه همراه شدن و امتزاج جریان ریشه‌دار اصولگرا با پایداری‌ها و دیگر تندروهای اصولگرا بود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز در اولین گفت و گوی خود در سال 95 روبه روی ما نشست تا از اصولگرایانی روایت کند که خود را عقل کل می‌دانند، خشونت‌ می‌کنند، انحصارطلب هستند و به دنبال منزوی کردن بزرگان. همان‌هایی که به عقیده وی خود را خودی‌تر به نظام و انقلابی‌تر و حتی پیک و رابط بین اصولگرایان و رهبری قلمداد می‌کنند.

برهمین اساس هم هشدار می‌دهد اگر بزرگان به میدان نیایند و عنان را به دست نگیرند، جریان سومی متولد می‌شود که نه فقط اصولگرایان و اصلاح‌طلبان باقیمانده که کشور را دچار بحران خواهند کرد.

این استاد اخلاق از سیاسی‌کاری‌ها در چاپ پوستر تبلیغاتی ائتلاف اصولگرایان و سرلیست کردن حدادعادل گفت، از اینکه اگر برخی نهادها فضای سال 84 را ایجاد کنند احمدی‌نژاد می‌تواند رقیب جدی برای روحانی باشد. از قائل نبودن هاشمی به شورای رهبری.

او گریزی هم به رویه شورای نگهبان در ردصلاحیتها زد و گفت «خیلی کار شورای نگهبان قابل تشخيص نيست. نمی‌خواهم جسارت کنم ولی معتقدم یکی از اتفاقاتی که مهم است بیفتد این است که برخی اعضای شورای نگهبان اين جايگاه را رها كنند و بگذارند ديگري بنشيند.»

به گفته سیدمهدی طباطبایی هاشمی تلاشی برای رسیدن به ریاست خبرگان نمی‎کند، رای نیاوردن آیت‌الله مصباح پیام خاصی داشت و...
نظرات شما
پیشخوان