تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

کشته شدن 4200 داعشی و 391 غیرنظامی در حملات ائتلاف طی 19 ماه در سوریه

رویداد24- دیده‌بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن نزدیک به 4800 تن از جمله 4200 داعشی ظرف 19 ماه در حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در سوریه خبر داد.

به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، دیده‌بان حقوق بشر سوریه با اعلام این آمار توضیح داد، حملات هوایی ائتلاف ضد داعش منجر به کشته شدن 391 غیرنظامی از جمله 99 کودک زیر 18 سال و 67 زن شده است.

این مرکز افزود: در حملات هوایی و موشکی ائتلاف تحت امر آمریکا در مناطق مختلف سوریه از بامداد 23 سپتامبر 2014 تا بامداد امروز 23 آوریل 2016، کشته شدن دستکم 4742 تن و زخمی شدن صدها تن دیگر که بیشترشان از اعضای داعش بوده‌اند به ثبت رسیده است.

طبق گزارش این مرکز از کشته‌ها 4195 تن اعضای غیر سوری داعش بوده‌اند که در حملات هوایی علیه مراکز تجمع این گروه و حوزه‌های نفتی در استان‌های حماه، حلب، حمص، الحسکه، الرقه و دیر الزور کشته شده‌اند و در میان آنها ده‌ها فرمانده داعشی نیز دیده می‌شوند که برجسته‌ترین آنها ابو عمر الشیشانی (چچنی)، فرمانده نظامی برجسته داعش است.

همچنین در حملات هوایی مذکور علیه مراکز جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) در حومه غربی حلب و حومه شمالی ادلب دستکم 136 تن از اعضای النصره کشته شده‌اند که برجسته‌ترین آنها محسن الفضلی، ابو همام (فرمانده نظامی جبهه النصره)، ابو عمر الکردی و دو فرمانده ملقب به ابو حمزه از فرانسه و ابوقتاده از تونس بودند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: داعش ، ائتلاف ، سوریه ، ترور
نظرات شما
پیشخوان