تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
استثناء برای پرداخت حقوق!

درخواست غیرقانونی سازمان مالیاتی از دولت

چرا سازمان امور مالیاتی با وجود منابعی که از طریق ماده ۴۵ لایحه مالیات بر ارزش افزوده (تبصره ۱ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده) و ماده ۲۱۷ ق.م.م بدست می‌آورد باید دنبال منابع اختصاصی بیشتر و آئین نامه‌های خاص مالی باشد؟
رویداد۲۴ انگار حواشی سازمان امور مالیاتی تمامی ندارد. بعد از جنجال‌هایی که در خصوص در خواست افزایش حقوق مدیران این سازمان در ماه‌های اخیر به وجود آمد، حالا براساس اطلاعاتی که به دست  رسیده این سازمان بی سر و صدا قصد دارد، شرایط را برای انجام یک کار فراقانونی دیگر آماده کند. 

براین اساس، سازمان مالیات قصد دارد در جریان طرح اصلاح مالیات بر ارزش افزوده، برای خود یک رانت ویژه ایجاد کند و خارج از تمامی قوانین کشور نیروهایی را استخدام کند. همچنین آنها در خصوص حقوق کارکنان خود هم خواستار این هستند که از همه قوانین کشور مستثنی شوند و آزادنه بتوانند به کارکنان خود پرداختی داشته باشند. 


کارشناسان معتقدند اگر این اتفاق بیفتد، زمینه‌های کارهای فراقانونی دیگر هم در این سازمان فراهم خواهد شد. همچنین سازمانهای دیگر هم توقع خواهند داشت که دولت برای آنها هم استثنا قائل شود.

حالا سوال اینجاست که در کل، چرا سازمان امور مالیاتی با وجود منابعی که از طریق ماده ۴۵ لایحه مالیات بر ارزش افزوده (تبصره ۱ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده) و ماده ۲۱۷ ق.م.م بدست می‌آورد باید دنبال منابع اختصاصی بیشتر و آئین نامه‌های خاص مالی باشد!!

منبع : نود اقتصادی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ایمان
|
United States of America
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
با سلام انشالله شما هم اگر به جای یک کارمند مالیاتی با حقوق یک میلیون و هشتصد هزار بودید و از صبح تا شب از مردم فحش می شنیدید و در هر مغازه و دکتر و .. که میرفتین با دید منفی به شما نگاه میکردند و همچنین از انجام هرگونه فعالیت در ساعات دیگر در زمینه تخصصی خود منع می شدید و خلاصه هزار و یک مشکل دیگر خود شما هم دنبال راهکاری برای حمایت از کارکنانتان می افتادید . لازم به ذکر است بودجه ای که صرف همین سایت شما میشود هم توسط همان کارکنان مالیاتی به هزار زحمت وصول می شود. لذا از شما خواهشمند است یا دغدغه کارمندان مالیاتی را هم مد نظر قرار بدین یا بدون هرگونه بررسی در خصوص ماده 217 که در اختیار وزیر اقتصااد است نه رییس سازمان مالیاتی نظر ندهید. بسیار ممنون
نظرات شما
پیشخوان