تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
سعید لیلاز :

آقای قالیباف مثل احمدی‌نژاد از برخی دستگاه‌های نظارتی چک سفید دارد

رویداد24-سعید لیلاز  گفت: واقعیت این است که ما تغییراتی در ساختار سیاسی کشور داشته‌ایم، که لازم است این تغییرات در سطوح اجرایی و سیاسی کشور بازتاب پیدا کند، به همین دلیل من تصورم این نیست که  همه تغییرات مهم و جدی باید در ساختار مجلس اتفاق بیفتد و اینکه در شهر تهران و شهرداری تهران که یکی از مهمترین نقاط کشور است و شدید ترین نوع تغییرات را ما در پایتخت شاهدش بودیم نباید بدون هیچ بازتابی کار ادامه پیدا کند. شهرداری می‌تواند به استقبال تحولات سیاسی کشور برود و خودش را از لحاظ اجرایی با شرایط موجود سیاسی کشور هماهنگ کند و در عین حال آقای قالیباف هم نزدیک به یازده سال هست که سمت شهردار تهران را با خودش یدک  می‌کشد. ایشان از هرجنبه‌ای آنچه که می‌توانسته برای مدیریت شهری تهران به کار برده و ابتکارات خود را نشان داده است و امروز وقت تغییر جدی در ساختار مدیریت شهری تهران است.
 
این اقتصاد دان در ادامه اظهار کرد: با توجه به منابع مصارفی که شهرداری داشته من فکر می‌کنم که مدیریت شهری تهران یک مدیریت پر هزینه و پر ریخت و پاشی بوده است. یادمان باشد که قیمت تمام شده تونل توحید بیش از چهار برابر برآورد اولیه‌اش تمام شد یا اتوبان صدر در حالی در سال ۸۹ تا ۹۲ حدود ۶ هزار میلیارد تومان هزینه داشت که کل بودجه عمرانی دولت در سال ۹۱ به دو برابر این عدد نرسید، یعنی معادل بیش از پنجاه درصد بودجه عمرانی کل کشور را ما فقط یک تونل و پل ساختیم، من فکر می کنم که با توجه به فقدان نظارت کافی و ضعیف بودن شورای شهر تهران و اینکه آقای قالیباف مثل احمدی‌نژاد از طرف برخی دستگاه‌های نظارتی چک سفید داشت، مدیریت پر هزینه و بی فایده ای انجام شده است، در واقع به هیچ‌وجه این هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها بازده کافی نداشته است.
 
وی افزود: اگر الان در تهران انتخابات برگزار بشود اکثریت اعضای شورای شهر کوچکترین جایگاهی در میان مردم ندارند و رای نخواهند آورد. اکثریت شورای شهر هیچ شانی برای نظارت به آقای قالیباف قائل نبودند، ممکنه اخیرا و بعد از اینکه آقای روحانی روی کار آمد و بعد از انتخابات هفتم اسفند ۹۴ شاهد برخی تغییرات در اعضای شورای شهر بخصوص اون گروهی که موسوم به جناح راست هستند باشیم ولی این ناشی از ترس از انتخاب نشدن است. خیلی بیشتر از آنچه که ناشی از روحیه واقعی مشارکت در تمام تصمیم گیری های کلان شهرداری تهران مطابق قانون‌های شهری بوده باشد.
 
لیلاز در مورد عملکرد شورای شهر فعلی به خبرنگار پایتخت گفت: اگر شورای شهر انقدر کمرنگ است به این دلیل است که منتخب واقعی مردم تهران نیستند، حتی الان که این اعضا سعی می کنند که خودشان را جذاب‌تر و فعال‌تر و ناظرتر به امور شهری تهران نشان بدهند، قادر نیستند به درستی وظایفشان را انجام بدهند، برای اینکه هرکدام مشکلات زیادی از نظر نوع روابط با آقای قالیباف و شهردار دارند.
 
این فعال اصلاح طلب در پایان گفت:  اکثریت قاطع اعضای شورای شهر آینده اصلاح طلب خواهند بود مگر اینکه مجددا دستگاه های نظارتی نوع دیگری از شورا را رقم بزنند که نتواند نقش نظارتی خود را ایفا کند. شورای شهر پنجم از فضای هفتم اسفند ۹۴ تاثیر می‌گیرد، حتی خود انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ هم در تداوم انتخابات اسفند ۹۴ خواهد بود.
 
منبع:پایتخت
برچسب ها: لیلاز ، پایتخت
نظرات شما
پیشخوان