تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
حجت الاسلام والمسلمین طه هاشمی:

برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه کتاب/تخفیف های ویژه برای دانشجویان

حجت الاسلام والمسلمین طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه های ویژه این دانشگاه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبرداد.
رویداد24- حجت الاسلام والمسلمین طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه های ویژه این دانشگاه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد درخصوص حضور امسال دانشگاه آزاد در نمایشگاه کتاب گفت:ما از سال گذشته به طور گسترده و عام در نمایشگاه کتاب شرکت کردیم. اولین بار در سال گذشته بود که دانشگاه آزاد با سازماندهی مناسبی که انجام داد، توانست همه استان ها و واحدهای تابع هر استان را تشویق کند که در نمایشگاه شرکت کنند.

وی افزود: امسال با توجه به تجربه خوبی که در سال گذشته کسب شد و با توجه به نقاط قوت و ضعف نمایشگاه پارسال، برنامه ریزی ها از مدت ها قبل شروع شد، البته ما تصورمان این بود که نسبت به سال گذشته می توانیم از یک مکان مناسب تر و وسعت بسیار بیشتری از فضای نمایشگاه استفاده کنیم، چون سال گذشته احساس شد به دلیل گستردگی واحدهای ما در سراسر کشور به فضای بیشتری نیاز هست. به هر حال یکی از مهم ترین ماموریت های دانشگاه ها تولید علم است که در قالب کتاب و نشریات می تواند عرضه شود.

طه هاشمی با اشاره به انتقال مکان نمایشگاه به شهر آفتاب اظهار داشت: با انتقال نمایشگاه به شهر آفتاب ازآنجایی که سال اول است، طبیعی بود که چون نواقصی باشد. به هر حال تا مدت ها تکلیف ما روشن نبود و جایی که قرار بود مستقر شویم مشخص نبود. همچنین با توجه به هزینه هایی که معمولا سازمان های نمایشگاهی اخذ می کنند، برای دانشگاه قدری سنگین است که بخواهد در تامین هزینه ها موفق شود، ولی علی رغم همه این نواقص سعی شد که امسال بیشتر و بهتر از سال قبل حضور داشته باشیم .

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد درباره تعداد غرفه ها و فضای در اختیار دانشگاه آزاد نیز بیان کرد: حدود 49 غرفه طراحی شده و بیش از 2400 عنوان کتاب را در این غرفه ها در دانشگاه عرضه خواهیم کرد، سعی کرده ایم همه استان ها با پوشش دادن واحدهای تحت نظر خودشان به طور گسترده و موثر در نمایشگاه شرکت کنند.

طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد درباره اینکه آیا تولیدات عرضه شده در غرفه دانشگاه آزاد صرفا دانشگاهی است گفت: کتاب های عرضه شده در غرفه دانشگاه آزاد کتاب هایی است که عمدتا انتشارات خود دانشگاه تولید کرده است. اگر به انتشارات دانشگاه آزاد به طور متمرکز نگاه شود، در زمره بزرگ ترین انتشاراتی های کشور محسوب می شود، چون دانشگاه آزاد با حدود بیش از یک میلیون و 700 هزار دانشجو و بیش از 70 هزار عضو هیات علمی یک امکان بسیار مناسب برای تولیدات فرهنگی و علمی در قالب کتاب است، بنابراین طبیعی است که سال به سال بر تعداد عناوین شرکت کننده در نمایشگاه کتاب از طریق دانشگاه آزاد اضافه خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: در سال گذشته دومین مراسم انتخاب کتاب سال دانشگاه را برگزار کردیم که همین موضوع هم به توسعه تولید و هم فرهنگ کتاب خوانی کمک خواهد کرد. یکی از رسالت های ما در دانشگاه هم همین بحث توسعه فرهنگ کتابخوانی به خصوص در میان دانشجویان و مخاطبان دانشگاه است. درواقع یکی از موضوعات اصلی مطرح شده است چون همه آنچه که اتفاق می افتد، از فضای نمایشگاه و این تعداد عناوین کتاب ها برای این است که ما بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را توسعه بدهیم و سرانه مطالعه را بالا ببریم، بنابراین این اهداف جدی ماست و سال به سال هم قطعا هم از لحاظ کمی و هم کیفی حضور فعال تری در نمایشگاه کتاب خواهیم داشت.

طه هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه آزاد تخفیفی برای دانشجویان در نمایشگاه درنظر گرفته است یا خیر گفت: امسال ما گسترده تر از سال قبل این امکان را فراهم کردیم و با هماهنگی هایی که با مسئولان برگزاری نمایشگاه و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی انجام داده ایم، اسامی دانشجویان را از طریق مرکز الکترونیک و بخش آی تی دانشگاه با مشخصاتی که لازم داشتند در اختیار سایت قرار دادیم تا دانشجویانی که علاقه مند بودند از تخفیف کتابی که در نظر گرفته شده استفاده کنند. لذا دانشجویان با مراجعه در موعد مقرر می توانستند از تخفیف و امکانی که برایشان فراهم است استفاده کنند.

طه هاشمی ادامه داد: سال گذشته در کنار عرضه کتاب برای علاقه مندان و دانشجویان، چهره ای متفاوتی در نمایشگاه از سالن دانشگاه آزاد به وجود آوردیم و این موضوع هم برگزاری نشست های علمی و تخصصی در ارتباط با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بود که برگزار شد.

وی افزود: امسال هم این نشست ها در سالن برگزاری نمایشگاه کتاب دانشگاه آزاد به صورت گسترده تر انجام می شود.

او در ادام با بیان این موضوع که امسال دو رونمایی از کتاب در سالن دانشگاه آزاد در نمایشگاه کتاب انجام خواهد شد، افزود: در راستای طرح های ماندگار فرهنگی، طرح ملی مشاهیر و مفاخر ملی در دستور کار دانشگاه آزاد قرار گرفته است. در این راستا از سراسر کشور واحدها موظف بوده اند که مفاخر و مشاهیر دوره های مختلفی که در منطقه خودشان وجود داشته را معرفی کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد افزود: این حرکت بزرگ از دو سال قبل در دانشگاه آزاد آغاز شده است. این برنامه از جنبه های علمی که شورای علمی مرتبط با آن تشکیل شده مورد اهمیت قرار دارد. چراکه با مورد توجه قرار دادن پایان نامه های مرتبط با شخصیت های بزرگ، کار علمی وسیعی صورت می گیرد، در عین حال به تناسب از این مفاخر و مشاهیر در قالب همایش هایی تجلیل خواهد شد. در همین راستا برنامه های مربوط به سیمای فرزانگان در دو سال گذشته همچون طرح ملی مشاهیر و مفاخر ملی دنبال می شود و این شخصیت ها با عنوان سیمای فرزانگان معرفی می شوند که امسال دو نفر از این چهره ها تحت عنوان «پیر دانش» و «فقیه نواندیش» در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی خواهد شد.

منبع: ایسکانیوز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان