تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد:

مشخصات فنی سیستم توپخانه پالادین آمریکا

پالادین M۱۰۹A۷ پیشرفته‌ترین هویتزر در سری هویتزر های M۱۰۹ بی‌ای ئی سیستمز است.

سیستم توپخانه پالادین آمریکا

رویداد۲۴ حسین فلاحی: سسیستم توپخانه نسل بعدی پالادین Paladin) M۱۰۹A۷) که توسط بی‌ای ئی سیستمزساخته شده است یک ارتقاء قابل توجه برای سیستم توپخانه توپخانه پالادین M۱۰۹A۶ بشمار می رود.

این سیستم توپخانه پیشرفته پشتیبانی آتش را برای ماموریت‌های جنگی بالقوه مختلف که توسط تیم‌های رزمی تیپ زرهی ارتش ایالات متحده در محیط‌های رزمی معمولی، ترکیبی، نامنظم و ضد شورش انجام می‌شود، ارائه می‌دهد.

پیشرفت‌ها و ارتقاء این وسیله نقلیه شامل ابعاد، وزن، قدرت، راندمان خنک کننده، آمادگی، اقدامات دفاعی و بقای کلی در میدان نبرد است. این سیستم برای قرار دادن مجموعه‌های توپ با کالیبر بزرگتر و برد وسیع‌تر برای برآورده کردن اهداف ارتش ایالات متحده برای افزایش برد و تلفات بیشتر به دشمن طراحی شده است.

تاریخچه و توسعه سیستم توپخانه پالادین M۱۰۹A۷

در مارس ۲۰۲۴، بی‌ای ئی سیستمز قراردادی به ارزش ۳۱۸ میلیون دلار از ارتش ایالات متحده برای ارائه خدمات پشتیبانی فنی و پشتیبانی برای هویتزر‌های M۱۰۹A۶ و M۱۰۹A۷ خود و همچنین حامل M۹۹۲A۳، مهمات، وسایل نقلیه ردیابی منعقد کرد.

بی‌ای ئی سیستمز خدمات مهندسی و لجستیک مستمری را ارائه خواهد کرد که شامل ارائه قابلیت‌های جدید، تعمیر و نگهداری و آزمایش برای خانواده خودرو‌های M۱۰۹، تحت قرارداد پنج ساله است.

ارتش ایالات متحده و بی‌ای ئی سیستمز یادداشت تفاهمی برای برنامه مدیریت یکپارچه پالادین به منظور ارتقای هویتزر خودکششی پالادین M۱۰۹A۶ و وسیله نقلیه پشتیبانی مهمات توپخانه میدانی M۹۹۲A۲ مربوط به آن امضا کردند. این سازمان در نظر دارد ۵۸۰ دستگاه از خودرو‌های پالادین را خریداری کند که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۵۰ در ارتش باقی بماند.

سیستم توپخانه پالادین آمریکا

تلاش برای نوسازی پالادین در سال ۲۰۰۷ آغاز شد و پس از آن قرارداد تحقیق و توسعه ۶۳.۹ میلیون دلاری به بی‌ای ئی سیستمز برای تولید پنج هویتزر M۱۰۹A۷ و دو خودروی M۹۹۲A۳ CAT در آگوست ۲۰۰۹ اعطا شد. هفت نمونه اولیه پالادین در می ۲۰۱۱ تحویل داده شدند.


بیشتر بخوانید: مشخصات سامانه پدافند هوایی پاتریوت آمریکا


بی‌ای ئی سیستمز در ژانویه ۲۰۱۲ از ارتش ایالات متحده یک تغییر قرارداد ۳۱۳ میلیون دلاری برای ارائه پشتیبانی اضافی برای فاز مهندسی، ساخت و توسعه برنامه PIM دریافت کرد. وزارت دفاع ایالات متحده مجوز میلستون سی را برای برنامه پالادین در اکتبر ۲۰۱۳ اعطا کرد.

طراحی و ویژگی‌های سیستم توپخانه M۱۰۹A۷

برنامه نوسازی پالادین شامل ارتقاء سیستم‌های بدنه، برجک، موتور و سیستم تعلیق است تا قابلیت اطمینان، بقا و عملکرد بیشتری را نسبت به سیستم توپخانه M۱۰۹A۶ ارائه دهد. سیستم ارتقا یافته قادر به ارائه پشتیبانی آتش ثابت در تمام شرایط آب و هوایی است. توپ پالادین بر روی ساختار شاسی مشترک خودروی جنگی ردیاب برادلی نصب شده است.

سیستم توپخانه پالادین آمریکا

این وسیله نقلیه توسط چهار خدمه کنترل می‌شود و طول کلی آن ۹.۷ متر، عرض آن ۳.۹ متر، ارتفاع آن ۳.۳ متر و حداکثر وزن ناخالص  آن۳۵۳۸۰ کیلوگرم است. این سیستم دارای ساختار معماری دیجیتال است واز یک سیستم کنترل آتش دیجیتال داخلی برای ارائه ماموریت آتش و محاسبه داده‌های شلیک به سیستم توپ M۱۰۹A۷ بهره می برد. همچنین از یک سیستم ناوبری موقعیت و یک کامپیوتر با برنامه‌های تشخیصی جامع تشکیل شده است.

سیستم جدید توپخانه می‌تواند مواضع شلیک را انتخاب کرده و به طور خودکار قفل توپ خود را در حین حرکت باز کند و به سمت آن روانه کند. تلاش نوسازی همچنین نشان دهنده ارتقاء فضا، وزن و خنک کننده قدرت است.

تسلیحات پالادین

سیستم توپخانه پالادین M۱۰۹A۷ به یک توپ ۱۵۵ میلی متری M۲۸۴ با پایه اسلحه M۱۸۲A۱ و یک لودر خودکار مسلح شده است. سیستم توپخانه ۱۵۵ میلی متری می‌تواند با سرعت ثابت یک گلوله در دقیقه شلیک کند در حالی که حداکثر سرعت شلیک چهار گلوله در دقیقه است. برد این سامانه با پرتابه‌های استاندارد ۲۲ کیلومتر و با پرتابه‌های به کمک راکت ۳۰ کیلومتر است. هویتزر خودکششی پالادین همچنین می‌تواند به مهمات آتش دقیق از جمله اکس کالیبور و کیت هدایت دقیق مجهز شود.

سیستم توپخانه پالادین آمریکا

ویژگی‌های حفاظتی پالادین

به گزارش رویداد۲۴ سیستم توپخانه خودکششی مجهز به قابلیت شلیک و اسکوت (شلیک و جابجایی یا نقل مکان) است تا از خدمه در برابر آتش سیستم محافظت کند. همچنین مجهز به سیستم اطفاء حریق خودکار، کیت حفاظت از توپچی و زره تقویت شده است.

سیستم توپخانه پالادین آمریکا

پیشرانه پالادین M۱۰۹A۷

سیستم پالادین M۱۰۹A۷ از یک موتور ۶۷۵ اسب بخاری بهره می برد. این پیشرانه همچنین شامل درایو‌های ارتفاعی و تراورس الکتریکی، یک رامر الکتریکی، یک گیربکس اتوماتیک L۳ HMPT-۸۰۰ و یک سیستم قدرت داخلی با ظرفیت تولید ۷۰ کیلووات با نرخ ۶۰۰ ولت DC/۲۸ ولت DC است.

سیستم توپخانه پالادین آمریکا

این وسیله نقلیه دارای ظرفیت ذخیره سازی سوخت ۵۴۹ لیتر است. فاصله از زمین آن ۰.۴ متر است. این هویتزر خودکششی می‌تواند در عمق حداکثری ۱.۰۷ متر حرکت و از سنگر‌هایی با عمق ۱.۸ متر عبور کند. شیب و شیب جانبی وسیله نقلیه به ترتیب ۶۰ و ۴۰ درصد است، در حالی که سرعت در جاده آن ۶۱ کیلومتر در ساعت و برد کروز ۳۰۰ کیلومتر است.

مشخصات کلی سیستم توپخانه پالادین

نوع: سیستم توپخانه ۱۵۵ میلی متری

سازنده: بی‌ای ئی سیستمز 

اپراتور: ارتش ایالات متحده

تولید اولیه با نرخ پایین: می ۲۰۱۴

تولید با نرخ کامل: ۲۰۱۸

سرعت: ۶۱ کیلومتر در ساعت

دامنه عملیاتی: ۳۲۲ کیلومتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما
پیشخوان