تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
در گفتگو با رویداد 24 مطرح شد:

حمایت رهبر از ریاست لاریجانی بر مجلس دهم

نماینده سابق اصفهان در مورد ریاست مجلس گفت: «آقای لاریجانی دارای ویژگی‌هایی است که شاید به همین دلیل بر سایر نامزد‌ها رجحان داشته باشد.»
رویداد۲۴- نماینده سابق اصفهان در مورد ریاست مجلس گفت: «آقای لاریجانی دارای ویژگی‌هایی است که شاید به همین دلیل بر سایر نامزد‌ها رجحان داشته باشد.» 

در حالی که هر روز به آغاز کار مجلس دهم نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم، بحث ریاست مجلس جدید همچنان به قوت خود باقی است و چهره‌ها، شخصیت‌ها و رسانه‌ها بیشتر و بیشتر در مورد آن گمانه زنی می‌کنند. 

در همین رابطه محمدتقی رهبر، نماینده مردم اصفهان در مجلس هفتم و هشتم، در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ در مورد بررسی گزینه مناسب برای ریاست مجلس دهم از میان عارف و لاریجانی و یا حتی گزینه سوم، گفت: «هم آقای عارف مورد اطمینان هستند و هم آقای لاریجانی، البته آقای لاریجانی دارای ویژگی‌هایی است که شاید به همین دلیل بر سایر نامزدها رجحان داشته باشد، ضمن اینکه برای هر دو احترام قائلیم و رای نیز رای مجلس است و نمایندگان هر کس را انتخاب کند،‌‌ همان شخص رئیس است.» 

وی درباره دلایل برتری لاریجانی را بر سایر نامزدها گفت: «دلیل رجحان لاریجانی، تجربه کاری و ۸ سال ریاست مجلس، تعامل با گروه‌های مختلف است و البته مشی ایشان هم طوری نبوده که به عنوان مثال گروهی را طرد کند یا تندروی و کندروی داشته باشد، همواره مشی معتدلی داشته و گروه‌ها وی را قبول دارند، حتی در حال حاضر بسیاری از اصلاح طلبان نیز اعلام می‌کنند که لاریجانی را قبول دارند.» 

امام جمعه موقت اصفهان با تکید بر ضرورت همسویی و تعامل در مجلس آینده، ادامه داد: «ملت در حال حاضر چشم به راه آرامش و همدلی در مجلس است. برخی از نمایندگان عضو این جناح یا آن جناح هستند، مهم آن است که همه برادر هستند و نظام را قبول دارند. این عزیزان در مجلس آینده دست به دست هم دهند و یک الگوی موفق را ارائه کنند و خدمتی که ملت انتظار دارند، انجام گیرد. مردم دیگر تحمل تنش ندارند، در حال حاضر مسائل اقتصادی و بیکاری مطرح است. از سوی دیگر دشمنان منتظر عملکرد ما هستند، تنش‌های احتمالی موجب شادی و خوشحالی دشمن می‌شود. رئیس، هیات رئیسه و نمایندگان مجلس آینده فراموش نکنند آنچه که خواست خدا و پیامبر و ملت است، آرامش و خدمت رسانی است؛ و این‌ها وظیفه نمایندگان است.» 

محمدتقی رهبر بار دیگر بر جلوگیری از تندروی تاکید کرد و گفت: «مهم نیست چه کسی رئیس مجلس شود، مهم آن است که مجلس، دولت، دستگاه قضا و سایر دستگاه‌های حاکمه، با یک عملکرد مثبت و همدلی از نظام اسلامی هرچه بیشتر پشتیبانی کنند، دشمنان را مایوس کنند، منویات رهبر معظم انقلاب را مد نظر قرار دهند و امیدواریم که بعضی از تجربه‌های تلخ گذشته، این بار تکرار نشود؛ چرا که تندروی و افراط از هر جناح باشد، اشتباه است. نباید با رفتارمان، دشمنان خود را شاد کنیم.» 

نماینده اصفهان در مجلس هفتم و هشتم در پاسخ به این سوال که برخلاف نیاز به آرامش در فضای سیاسی، برخی رسانه‌های جریان‌های مختلف، سعی کردند که عارف و لاریجانی را در تقابل با یکدیگر قرار دهند، گفت: «این رفتار از هر جناحی که سر بزند، کار اشتباهی است؛ چرا که دقیقا بازی کردن در زمین دشمن است، تقابل ایجاد کردن میان چهره‌های مختلف، یعنی بازی کردن در زمین دشمن. پیش داوری‌های تحریک آمیز که صورت می‌گیرد نیز اشتباه است. جناح‌ها، رسانه‌ها و... پیش از هرچیز باید به مصلحت کشور فکر کنند، کشور امروز تشنه خدمت است، اسلام در حال حاضر در جهان خواهان فراوان دارد، اگر در ایران اسلامی و در مجلس نظام اسلامی با یکدیگر تنازع و کشمکش داشته باشیم، این درست‌‌ همان خواسته دشمن است. بنابراین نه تقابلی وجود دارد و نه تعارض، هرچه هست تعامل در چارچوب قانون و ولایت، و با حفظ مبانی و اصول اسلام است.» 

وی در مورد پیش بینی از ترکیب بندی فراکسیون‌ها در مجلس دهم گفت: «این موضوع را باید به آینده موکول کرد، تنها نکته این است که هر جناحی که فراکسیون اکثریت را تشکیل داد، در تعارض با سایرین نباشد. این اکثریت‌ها و اقلیت‌ها برای ملت نان و آب نمی‌شود، ملت خدمت می‌خواهد، باید با بیکاری مبارزه کرد. مردم از تعارض و تقابل نفرت دارند، مشکل مردم با این چیز‌ها حل نمی‌شود. عقلانیت، همدلی، اخلاص در عمل و خدمت به ملت، آبروی نمایندگان را حفظ می‌کند، از هر جناحی که باشند.» 

رهبر در مورد منتخبین مستقل راه یافته به مجلس نیز گفت: «مستقل، جبهه مقابل نیست؛ می‌گوید که من به این یا آن جناح وابسته نیستم، ولی دارای ایده و آرمان است که اگر در راستای ایده‌ها و آرمان‌های مشترک و منافع ملی باشد، لطمه‌ای وارد نمی‌کند.» 

امام جمعه موقت اصفهان در مجلس در پاسخ به سوالی در مورد ادعاهای حداد عادل مبنی بر دخالت دولت در انتخابات، گفت: «این سوال را از بنده نداشته باشید، چرا که وارد بحث افراد می‌شود و بهتر است ما‌‌ همان بحث خود را دنبال کنیم. لزومی ندارد خیلی در این مورد صحبت شود.» 

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس در پاسخ به سوالی در مورد مینو خالقی، نیز گفت: «تمایلی به صحبت در این مورد ندارم، این موضوع، یک امر موردی است که آن را به قانون و آنچه قوانین نظام ایجاب می‌کند، واگذار می‌کنیم.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
1
1
سلام
درانتخاب تیتر خبر شیطنت موذیانه ای دیده میشود
بنظر نمی رسد در انتشار..... بامردم صادق باشید...
فدای همت دشمن شوم که یکرنگ است...
ناشناس
|
Australia
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
1
1
کجای این خبر موافقت رهبری را بیان می کند؟؟؟؟......
مدیر پایگاه دوست عزیز شما را دعوت می کنیم به خواندن دوباره و با دقت خبر. جناب آقای محمد تقی رهبر حمایتشان را از ریاست علی لاریجانی بر مجلس دهم اعلام کردند. تیتر خبر هم کاملا مشخص است. سوال شما واقعا عجیب است که چنین برداشت کرده اید که منظور حمایت مقام معظم رهبری از ریاست علی لاریجانی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
1
1
این رهبر همون رهبری نیست که تو مستند بی بی سی علیه مقام معظم رهبری حرف می زنه؟!!!
نظرات شما
پیشخوان