تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷
دکتر غلامرضا اصغری معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو:

تحقق صادرات؛ مهم‌ترین هدف برگزاری ایران فارما

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما 2018 در شرایطی که سایه تحریم‌ها بر کشور افکنده شده است کمک بسیاری می‌کند تا ظرفیت این صنعت برای همگان نمایانده شود. ضمن اینکه بر گزاری نمایشگاهی این چنینی این فرصت را برای تبادل تجربیات مشارکت‌کنندگان حاضر در نمایشگاه فراهم خواهد کرد و صنعتی مانند داروسازی که دارای قابلیت‌های متنوع است، در نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما می‌تواند این ظرفیت را برای دیگران هم به اشتراک بگذارد.
تحقق صادرات؛ مهم‌ترین هدف برگزاری ایران فارما
رویداد۲۴ «تولید ملی، نگاه جهانی، توسعه پایدار» که به عنوان شعار امسال این نمایشگاه اعلام شده است، گویای اهمیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته در داخل و خارج است و قطعا این فرصت فراهم خواهد شد تا صادرات تولیدات دارویی کشور رونق بیابد. چون کارکرد نمایشگاه جز تحقق این هدف نخواهد بود.

دکتر اکبر برندگی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو:
صنعت داروسازی چاره‌ای جز صادرات ندارد
 
برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌‍المللی دارو و صنایع وابسته در وضعیت فعلی که با خروج آمریکا از برجام و یک‌جانبه‌گرایی این کشور در فضای بین‌المللی همراه شده است، می‌تواند نقش حایز اهمیتی در توسعه صادرات کشور ایفا کند. هر چند نباید از این نکته غافل شد که صادرات دارو هم تحت تاثیر تحریم‌ها خواهد بود، اما معتقدم امروز برگزاری این نمایشگاه به عنوان نمادی از توانمندی‌های کشور است.
 
درست است که در شرایط تحریم، اولویت اول وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تهیه دارو‌های مورد نیاز داخل است، اما نباید فراموش کنیم که مانند تحریم‌های قبل قطعا این دوران را می‌توانیم پشت سر بگذاریم. بدون شک پس از گذراندن این دوره شکوفایی صنعت را تجربه خواهیم کرد. ذکر این نکته حایز اهمیت است که سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران با برگزاری این نمایشگاه به خصوص امسال، پایه‌ریزی دقیقی برای توسعه صادرات در سال آینده و سال‌های آینده خواهد کرد. چون کشور ما راهی جز صادرات نخواهد داشت، چون ظرفیت تولید داخل ۳ برابر بیش از نیاز داخل است.
 
همچنین حضور شرکت‌هایی که امسال در نمایشگاه ایران فارما حضور دارند و قطعا از دو سال گذشته برگزاری این رویداد هم در جریان جزییات نمایشگاه قرار گرفته‌اند منجر به این خواهد شد تا بتوانیم تحریم‌های پیشرو را دور بزنیم.

دکتر مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی:
مجلس، حامی توسعه صنعت داروسازی است
 
کسری اعتباراتی که در حوزه سلامت وجود دارد ارتباطی با اعمال تحریم‌ها ندارد و با اینکه دارو و تجهیزات پزشکی در لیست تحریم‌ها نیست، اما به طور غیرمستقیم تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد. با این حال در پی بروز تحریم‌ها ممکن است حمل و نقل دریایی و جابجایی ارز با مشکل مواجه شود، بنابراین این موضوع بر روند تامین دارو و تجهیزات پزشکی وارداتی هم اثرگذار خواهد بود.
 
بسیار خوشحال هستم که امسال این فرصت را پیدا کردم که بتوانم در نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما ۲۰۱۸ حضور پیدا کنم تا از نزدیک توانمندی‌های صنعت داروسازی را ببینم و به نمایندگی از دیگر نمایندگان مجلس هم اعلام می‌کنم که هر کاری خواهیم کرد تا صنعت داروسازی بیش از این درگیر مشکلات نشود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان