تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷

آغاز جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون

چهارمین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون با حضور 121 سنگنورد مطرح ایرانی و خارجی در استان کرمانشاه آغاز شد.
آغاز جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون
  رویداد۲۴ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه امروز (29 مهر) در آئین افتتاح این جشنواره که در هتل کاروانسرای بیستون برگزارشد، بابیان اینکه کرمانشاه از دیرباز مرکز ثقل غرب کشور و پرورش ورزش‌های پهلوانی و قهرمانی بوده، اظهار کرد: ورزش‌های پهلوانی و قهرمانی ایران در شناسنامه کرمانشاه ثبت و ضبط شده است. 

وی ادامه داد: هویت مردم کرمانشاه با ورزش‌های پهلوانی و قهرمانی عجین شده است. 

استاندار کرمانشاه همچنین با ابراز خشنودی از برگزاری چهارمین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون، اظهار کرد: بیستون فقط متعلق به مردم کرمانشاه و ایران نیست، بلکه متعلق به همه مردم دنیا است. 

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با حضور میهمانان خارجی در کشور و استانی برگزار می‌شود که امن ترین منطقه خاورمیانه است. 
بازوند همچنین با اشاره به در پیش بودن حماسه بزرگ اربعین حسینی، عنوان کرد: در این ایام کرمانشاه محل عبور خیل عظیمی از زائرین است، لذا مردم این استان خصلت میهمانوازی خود را به نمایش خواهند داشت. 

همچنین صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در مراسم افتتاحیه این جشنواره عظمت کوه بیستون را نشانه استقامت و پایداری مردم کرمانشاه توصیف کرد و افزود: در این جشنواره به دنبال آن هستیم تا سرمایه‌های طبیعی و تاریخی ایران و استعدادهای استان کرمانشاه را به دنیا معرفی کنیم. 

وی ادامه داد: امیدواریم شرکت کنندگان خارجی در این جشنواره سفیرانی برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌ها و مردم میهمان نواز این دیار باشند. 

چهارمین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون از 29 مهرتا سوم آبان در بیستون برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان