تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

بهترین رستوران های رشت

همه می‌دانیم که تا در کشور تعطیلاتی هر چند کوتاه هم داریم سیل جمعیتیست که به سمت استان‌ها و شهرهای شمالی کشور سرازیر می‌شود و همین مسئله سبب شده است تا این شهرها رستوران‌های زیادی در خود جای دهند تا بتوانند میزبان خوبی برای مسافران باشند.

بهترین رستوران‌های رشت

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: شهر‌های شمالی محبوبیت فراوانی در میان مردم دارد و با هر تعطیلی‌ای سیل جمعیتیست که به سمت استان‌های شمالی کشور روان و سرازیر می‌شود.

به گزارش رویداد۲۴ یکی از جاذبه‌های هر سفری خوردن غذا‌های شهریست که بدان سفر کرده‌ایم تا با ذائقه و خوراک آن منطقه هم آشنا شویم.

از آن‌جایی‌که استان‌های شمالی کشور دایره بزرگی از انواع غذا‌ها را در خود جای داده‌اند و تنوع غذایی فراوانی دارند بد نیست در سفر به این شهر‌ها از غذا‌های خوش‌مزه آن‌جا هم استفاده کنیم و سفر خود را لذت‌بخش‌تر کنیم.

یکی از شهر‌هایی که همواره مورد محبوبیت زیادی در میان مردم است و همه دوست دارند حتا یک بار هم شده به این شهر زیبا بروند و از طبیعت دل‌انگیز و معماری منحصربه‌فردش دیدن کنند رشت است.

همان‌گونه‌که می‌دانید رشت شهری بزرگ و زیبا و مرکز استان گیلان است که به دلیل جاذبه‌های معماری‌ای که دارد افراد زیادی دل و دین خود را در آن جای می‌گذارند و دوست دارند مدام به آن سفر کنند. اگر شما هم از این دسته افرادید بد نیست با رستوران‌های خوب و باکیفیت این شهر هم آشنا شوید تا این بار بتوانید دست‌کم غذاخوردن در برخی از آن‌ها را آزمایش کنید.

جالب است بدانید استان گیلان به‌عنوان پایتخت غذای ایران انتخاب شده است پس حتما باید در این استان و به‌ویژه رشت سری به رستوران‌های مشهور شهر زد و مزه غذا‌های شمالی را دستپخت سرآشپز‌های اصیل این منطقه نوش جان کرد.

بهترین رستوران‌های رشت

رستوران شورکولی

شورکولی که به معنای ماهی کولی شور است نام یکی از بهترین رستوران‌های رشت با فضایی بس زیباست.

اگرچه این رستوران قدمت چندانی ندارد، اما در همین سال‌ها هم توانسته است در میان مردم رشت و مسافران جایگاه بسیار خوبی پیدا کند و محبوب شود.

شورکولی در سال ۹۵ به عنوان یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های رشت انتخاب شده است و به گفته مردم غذا‌های بسیار خوش‌مزه و باکیفیتی را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

اگر می‌خواهید در طبیعت زیبای رشت غذایی باکیفیت و خوب در ظروفی سفالی و سنتی شمالی میل کنید حتما سری به این رستوران بزنید.

بهترین رستوران‌های رشت

رستوران محرم

اگر می‌خواهید در سفر به رشت در یک رستوران قدیمی که سال‌هاست امتحان خود را پس داده است غذا میل کنید رستوران محرم را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جالب است بدانید محلی‌ها به رستوران محرم سلطان کباب می‌گویند. برای رستوران محرم کیفیت غذا و مواد اولیه اهمیت فراوانی دارد و همین موضوع سبب شده است تا به‌عنوان بهترین رستوران رشت همواره در صدر باشد.

رستوران محرم برای اولین بار در سال ۱۳۲۳ به صورت یک مغازه سرو غذا در خیابان ناصریه قدیم، کار خود را شروع کرد و هم‌اکنون در تقاطع منظریه قرار دارد.

کباب و خورشت باقلا قاتوق رستوران محرم بسیار خواهان دارد و افرادی که آن را میل کرده‌اند می‌گویند بهترین باقالاقاتق و کبابیست که در تمام رشت خورده‌اند.


بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌های کاشان


رستوران رازقی

اگر شما جزو کسانی هستید که کیفیت غذا ضمن لوکس و شیک‌بودن رستوران برایتان اهمیت دارد رستوران رازقی پیشنهاد ما به شماست.

منوی این رستوران طیف وسیعی از غذا‌های ایرانی، فرنگی و گیلانی را شامل شده و به همین دلیل متناسب با هر سلیقه‌ایست. درواقع شما در رشت و در این رستوران ناچار نیستید حتما و تنها غذای شمالی میل کنید.

در این رستوران همواره شاهد اجرای زنده پیانو هستید پس اگر به میل‌کردن غذا با موسیقی علاقه دارید رستوران رازقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

شیشلیک بره، پلوکباب محلی، استیک، ماهی قزل آلا و ماهی سفید این رستوران بسیار مشهور است پس اگر این رستوران را برای خوردن غذا انتخاب کرده‌اید حتما از این خوراک‌ها هم آزمایش کنید.

بهترین رستوران‌های رشت

رستوران دوران

اگر به‌دنبال یک رستوران با غذای خوب و البته قیمت کمی کم‌تر هستید رستوران دوران را به شما معرفی می‌کنیم. اگر اهل دیزی خوردن هستید رستوران دوران همان‌جاییست که باید در آن دیزی سنگی میل کنید و از مزه‌اش کیفور شوید.

اگرچه رستوران دوران کوچک است، اما همین کوچکی محیطش را بسیار دنج و دوستانه کرده است.

رستوران اردشیر

یکی دیگر از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌های رشت رستوران اردشیر است. سرآشپز این رستوران هم مانند خودش قدیمی و باتجربه است.

این رستوران به کیفیت غذا اهمیت بسیار زیادی می‌دهد و همین مسئله آن را در میان مردم بسیار محبوب کرده است.

همه غذا‌ها در این رستوران خوشمزه و درجه یکند، اما شیشلیک، ماهی سفید و مرغ شکم‌پر از بهترین‌های آن به شمار می‌روند.

بهترین رستوران‌های رشت

کباب سرای حاج حسین

اگر به‌دنبال میل‌کردن یک کباب فوق‌العاده در رشتید کباب سرای حاج حسین همان جاییست که انتظاراتتان را برآورده می‌کند.

مشهورترین غذای کبابی حاج حسین، کباب دوش یا همان کباب ترش خودمان است. اگر یک بار در این رستوران کباب ترش میل کنید متوجه تفاوت مزه آن با دیگر رستوران‌ها خواهید شد بنابراین مشتری همیشگی آن خواهید شد.

 

 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی ، رشت
نظرات شما
پیشخوان