تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

بهترین جاذبه‌های گردشگری کاشان

شاید باورتان نشود شهری در نزدیکی تهران و تنها با ۲ ساعت و نیم رانندگی وجود دارد که شما را از فراوانی زیبایی کیفور و پر از لذت می‌کند.

بهترین جاذبه‌های گردش‌گری کاشان

رویداد۲۴ نازنین فرزان‌جو: شاید باورتان نشود شهری نزدیک به تهران حتا نزدیک‌تر شهر‌های شمالی ایران قرار دارد که می‌تواند با زیبایی‌هایش شگفت‌زده‌تان کند و یک سفر و خاطره زیبا در ذهنتان برجای بگذارد.

به گزارش رویداد۲۴ تا هر تعطیلی‌ای می‌شود بیش‌تر مردم به سمت شهر‌های شمالی روانه می‌شوند غافل از این‌که شهر‌های دیگری حتا نزدیک‌تر از خطه شمالی ایران هستند که از بس زیبا هستند نمی‌توان از آن‌ها چشم برداشت.

شما با دو ساعت و نیم رانندگی از تهران می‌توانید به شهری کویری و زیبا برسید که هر تکه‌اش پر از زیباییست و آنقدر جا‌های زیبا و دل‌انگیز دارد که می‌تواند ساعات فراوانی مشغولتان کند.

این شهر کاشان است. کاشان با قدمتی ۷۵۰۰ ساله، یکی از نخستین تمدن‌های انسانی در ایران است. در این نوشته می‌خواهیم شما را با جاذبه‌های گردش‌گری این شهر آشنا کنیم. در این سفر با ما همراه شوید.

جاذبه‌های گردشگری کاشان

بهترین جاذبه‌های گردش‌گری کاشان
باغ فین

نخستین جایی‌که همه ما می‌دانیم در کاشان است باغ فین است باغی که برای همه ما یادآور امیرکبیر بزرگ است.

باغ فین بسیار بزرگ و سرسبز است و همان‌گونه‌که اشاره کردیم یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی کاشان محسوب می‌شود. قدمت باغ فین بسیار زیاد است و براساس اسناد تاریخی، جمشید یکی از پادشاهان قدیمی ایران دستور ساخت آن را داده است.

جالب است بدانید این باغ در یونسکو به ثبت رسیده است.

همه ما از امیرکبیر؛ صدراعظم بزرگ دوره قاجار و چگونگی کشته‌شدنش می‌دانیم و باغ فین و حمامش همان جاییست که امیرکبیر در آن به قتل رسید و همین موضوع هر ساله گردش‌گران فراوانی به سمت خود می‌کشاند.

این حمام دارای دو بخش است که بخشی از آن به دستور فتحعلی شاه برای اشراف‌زاده‌های قاجار و بخشی برای خدمه ساخته شده است. یکی از نکات جالب در مورد این باغ، وجود هفت کاشی با قدمت ۵۰۰ ساله در خزینه بخش خدمه است.

بهترین جاذبه‌های گردشگری کاشان

خانه عامری‌ها

شاید به جرات بتوان گفت یکی از زیباترین خانه‌ها و ساختمان‌هایی که می‌توانید در زندگی خود ببینید در کاشان و خانه عامری‌هاست.

این خانه زیبا در خیابان علوی کاشان قرار دارد، در دوره زندیه احداث و در دوره قاجار به وسیله سهام السلطنه عامری توسعه پیدا کرده است.

این خانه امروز به اقامت‌گاه تبدیل شده است و میزبان گردش‌گران داخلی و خارجیست.

اگر قصد ماندن در کاشان را دارید این اقامت‌گاه یکی از بهترین جاهاییست که می‌توانید در آن شب را به صبح برسانید، اما اگر نمی‌توانید و قصد ماندن در کاشان را ندارید پیشنهاد می‌کنیم حتما از این مجموعه زیبا بازدید کنید ضمن این‌که می‌توانید ناهار یا شامی را هم در رستوران زیبای این خانه میل کنید.

بهترین جاذبه‌های گردشگری کاشان

خانه طباطبایی‌ها

یکی دیگر از خانه‌های بسیار زیبا در شهر کاشان که بازدیدش را بسیار پیشنهاد می‌کنیم خانه طباطبایی‌هاست.


بیشتر بخوانید:  بهترین جاذبه‎‌های گردشگری همدان


این خانه را سید جعفر طباطبایی نطنزی از بازرگانان کاشان در محله سلطان امیر احمد و در در نیمه دوم سده ۱۳ هجری (مصادف با دوره قاجاریه) ساخت. به دلیل آنکه صاحب خانه در کار تجارت فرش بود کلیه نقوش گچ بری از نقش‌های فرش ایرانی و گل و مرغ اسلیمی الهام گرفتند و در نهایت شکوه اجرا شدند.

بهترین جاذبه‌های گردشگری کاشان

بازار سنتی

از جا‌های بی‌نظیر و زیبای کاشان بازار سنتی این شهر است. هنگامی‌که در بازار هر شهری قدم می‌گذارید فرهنگ آن شهر و مردم را به‌روشنی در آن می‌توانید ببینید. آن‌گونه‌که مورخان می‌گویند قدمت این بازار به دوران صفویه باز می‌گردد. این بازار در سال ۱۳۵۵ به عنوان یکی از آثار ملی ایران نیز ثبت شده است و افزون‌ بر ارزش اقتصادی برای کاشان، از نظر تاریخی هم اهمیت زیادی دارد. با مراجعه به این بازار امکان بازدید بعضی از دیدنی‌های دیگر کاشان مانند مسجد میدان میرعماد، تیمچه امیر الدوله، تیمچه بخشی، تیمچه صباغ، آب انبار بالا بازار، حسینیه سوراخ ریسمان، مسجد کفش‌دوزک‌ها و مسجد طماقچی‌ها در مسیر این بازار جزئی از آن هستند و با مراجعه به بازار امکان بازدید از آن‌ها هم وجود دارد.

بهترین جاذبه‌های گردشگری کاشان

تپه سیلک

همه ما در کتب درسی و تاریخی نام تپه سیلک را شنیده‌ایم. باید بدانید این تپه باستانی در کاشان قرار دارد پس اگر به جا‌های باستانی و تاریخی علاقه دارید دیدن این تپه را حتما در برنامه خود در بازدید از کاشان قرار دهید.

تپه سیلک را با نام زیگورات هم می‌شناسند. زیگورات، نیایشگاه ایرانیان قدیم و بنایی ساخته شده از گل و خاک رس بود که یکی از معروف‌ترین آن‌ها در ایران همین بنای تپه سیلک است. تپه سیلک در سال ۱۳۱۰ کشف شد.

این جاذبه دیدنی شامل ۲ تپه است که روی هر کدام گورستان‌هایی با قدمت ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ سال قرار دارند.

بهترین جاذبه‌های گردشگری کاشان

آبشار نیاسر

یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های کاشان با آب و هوای گرم و کویری آبشار نیاسر است.

این آبشار زیبا ۲۵ متر ارتفاع دارد و در تمامی فصول آبی جاری دارد و همین موضوع گردشگردان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

این آبشار فوق‌العاده زیبا به دلیل وجود مقداری آهک در آب آن لایه‌های رسوبی و آهکی در بدنه خود دارد که به شکل قندیل در بخش‌های مختلف آن آویزانند و منظره‌ای زیبا را به‌وجود آورده‌اند.

بهترین جاذبه‌های گردشگری کاشان

آرامگاه سهراب سپهری

ایرانی که باشید حتما سهراب سپهری را می‌شناسید و دست‌کم یک یا چند شعر از او را خوانده‌اید.

آرامگاه این شاعر بزرگ در مشهد اردهال، از توابع کاشان قرار دارد، اما بیش‌تر مسافرانی که به کاشان سفر می‌کنند، مسیر کاشان تا این روستا را هم طی می‌کنند تا با سهراب دیداری تازه کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صنعت گردشگری ، کاشان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان