تاریخ انتشار: ۲۱:۱۲ - ۰۳ دی ۱۳۹۴
در نشست هم اندیشی اصلاح طلبان سراسر کشور در کانون توحید مطرح شد:

عارف: هرگز از هویت اصلاح‌طلبی خود عقب نشینی نخواهیم کرد

محمد رضا عارف هویت اصلاح طلبی را یکی دیگر از انتظارات خود از جریان اصلاحات دانست و گفت: ما هرگز از هویت اصلاح‌طلبی خود عقب نشینی نخواهیم کرد و با حفظ این هویت اهل گفت‌وگو با تمامی کسانی که دل در گرو پیشرفت کشور دارند هستیم.
رویداد24: محمد رضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخابات اصلاح طلبان طی سخنانی در نشست هم اندیشی اصلاح طلبان سراسر کشور با عنوان خانه‌ای برای ملت که به همت مجمع نیروهای خط امام (ره) در کانون توحید برگزار شد گفت: راهبرد اصلی جریان اصلاحات پس از حماسه خرداد 92 ایجاد وحدت و انسجام همیشگی در میان اصلاح طلبان و نیز خلق حماسه‌ای با شکوه‌تر از خرداد 92 در انتخابات اسفند 94 است؛ ما در دو سال و نیم گذشته تلاش‌های زیادی را در جهت ایجاد اجماع در جبهه اصلاحات دردستور کار خود قرار دادیم و کوشیده‌ایم با عبور از منافع حزبی و پرهیز از سهم خواهی و نیز پذیرش حداکثری مسئولیت و داشتن حداقل انتظار شرایط بهتری را برای آینده کشور فراهم سازیم.

وی با اشاره به این که شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان کلیه امور اجرایی را در حوزه‌های استانی به عهده‌ی میزهای استانی اصلاح طلبان سپرده است و شورای سیاستگذاری تنها راهبرد ها را مورد توجه قرار خواهد داد اظهار کرد:‌ شورای اصلاح طلبان استانی تشکیل شده است تا نقش ایجاد مجمعی از حوزه‌های انتخاباتی را فراهم آورد و ما کوشیده‌ایم با ایجاد شورای اصلاح طلبان و حامیان دولت و نیز شورای اصلاح طلبان استانی شرایط را به گونه‌ای فراهم آوریم تا محوریت انتخابات و لیست‌های استانی به صاحب‌نظران هر استان سپرده شود و عده ای از تهران برای کل کشور تصمیم گیری نکنند.

عضو هیات رئیسه بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر این که در دو ماه باقیمانده به انتخابات باید از هر گونه اختلاف داخلی در جبهه اصلاحات پرهیز شود به بیان انتظارات خود از جبهه اصلاحات در روزهای باقیمانده تا انتخابات پرداخت.

عضو هیات رییسه بنیاد امید ایرانیان با بیان که تقویت ساختار اجماعی اصلاح طلبان پس از انتخابات اسفندماه 94 یکی از انتظارات مهم او از جریان اصلاح طلبی است اظهار کرد: باید بعد از هفتم اسفندماه فعالیت 110 روزه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را مورد بررسی و نقد قرار دهیم تا این شورا ماندگار شود چرا که بعد از انتخابات اسفندماه نیز به بقای این شورا و نیز نقدهای همه اصلاح‌طلبان بر عملکرد آن نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه الگو قرار دادن رفتار اصلاح طلبان در انتخابات خرداد 92 و برندسازی از آن برای ادامه فعالیت‌های اصلاح‌طلبان، یکی دیگر از انتظارات مهم از جریان اصلاح‌طلبی است اظهار کرد: در انتخابات 7 اسفند باید نشان دهیم که در همه حوزه‌های انتخاباتی همان منش و رفتار سال 92 را پی خواهیم گرفت؛ چرا که ما مبنای عمل‌مان خرد جمعی است و به هر فردی که رسیدیم بقیه افراد نیز باید از او حمایت کرده و از تصمیمات جمعی تمکین کنند.

عارف یکی دیگر از انتظارات خود از جریان اصلاح طلبی را ترجیح منافع ملی و پایدار بر منافع جناحی و سیاسی خواند و گفت: گفتمان اصلاحات ریشه در انقلاب دارد و اساس حرکت اصلاحات نیز دنبال کردن منافع ملی و ترجیح آن بر منافع حزبی است، ما امیدواریم در آینده به سمت تشکیل چند حزب فراگیر و قدرتمند برویم و براساس مشترکات خود حرکت کنیم. اما در نهایت نیز به تصمیم جمعی جبهه اصلاحات تمکین کنیم هرچند که به حرکت‌های حزبی نیز معتقد هستیم.

رییس شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با اشاره به اینکه حفظ آرامش در رفتارهای سیاسی در آستانه انتخابات از دیگر انتظارات وی از جریان اصلاحات است اظهار کرد: باید در برابر حرکت‌های خودسر، عکس العمل متقابلی نشان ندهیم و پیگیری چنین رفتارهایی را به مراجعی که وظیفه آن‌ها تامین امنیت نشست‌های قانونی است ارجاع دهیم.

وی ادامه داد:‌ ما به دنبال نشان دادن یک عکس العمل متقابل بر آشوب های عده‌ای خودسر نیستیم چرا که کشور در آستانه انتخابات نیاز به آرامش دارد تا انتخاباتی با شکوه برگزار شود.

عارف با بیان اینکه رعایت دقیق ضوابط قانونی در طول تمام مراحل انتخابات از دیگر انتظارات وی به عنوان رییس شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان از این جریان است اظهار کرد: ما خود را موظف می‌دانیم که در همه مراحل انتخابات، قانون را رعایت کنیم و البته امیدواریم دستگاه‌های مسئول نیز قانون را رعایت کنند و آگاه باشند که عدم رعایت قانون اتحاد و انسجام ملی را خدشه‌دار خواهد کرد.

وی ادامه داد:‌ ما باید براساس قانون حرکت کنیم و بکوشیم تا آرای خاکستری را که در انتخابات 92 به میدان نیامدند در هفتم اسفندماه پای صندوق‌های رای بیاوریم.

عارف در ادامه هویت اصلاح طلبی را یکی دیگر از انتظارات خود از جریان اصلاحات دانست و گفت: ما هرگز از هویت اصلاح‌طلبی خود عقب نشینی نخواهیم کرد و با حفظ این هویت اهل گفت‌وگو با تمامی کسانی که دل در گرو پیشرفت کشور دارند، هستیم.

رییس شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با اشاره به ضرورت توجه به مطالبات مردم و به خصوص اقشار آسیب پذیر از سوی جریان اصلاحات در انتخابات آتی اظهار کرد: دولت تاکنون روند خوبی را در توجه به مطالبات مردم پی گرفته است و ما امیدواریم مجلس آینده نیز از نمایندگانی تشکیل شود که با دولت در این زمینه همکاری کنند.

وی با اعلام اینکه شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان برنامه‌های راهبردی خود را تا دو هفته آینده آماده انتشار خواهد کرد اظهار کرد: توجه کامل به تصمیمات شورای عالی سیاست گذاری و در کنار آن تعامل با همه احزاب و تشکل‌های درون جریان اصلاحات و در نهایت تمکین تمامی این تشکل‌ها و احزاب به تصمیمات شورای عالی سیاست گذاری که به صورت اجماعی اخذ خواهد شد از انتظارات ما از مسئولان میزهای استانی و شهرستان‌های اصلاح طلبان است.

عارف همچنین توجه به حضور زنان در لیست‌های انتخاباتی و میدان دادن به جوانان برای حضور در انتخابات آتی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ما به شدت اعتقاد داریم که بانوان باید در مراکز تصمیم سازی کشور و در نهادهای قانون گذاری حضور داشته و اثرگذار باشند و همچنین در پی اولویت دادن به جوانان و نقش‌آفرینی آن‌ها در جریان اصلاح طلبی هستیم و البته همه ما خوب می‌دانیم که انتخابات مجلس دهم، آخرین انتخابات نیست و در سال 96 انتخابات شوراهای اسلامی را در پیش داریم که امیدوارم اثر نهایی توجه به اولویت‌های اصلاح طلبان مبنی بر حضور زنان و جوانان در مراکز تصمیم گیری را در آن انتخابات شاهد باشیم.

وی در پایان سخنانش راهبرد اصلی اصلاح طلبان در انتخابات را تشویق نخبگان و برجستگان کشور برای شرکت در ثبت نام کاندیداتوری دو انتخابات خبرگان و مجلس در اسفندماه دانست و گفت: هرچند در حال حاضر زمان کمی جهت ثبت نام کاندیداتوری انتخابات مانده است اما امیدواریم در همین زمان باقی مانده نیز سایر نخبگانی که هنوز اقدام به ثبت نام برای انتخابات نکرده اند در وزارت کشور حضور یابند تا ان‌شاالله در یک فضای صمیمی و پرشور انتخابات اسفندماه برگزار شود و دغدغه‌های مردم در خصوص وضعیت اداره کشور در آن انتخابات پاسخ داده شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان