تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

پالمیرا دوباره در خطر سقوط

رسانه‌های سوریه اعلام کردند شهر تاریخی "پالمیرا" در این کشور بار دیگر در خطر سقوط قرار دارد و عناصر داعش آن را به محاصره خود درآورده‌اند.
رویداد24- رسانه‌های سوریه اعلام کردند شهر تاریخی "پالمیرا" در این کشور بار دیگر در خطر سقوط قرار دارد و عناصر داعش آن را به محاصره خود درآورده‌اند.

خبرگزاری دولتی سوریه "سانا" به نقل از یک منبع نظامی همزمان با کشته‌شدن "حاجی ایمان"، یکی از رهبران گروه داعش توسط نیروهای امریکایی، اعلام کرد که شهر تاریخی پالمیرا بار دیگر  به صحنه نبرد ارتش سوریه و داعش تبدیل شده است. نیروهای گروه تروریستی داعش نیز مدعی شده اند پالمیرا را به محاصره درآورده‌اند.

به گزارش منابع سوری نیروی هوایی سوریه به مواضع داعش در اطراف میدان گازی الشاعر واقع در شمال غرب پالمیرا حمله کرده و چندین خودروی زرهی و خودروی مجهز به تیربار تروریست‌ها را نابود کرده است.

این در حالی است که عناصر داعش 16 اردیبهشت پس از سه روز درگیری شدید با نیروهای دولتی بخش اصلی این میدان گازی را اشغال کردند.

در همین راستا، رویترز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اعماق که وابسته به گروه‌های تکفیری مستقر در سوریه است، نوشت داعشی‌ها در حمله خود به این میدان دست‌کم 30 سرباز سوری را کشته و مقادیر زیادی سلاح و مهمات از جمله چند تانک و تعدادی موشک را به دست آوردند.

در همین حال، گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز گذشته از تشدید درگیری‌های سربازان سوریه و تروریست‌های داعش در غرب پالمیرا خبر داد. این گروه مستقر در لندن افزود داعشی‌ها روز سه شنبه مسیر شهر حمص به پالمیرا را در غرب این شهر باستانی قطع کرده‌اند. منابع سوری نیز گزارش دادند جت‌های ارتش سوریه تجمع عناصر داعش را در نزدیکی میدان نفتی المهر و روستای جزال در غرب پالمیرا بمباران کردند.

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی لجستیکی و نیروی هوایی روسیه، اوایل فروردین امسال این شهر باستانی را آزاد کردند. شهر پالمیرا که از سوی یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده، از سال 1394  به دست نیروهای داعش افتاده بود و آنها بناهای تاریخی بسیاری از جمله معبد "بعل" را ویران کرده بودند. قدمت برخی از ویرانه‌های پالمیرا به سده‌های یکم و دوم میلادی بازمی‌گردد.

محاصره پالمیرا از سوی داعش در حالی صورت می‌گیرد که روز شنبه گذشته دولت سوریه با برگزاری یک کنسرت ملی در آمفی تئاتر پالمیرا بازپس گیری این شهر را جشن گرفته بود.
نظرات شما
پیشخوان