تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۷ نظر

واکنش ها به دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال آبادی

دیدار فائزه هاشمی رفسنجانی نماینده سابق مجلس ایران با یکی از مدیران جامعه بهایی ایران که از زندان به مرخصی آمده است، با واکنش شدید رسانه‌های اصولگرا مواجه شده است.
رویداد24- دیدار فائزه هاشمی رفسنجانی نماینده سابق مجلس ایران با یکی از مدیران جامعه بهایی ایران که از زندان به مرخصی آمده است، با واکنش شدید رسانه‌های اصولگرا مواجه شده است.

فریبا کمال‌آبادی برای نخستين بار در طول هشت سال زندان خود به مرخصی رفته است. فائزه هاشمی، نسرین ستوده و ساجده عرب‌سرخی و شماری دیگر از زندانیان سیاسی که این مدت هم‌بند او بوده‌اند، برای دیدار به ملاقاتش رفته‌اند.

رسانه‌های اصولگرا مانند فارس و تسنیم از انتشار عکس فائزه هاشمی در حالی که تصویری از عبدالبها سومین شخصیت محوری بهاییان روی دیوار دیده می‌شود، به شدت انتقاد کرده‌اند.

به گزارش  تسنیم، تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد فائزه هاشمی رفسنجانی دختر آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی به دیدار فریبا کمال آبادی، عضو ارشد بهائیت ایران  رفته است.  

فریبا کمال آبادی از اعضای ارشد فرقه بهائیت در ایران است و بهائیان وی را عضو شورای 7 نفره این فرقه در ایران معرفی می‌کنند. وی سال 87 به 20 سال زندان محکوم شد و به تازگی بعد از 8 سال زندان به مرخصی آمده است. 

نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان را با این تیتر منتشر کرده است: "آقای هاشمی به خود بیایید؛ هم‌نشینی 'فائزه' با فرقه بهاییت دیگر موضوعی سیاسی نیست."
خبرگزاری تسنیم هم با انتشار همین نامه "تقاضا برای موضع‌گیری اکبر هاشمی رفسنجانی" را برجسته کرده است و همین‌طور به صراحت پرسیده چرا محکومیت فائزه هاشمی کامل اجرا نمی‌شود؟

این خبرگزاری مانند خبرگزاری فارس نظر چهره‌های سیاسی و مراجع را درباره بهاییت بازنشر کرده است. استفتاهایی که در برخي از آن ها شدیدترین کلمات علیه بهاییان به کار رفته است. عباراتی مبنی بر "نجس" بودن و همین‌طور "حرام" بودن دست دادن با بهاییان.

واکنش ها به دیدار فائزه هاشمی با عضو ارشد فرقه بهائیت

منبع: وکیل ملت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
1
9
من حالا بهاییت رو که ابدا قبول ندارم. اما ایا خداوند این حق رو برای ما روا داشته که به دیگران بگیم به چه چیز باید اعتقاد داشته باشند و به چه چیز نه و اگر نپذیرفتند با انان برخورد کنیم و زندگیشان را با سختی و مرارت همراه کنیم؟ اعتقاد یک امر قلبی و ذهنی است و با سیلی به صورت نمیشه ان را تغییر داد. تنها راه مشروع اینه که اعتقادات خود را عرضه کنیم و اجازه بدیم دیگران خود انتخاب کنند. این راه پیامبران بود. کدام پیامبر با شلاق اومد؟ پیامبران با کتاب اودند. راه پیامبران عرضه اعتقادات بود که چون با عقل سازگاری داشتند مورد پذیرش قرار میگرفتند. بهایی ها هم هر چقدر هم اعتقاداتشون غیر عقلانی باشه تا وقتی تابع قوانین کشور ما باشند حق برخورد و محدود سازی و مجازات آنان را نداریم. فقط میتونیم از خدا بخواهیم هم اونها را و هم ما رو به راه راست هدایت کنه.
سادات
|
United States of America
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
1
7
خانم فائزه هاشمی درباره دیدار با خانم«فریبا کمال آبادی»می‌گوید: «رفتن من به زندان باعث شد با یکسری افراد در آنجا همبند شوم و آن‌ها را از نزدیک بشناسم. ارتباط من با فریبا یا دیگران ارتباط دوستانه‌ای است که در زندان به وجود آمده و خود جمهوری اسلامی باعث به‌وجود آمدن این ارتباط شده و نگاه من به این موضوع نگاه حقوق بشری است که آن‌ها هم باید مثل شهروندان دیگر، از حقوق اولیه شهروندی برخوردار باشند که متاسفانه از کمترین حقوق برخوردار نیستند. نگاه من به موضوع بهایی‌ها موضوع حقوق‌بشر است و اینکه حالا من مسلمانم و آن‌ها بهایی هستند یا اینکه اصلاً کدام دین خوب است و کدام دین بد است، این بحث‌ها نیست. موضوع حقوق بشر است و اینکه به هرحال یکسری اقشار در جامعه ما متاسفانه از حقوق اولیه‌شان برخوردار نیستند، از جمله بهایی‌ها و این خوب نیست. اسلام هم با این تبعیض موافق نیست. ما احادیث و آیات فراوانی در این‌باره داریم. توصیه حضرت علی (ع) به مالک اشتر را داریم که می‌گوید حقوق آن‌هایی که در دین با تو مشترک نیستند هم باید رعایت شود. این رفتار، رفتار اسلامی نیست که متاسفانه ما در جمهوری اسلامی شاهد آن هستیم.»
راز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
1
3
به نام خالق هستی
نخستین و مهمترین انحراف و گناه این فرقه ضاله عدم اعتقاد به خاتمیت نیوت رسول الله(ص) است، که خود نتیجه های متعددی چون، نعوذ بالله؛ دروغ پنداری آیات الهی و کذاب شمردن ائمه اطهار علیهم السلام را به دنبال دارد..
ائمه معصوم(علیهم السلام) همواره بر خاتمیت رسالت نبوی تاکید می نمودند...
رویکرد اتخاذی فرقه ضاله بهائیت چیزی جز منحرف خواندن تمام مسلمانان نیست
این فرقه ضاله ضمن توجه و درک عمیق تاثیر اخلاق و رفتارهای اجتماعی بر رویکردهای فکری جوامع بشری، با پیگیری سخنان پوپولیستی، فازهای تبلیغاتی خود را دنبال می کنند.
مراقب باشیم
ان شاء الله خداوند متعال همه ما را به راه راست رهنمون سازد
روزبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
2
0
بها الله در غذای میرزا یحیی صبح ازل سم میریخت که او را بکشد و صبح ازل در غذای بها سم میریخت.باب وصی خودش را صبح ازل قرار داده بود اما برادرش بها شد پیغمبر .بها میرزا محمد علی را وصی خودش قرار داد اما برادر کوچک تر به زور او را پایین آورد و شد عبدالبها و پیغمبر.باب شیرازی هم که حشیش میکشید و میرفت به منبر.کتب بیان و اقدس و ایقان آسمانی هستند که بالغ بر ۲۰۰ غلط املایی در آن است.چگونه میشود؟؟این دیانت که از بیخ ایراد است .فائزه هاشمی هم که ... پس من ایرانی چه لزومی دارد که به این دیدار و خبر حساس شوم و برایش وقت بگذارم؟؟آیا اگر حاکمیت و دستگاه امنیتی نمیخاست این دیدار میتوانست انجام شود ؟؟؟؟؟دوست من بیدار شو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
3
0
پیامبر بهای ها کیه؟.معجزش چیه؟یه کم مطلعه کنید ببیند آیا بهایی ها گافر هستن یا نیستن؟بعد اگر اسلام قبول دارید وبه کافر بودن بهایی ها رسیدید در معنای کافر دقت کنید ببینید کافر چقدر ارزش دارد؟آیا حیوانات ارزششان بیشتر است یا کافر؟اونوقت ببینید آیا بهایی جماعت قابل دفاع هست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
1
بنی آدم اعضای یک پبکرند که در آفریش زیک گوهرند
رسا
|
United States of America
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
0
لا اکراه فی الدین- امان ازسیاست وتمامیت خواهی وجمودفکری که هروقت دیگران را در راستای اندیشه خود ندید بدانجامیرسد که حتی انسانها را کافرو نجس بداند؟!آیا داعش غیرازاین می اندیشد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان