تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
گزارش رویداد24 از نشست حزب اعتدال و توسعه با منتخبین مجلس

نشستی در طراز یک حزب واقعی

همین تاکید بر کار حزبی و مستمر بودن حرکت، موجب شده است تا این حزب، در شرایطی که قدرت را در اختیار گرفته است اما از کار تشکیلاتی خود، غافل نشود و لذا ترتیبی اتخاذ نماید که نشستی صمیمی میان اعضای حزب و دبیران استانی آن، با منتخبین مردم در مجلس دهم برگزار شود.
رویداد۲۴- نشست صمیمانه حزب اعتدال و توسعه با منتخبین دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را می توان در سطحی قابل قبول ارزیابی کرد. نشستی که سه شنبه شب و در سالن اجلاس سران برگزار شد و مباحث گوناگون مرتبط با مجلس دهم را مورد بحث و بررسی قرار داد.
حزب اعتدال و توسعه، حزبی است که «دولت ساخته» نیست یعنی در زمان تاسیس خود که سال 1378 می باشد اعضای موسس آن، سکانداران اجرایی کشور نبوده اند بلکه این حزب، پس از سالها فعالیت و تربیت نیروهای متخصص، توانسته است در حال حاضر، سکاندار اصلی دولت مستقر شود.اعضای اصلی آن؛ بر پایه ایده های مورد بحث در حزب که عمدتا توسعه محور می باشد صاحب مناصب اجرایی شده اند و می کوشند برنامه محور و بر مبنای اعتدال و به دور از حاشیه پردازی های متداول، اهداف خود را اجرایی نمایند.
همین تاکید بر کار حزبی و مستمر بودن حرکت، موجب شده است تا این حزب، در شرایطی که قدرت را در اختیار گرفته است اما از کار تشکیلاتی خود، غافل نشود و لذا ترتیبی اتخاذ نماید که نشستی صمیمی میان اعضای حزب و دبیران استانی آن، با منتخبین مردم در مجلس دهم برگزار شود.
منتخبین حاضر در نشست حزب اعتدال و توسعه، منتخبین برگزیده مردم از لیست امید بودند که در انتخابات مجلس دهم، مورد حمایت اصلاح طلبان و اعتدالیون و بالاخص؛ حزب اعتدال و توسعه  قرار داشتند. جمعی که با وجود رقابتهای پنهان میان اعضا، همگی بر تعامل و همکاری در مجلس تاکید کردند.
حضور محمد باقر نوبخت به عنوان دبیر کل حزب اعتدال و توسعه و میزبان نشست، محمود واعظی به عنوان معاون سیاسی حزب، مرتضی بانک رئیس هیات اجرایی، علی جنتی، اسماعیل شجاعی و برخی دیگر به عنوان اعضای حزب، نمایانگر تاکید اعضا بر فعالیت تشکیلاتی و اهمیت حزب در مسیر رسیدن به قدرت و در نتیجه، پیگیری اهداف مد نظر می باشد.

نشستی در طراز یک حزب واقعی
حضور همزمان محمدرضا عارف و علی لاریجانی در نشست حزب اعتدال و توسعه نیز از جمله اتفاقات جالب و در خور تامل محسوب می شود. عارف به عنوان نفر نخست لیست امید و یا به عبارتی؛ سرلیست امید در کشور به این نشست آمد تا بر ضرورت تحقق شعارهای سه گانه این لیست، که همان امید، آرامش و رونق اقتصادی بود تاکید نماید. عارف که از او به عنوان زمینه ساز پیروزی اصلاح طلبان و اعتدالیون در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 نام برده می شود و رای بی سابقه وی در انتخابات مجلس دهم نیز حکایت از اعتماد فراوان مردم به او دارد در تلاش است تا با همیاری منتخبین امید، به کرسی ریاست مجلس دست یابد تا زمینه تحقق گام های سوم و چهارم نیز فراهم شود. وی به این نشست آمد تا با یادآوری همکاری اصلاح طلبان و اعتدالیون در تحقق پیروزی حاصله، همگان را متوجه لزوم پایبندی به تعهدات اولیه و اهداف اعلامی نماید و آنان را از جدایی و تفرقه برحذر دارد.
لاریجانی نیز به این نشست آمد و سخنرانی نمود. رئیس مجالس هشتم و نهم و منتخب مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه در قم، در نشست اصولگرایان شرکت نکرد اما در میان تعجب همگان، به نشست حزب اعتدال و توسعه آمد. او آمد و از حزب اعتدال و توسعه به عنوان تنها حزب منسجم و فعال در کشور نام برد و برای دبیرکل آن نیز، سنگ تمام گذاشت. وی به این نشست آمد تا همراهی حزب قدرتمندی که برخی اعضای ارشد و تصمیم ساز دولت را در جمع خود می بیند را برای تداوم ریاستش، جلب نماید چراکه می داند اصولگرایان، از میان او و عارف، قطعا او را خواهند برگزید؛ حال چه به نشست آنان برود و چه نرود.

نشستی در طراز یک حزب واقعی
نشست حزب اعتدال و توسعه را می توان اقدامی امیدوارکننده در جهت آینده روشن احزاب برشمرد. چراکه برخی نتایج را نمایان نمود. از جمله اینکه:
1-    کار تشکیلاتی و حزبی باید مورد توجه همه افراد قرار گیرد. کار تشکیلاتی است که نیروهای نخبه را شناسایی نموده و آنان را در زمان قدرت، آماده پذیرش مسوولیت می کند.
2-    احزاب باید در زمان فراغت از قدرت تشکیل شوند بدین معنی که ابتدا باید احزاب، تشکیل شوند و سپس با تربیت نیروهای خبره در بخش های گوناگون، در جهت کسب قدرت بکوشند. تجربه نشان داده است احزابی که اصطلاحا به آنان «دولت ساخته» می گویند پس از خروج از قدرت، فقط نام و نشانی از آنان باقی می ماند.
3-    در زمان قدرت هم نباید از کار تشکیلاتی غافل شد چراکه همین نشست و برخواست ها می باشد که موجب نقد درونی و توجه دوباره به اهداف و آمال می شود.احزابی که پس از کسب قدرت، کار تشکیلاتی را رها می کنند در زمان برکناری از قدرت، حسرت چنین نشست هایی را خواهند خورد.
4-    برگزاری نشستی در سطح کلان و با حضور شخصیت های برجسته، نشان می دهد سماجت در کار تشکیلاتی، موجب تاثیرگذاری فراوان در میان صاحبان قدرت خواهد شد و باعث می شود حتی آنان که به کار حزبی، اعتقادی ندارند؛ وادار  به حضور در چنین نشست هایی شوند تا از کنار چنین برنامه ای، آرایی برای خود کسب نمایند.
نظرات شما
پیشخوان