تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
گزارش رویداد۲۴ درباره حاشیه های آخرین سفر رییس جمهوری

شهر قم در یک روز؛ تقدیر مراجع و هتاکی اراذل

تجربه نشان داده است که افراطیون قم، برای اقدامات افراطی خود، نه توجهی به مکان اعتراض خود دارند، نه توجهی به فرد مورد اعتراض دارند و نه باکی از اقدامات خود. تندروها اقدام به تخریب و فحاشی می نمایند حتی اگر در حرم حضرت معصومه(س) باشد. به رئیس جمهور و رئیس مجلس، هتاکی می کنند حتی اگر این افراد، مورد تایید مراجع باشند.
رویداد۲۴- در طی بیش از نیم قرن گذشته، می توان شهر مقدس قم را یکی از تاثیرگذارترین حوزه های نفوذ بر سیاست کشور دانست. شهری که از آن به عنوان پایگاه اصلی نشر دین یاد می شود و لذا حکومتی که مبنای خود را احکام دینی عنوان کرده باشد قطعا تاثیرات این شهر را در سپهر سیاسی خود، لحاظ نموده است.

حضور مرجعیت شیعه در این شهر و وجود حوزه های علمیه، موجب شده است شهر قم، مورد توجه صاحبان قدرت سیاسی قرار گیرد.

آخرین روز اردیبهشت ماه و در ایام منتهی به میلاد امام زمان(عج)، شهر قم میزبان رئیس جمهور بود. رئیس جمهوری که خود را فرزند قم می داند و در این شهر، مراتب علمی خود را زیر نظر علمای نامی و مراجع شهیر، تا درجه عالی اجتهاد طی نموده است و ساختار دینی و سیاسی این شهر را به خوبی می شناسد.

دکتر حسن روحانی به گرمی مورد استقبال مراجع عظام تقلید قرار گرفت و شاهد تقدیر آنان از دستاوردهای دولت خود بود. همگی خود را دعاگوی رئیس جمهور دانستند و از رویه اعتدالی وی تقدیر نمودند. مراجع عظام تقلید ضمن توجه به مشکلات و معضلاتی که دولت با آنان، دست و پنجه نرم می کند موفقیت های دولت را ستودند و خواستار عزم جدی تر دولت برای رفع مشکلات شدند.

در گوشه دیگری از شهر؛ اما عده ای از افراد سابقه دار در ایجاد شلوغی و تجمعات غیرقانونی،از فرصت نماز جمعه قم، سوءاستفاده نموده و پس از اقامه نماز، در مسیر خروج از حرم حضرت معصومه(س) اقدام به هتاکی به مسوولین کشور نمودند. آنان ضمن توهین به رئیس جمهور، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و برخی مقامات دیگر، حمله مجدد به دستاورد نظام در موضوع هسته ای(برجام) را آغاز نمودند.

در رابطه با این اتفاقات، برخی نکات قابل تامل وجود دارد.

1-    اتفاق جالبی در قم رخ داده است. بار دیگر، مراجع تقلید از رئیس جمهور و دولت، تقدیر نمودند و همزمان با این اتفاق، عده ای از افراطیون، دست به تخریب دولت زدند. این موضوع در سه سال گذشته، بارها اتفاق افتاده است.تقدیر مراجع و هتاکی اراذل. به راستی چه کسانی قصد دهن کجی به علما را دارند؟ چه کسانی می خواهند شانیت مراجع را پایین بیاورند؟ آیا این افراطیون، قصدی جز ضربه زدن به جایگاه مرجعیت دینی دارند؟

2-    تجربه نشان داده است که افراطیون قم، برای اقدامات افراطی خود، نه توجهی به مکان اعتراض خود دارند، نه توجهی به فرد مورد اعتراض دارند و نه باکی از اقدامات خود. تندروها اقدام به تخریب و فحاشی می نمایند حتی اگر در حرم حضرت معصومه(س) باشد. به رئیس جمهور و رئیس مجلس، هتاکی می کنند حتی اگر این افراد، مورد تایید مراجع باشند. اقدام به لجن پراکنی می کنند حتی اگر رویه آنان، برخلاف نظر رهبری انقلاب و مراجع باشد. بارها و بارها دست به تجمعات غیر قانونی می زنند ولی ذره ای از برخورد با خود، واهمه ای ندارند. به راستی چنین افرادی از کدامین دستگاه، حمایت می شوند و مورد پشتیبانی قرار می گیرند؟

3-    نکته مهم دیگر آنست که به راستی قوه قضاییه تا کی می خواهد با افراطیون مدارا کند؟ تا کی می خواهد متعرضان به رئیس مجمع تشخیص را شناسایی کند و رها سازد؟ تا کی می خواهد هتاکان به رئیس مجلس را دستگیر کند و با تعهد صوری، آزاد نماید؟
اگر با افراطیون شهر قم در سال 84، برخوردی محکم و ضربتی می شد هیچگاه عبای مرجعیت را در فیضیه نمی کشیدند. هیچگاه به رئیس مجمع تشخیص توهین نمی کردند. هیچگاه در حرم کریمه اهل بیت، متعرض رئیس مجلس نمی شدند.

و اما مهمتر؛ اینکه قوه قضاییه بداند اگر با افراطیون و تندروهای شهر قم که خون به دل مراجع کرده اند برخورد می شد هیچگاه حمله به سفارت عربستان در تهران، صورت نمی گرفت. پلاک خودروها را که فراموش نکرده اید؟
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
رضاموسوی
|
United States of America
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
4
1
والله‌تاجایی‌که‌ما‌معترضین‌رادیدیم‌هیچکدام‌نه‌سابقه‌دار‌ونه‌
اراذل‌شهربودند.همه‌آنهاچهره‌های‌قابل‌قبول‌وشهروندعادی‌‌به
نظرمیرسیدند.
حداقل‌بامردم‌صادق‌باشیدقلمتون‌رابه‌سلایق‌وباندهای‌دولتی
آلوده‌نکنید.راستی‌وصداقت‌چیزه‌خوبیه‌که‌شماندارید.واقعأ
براتون‌متأسفم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
برادر دقت کن
نوشته: افراد سابقه دار در ایجاد شلوغی و تجمعات غیرقانونی
ننوشته سابقه دار در دزدی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
2
خداکسانی که قصد ضربه زدن به مردم را دارندلعنت کند وبه کسانی قصدخدمت دارندتوفیق روزافزون عنایت کند ان شاالله
ناشناس
|
Brazil
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
1
2
بند سوم حرف دل خیلی از مردمه... کو گوش شنوا!
حسن زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
2
آیا فائزه نفوذی و جاسوس بها ئیان در مجمع تشخیص و...نیست؟
علی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
0
توام کلا هرجا اصلاح طلبی زیر سوال میره یا منافعش در خطره احساساتت گل میکنه پست میزاری ... اونطرف قضیه هم اگه مخالفه دیگه چرا میگی اراذل اوباش شما الان داری کار فرهنگی میکنی درست نیست ... بالاخره بعضیا از روحانی خوششون نمیاد ....البته خدا پدر محمود و بیامرزه که کلا مشکلات مملکت تا 100 سال اینده تقصیر اوونه روسای اینده دستشون بازه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
این افراد که به نام اراذل هتاک نام می برید کاملا مشخص است به چه نهادی مربوط هستند.چه تفکراتی دارند و خود را پیرو و مطیع چه کسی یا چه کسانی می داندد.اینها همانهایی هستند که سوار بر موتورهای 1000 با آجر به مطهری حمله میکنند.سخنرانی نوه امام را به هم میزنند.
تععب اما از کسانی است که از این افراد و با بهتر بگوییم از این نهاد به اصطلاح انقلابی استفاده می کنند و در واقع این نهاد آلت فشار آنهاست.و با کمال وقاحت دم از آزادی عقیده و کرسی آزاد اندیشی و وحدت میزنند.
نظرات شما
پیشخوان