تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵

«فروشنده» اصغر فرهادی در میانه جدول نظر منتقدان جهان

ساعت نه و نیم امشب، با ما برای پوشش لحظه به لحظه اختتامیه جشنواره کن امسال همراه باشید. امشب پس از دو هفته پرونده جشنواره فیلم کن بسته خواهد شد. نه عضو هیات داوران به ریاست جرج میلر تکلیف برنده نخل طلا را مشخص می کنند.
رویداد۲۴-اگر تونی اردمن برنده شود و نخل طلا بگیرد مارن آده دومین زن فیلمساز تاریخ جشنواره کن خواهد بود که برنده می شود و اولین المانی پس از ویم وندرس است که در سال 1984 جایزه برد. فیلم شاعرانه جیم جارموش، پترسون بهترین نقدهای عمر جیم جارموش را-در کارنامه اش- گرفته است. کریستین مونجیو نخستین نخل طلای خود را سال 2007 برد. او با فارغ التحصیل نظرها را جلب کرد
"او" ساخته پل ورهوفن 77 ساله تریلری است با موضوع هتک حرمت که نقش آفرینی ایزابل هوپر ستایش منتقدان را برانگیخت و در میان گمانه زنی های پیش از مراسم درصدی احتمال برنده شدن را برایش در نظر گرفتند.با این اوصاف کارشناسان و منتقدان شکایت داشتند که امسال شاهکار کم بوده!
تادمکارتی از هالیوود ریپرتر می نویسد: «کلا کن امسال خیلی نومید کننده بود. فقط دو یا سه فیلم از 15 فیلمی که دیده ام ارزش این سفر را داشت.»
مکارتی در وصف تونی اردمن نوشته بود که فیلم بامزه و گزنده است.
پیتر بردشاو از گاردین فیلم های مونجیو، آسایاس و کن لوچ را دوست داشته است.
بردشاو تماشای فیلم های کمدی فراوان را لذت بخش توصیف می کند.آخرین چهره ساخته شان پن کمترین امتیاز را از منتقدان بین المللی گرفت (براساس جدول اسکرین دیلی) که 0.2 درصد بود. و این، بدترین امتیاز در تاریخ سیزده سال اخیر جشنواره است.
اما در مورد واکنش های بین المللی به فیلم اصغر فرهادی. فیلم فروشنده با توجه به نظرمنتقدان تمام جهان-نه الزاما انگلیسی زبان ها و فرانسوی زبان ها – و امتیازی که از ده برای آن قایل شدن در میان 21 فیلم بخش جشنواره رتبه دهم را دارد. و در میان کل فیلم های بخش مسابقه و نوعی نگاه و... از میان 38 فیلم رتبه 34 را دارد.
*تا این لحظه میانگین امتیاز  فیلم فروشنده، براساس نظر 72 منتقد، 6.1 بوده و در میانه جدول قرار دارد.

منبع:کافه سینما
برچسب ها: فروشنده ، فرهادی ، جدول
نظرات شما
پیشخوان