تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
مرضیه برومند، کارگردان سینما در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

نگاه به سامانه 101 جهت پاسخ به مطالبات حوزه زنان باید عملیاتی شود

مرضیه برومند با استقبال از راه اندازی سامانه پیامکی «101» ویژه دریافت مطالبات حوزه زنان از سراسر کشور به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این اقدام بسیار خوبی است ولی باید با یک نگاه عملی و جدی با آن برخورد شود.
رویداد۲۴- مرضیه برومند با استقبال از راه اندازی سامانه پیامکی «101» ویژه دریافت مطالبات حوزه زنان از سراسر کشور به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این اقدام بسیار خوبی است ولی باید با یک نگاه عملی و جدی با آن برخورد شود. 

نگاه به سامانه 101 جهت پاسخ به مطالبات حوزه زنان باید عملیاتی شود

مرضیه برومند کارگردان، بازیگر و عروسک گردان در گفت‌وگو با رویداد۲۴-، در خصوص سامانه پیامکی«101»، گفت: در مورد این سامانه و راه اندازی آن که اتفاق خیلی خوبی به شمار می رود خبر رسانی و اطلاع رسانی اهمیت بسیاری دارد و اینکه آیا اهرم اجرایی برای آن وجود دارد یا خیر، به طور مثال یک خانمی که پیام می دهد و مشکلش رو عنوان می کند چقدر به آن مشکل رسیدگی می شود و در صدد رفع آن برمی آیند.

وی افزود: صرفا اطلاع رسانی کاری از پیش نمی برد ما در قوانین مان خیلی مشکل داریم مخصوصا در حوزه زنان که باید به آن توجه ویژه شود، من به شخصه خیلی قائل به این نیستم که مشکلات زنان سوای از مردان باید حل شود بلکه باید بدانیم اگر زنان ما مشکل دارند به دلیل مشکلاتی است که مردان جامعه ما دارند و آن ها نیز باید حل و بررسی شود.

کارگردان فیلم «آرایشگاه زیبا» تصریح کرد: این سامانه ای که راه اندازی شده است حرکت خوبی بوده و دستشان درد نکند که به فکر مسائل و مشکلات زنان بوده اند اما امیدواریم مثمر ثمر باشد و اقدامات مفیدی در این راه صورت بگیرد و تنها در حد حرف نباشد. ما امیدواریم مجلس فعلی باتوجه به اینکه خانم ها حضور پررنگ تری نسبت به دوره های قبل در آن دارند و نگاه واقع بینانه تری نسبت به مسائل زنان دارند کاری از لحاظ حقوقی برای زنان انجام دهند. 

وی با اشاره به اینکه این سامانه نیاز به یک کمپین تبلیغاتی و معرفی دارد، بیان کرد: مملکت ما متاسفانه مملکت شعار است و از حرف تا عمل فاصله زیاید وجود دارد از اینرو اتفاق افتادن اقدامات مثبت کمی سخت است. من فکر می کنم در این راه نیاز به یک کمپین تبلیغاتی است تا راه اندازی شود و یک گزارشگری از سوی معاونت زنان فرستاده شده تا با زنان مختلف در عرصه های گوناگون ورزشی و هنری صحبت کند تا اطلاع رسانی مثبتی از سوی آن ها صورت بگیرد.

کارگردان «شهر موش ها» ادامه داد: زمانی که «نگارخانه ای به وسعت یک شهر» اتفاق افتاد، دو سه روز پایانی آن تازه فشار وارد شد که تبلیغات و اطلاع رسانی درست برای آن صورت بگیرد و سازمان زیباسازی شهرداری به این فکر افتاد که نیاز به تبلیغ و معرفی این حرکت دارد ما نیز همه مشارکت کردیم و این اتفاق به صورت بهتری رقم خورد برای چنین کاری نیز نیاز به یک تبلیغات وسیع وجود دارد. راه افتادن سامانه پیامکی «101» خوب است ولی باید با یک نگاه عملی و جدی با آن برخورد شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: یک بحثی که در مورد مسائل زنان همیشه مدنظر من بوده است بحث قانون ارث است که نیاز به یک بازنگری دارد. در خانواده ها بیشتر مواقع این دختران هستند که از مادران شان نگهداری می کنند ولی سهم شان از ارث کمتر از برادران خود است، هیچ کس تا به امروز راجع به این مسئله حرف نزد است. معاونت امور زنان که بررسی مسائل زنان را زیر نظر دارد باید این مسئله و دیگر قوانینی که خیلی سال قبل وضع شده اند یک بازنگری انجام دهد. مسائل خیلی مهمی وجود دارد که باید روی آن ها مانور داد، قوانین ما مردانه است و در سایه یه مشت حرف های فمینیستی حقوق زنان پایمال شده است. اینها همه مسائلی است که می تواند مورد بحث و بررسی قرار بگیرد، یک کمپین معرفی و تبلیغ و مراسم رونمایی برای آن باید برگزار شود تا خانم های دست اندرکار حضور پیدا کنند و صحبت های جدی تری مطرح شود.

نظرات شما
پیشخوان