تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

درآمدهای شهرداری ساماندهی شود

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: شهرداری ها به عنوان مهمترین نهاد ارائه خدمات، نباید درهنگام رکود به سمت تخلف بروند.
رویداد24-محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو اظهار داشت: شهرداری ها به عنوان مهمترین نهاد ارائه خدمات شهری، با درآمدهای کلانی که از بهای خدمات، صدور مجوزهای ساخت و ساز و ... دریافت می کنند، نباید برای تأمین هزینه ها درهنگام رکود، به سمت تخلف بروند.

وی تصریح کرد: درست است که شهرداری ها با وجود درآمدهای کلان، هزینه های جاری سرسام آوری را برای اداره شهرها متحمل می شوند اما این رکود را نباید از راه دیگر جبران کنند.

سعیدی ادامه داد: هنگام کارشناسی جهت رسیدگی به موضوع شهرداری ها، متأسفانه همه جوانب در نظر گرفته نمی شود و در زمان اتخاذ تصمیم گیری، فقط یک جنبه از مشکلات دیده شده و مشکلات دیگر به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به یک نمونه از تخلفاتی که در ماده 100 شهرداری اتفاق می افتد، افزود: برای مثال ساخت و سازهایی که باید رأی تخریب به آنها داده شود اما متأسفانه به دلیل نیاز مالی حکم جریمه برایش صادر می شود بنابراین گسترش ساخت و سازهای غیر استاندار، یکی از علت های تشدید آلودگی هوا خواهد بود.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در پایان گفت: در اولویت قرار گرفتن موضوعات حل معضل آلودگی هوا، رسیدگی به عملکرد شهرداری ها، ترافیک و حاشیه نشینی، در مجلس دهم امری ضروری است که بی توجهی به این موارد، خسارت های جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.
نظرات شما
پیشخوان