تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

تدوین اساسنامه فراکسیون ولایت با منع عضویت در دو فراکسیون

فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم با نام «ولایت» آغاز کرد، فراکسیونی که هنوز پا نگرفته زمزمه‌های انشعاب از آن بالا گرفته است.
رویداد24- فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم با نام «ولایت» آغاز کرد، فراکسیونی که هنوز پا نگرفته زمزمه‌های انشعاب از آن بالا گرفته است.

از يکسو اعضاي جبهه پايداري ساز جدايي از اين فراکسيون را کوک کردند و از سوي ديگر از تشکيل فراکسيون اعتدال، خبر رسيده است. تمام اينها در حالي است که به گفته بهروز نعمتي فراکسيون ولايت نه اساسنامه دارد و نه مجمع عمومي آن برگزار شده است.

نعمتی که با حضور در ليست اميد توانست از تهران نماينده مجلس شود، اما بعد به فراکسيون ولايت پيوست، ضمن تاکيد بر اينکه عضو هيچ فراکسيوني نيست، در واکنش به اعلام عدد ۱۸۰ عضو در فراکسیون ولایت و به حساب آوردن نمایندگانی همچون او جلالی، جعفرزاده و لاهوتی به ايلنا گفت: فعلاً در هیچ فراکسیونی حضور ندارم و این فراکسیونی که به‌عنوان ولایت مطرح شده، نه هیات‌رئیسه دارد، نه احکام آن تشکیل شده و نه اساسنامه‌ای دارد؛ درواقع ما در جلسه‌ای ائتلافی، صرفاً درخصوص ریاست آقای لاریجانی با یکدیگر به توافق رسیدیم.

اين در حالي است که به گفته حسين نقوي حسيني نماینده اصولگرای ورامین، مقدمات تهیه اساسنامه فراکسیون ولایت انجام شده و پس از تکمیل و تصویب آن در مجمع عمومی، فراکسیون کار خود را به‌صورت رسمی ادامه خواهد داد. مجمع عمومی ظرف هفته هاي آتي تشکیل مي شود و با انتخاب هیات‌رئیسه، فراکسیون به کار خود ادامه می‌دهد.

نقوي به ايلنا گفته است که بر اساس يکي از بندهاي اساسنامه فراکسيون ولايت، حضور همزمان در اين فراکسیون و دیگر فراکسیون‌ها امکان‌پذیر نیست.

البته او در تشریح برنامه فراکسیون ولایت باتوجه به احتمال خروج تعدادی از اعضای این فراکسیون برای تشکیل فراکسیون مستقلان گفت: برنامه ما این است که فعالیت فراکسیون ولایت را با همان تعداد ۱۸۰ نفری که در ابتدا اعلام شد، ادامه دهیم؛ مگر این‌که این افراد رسماً اعلام کنند، به حضور در فراکسیون ولایت تمایل ندارند که این مسئله هم به خودشان مربوط است. ما قصد داریم، اکثریت خود در مجلس را حفظ کنیم و تحت عنوان «ولایت» به کار خود در مجلس ادامه دهیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا برخی از اعضای فراکسیون ولایت قصد دارند در همین ابتدای راه، از آن خارج شوند، گفت: چنین اعتقادی ندارم که کسی قصد دارد از فراکسیون خارج شود. البته قرار هم نیست درباره دیگران صحبت کنم. ما فراکسیون خودمان را تشکیل می‌دهیم و هر کسی که بیاید عضو فراکسیون است و هرکسی هم تمایل نداشته‌باشد، باید خودش پاسخگو باشد.
نظرات شما
پیشخوان