تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

مخالفان برجام دولت را تخریب می کنند

برخی از مردم امروزه از ناکارمدی دولت یازدهم صحبت می‌کنند، درست است که دولت نتوانسته در این سه سال اخیر اقتصاد ایران را متحول کند اما سوال اینجاست که در کدام کشور با سه سال کار می شود اقتصاد ناکارمد و تورمی را مهار کرد که 8 سال نادیده گرفته شده است؟
رویداد24- بعد از انتخابات ۹۲ گروهی برآن شدند تا دولت یازدهم را به هر عنوان و بهانه‌ای که می شود زیر سوال ببرند تا بتوانند دولت را ناکارامد جلوه دهند. در این ۳ سال از هر روزنه ای برای این کار استفاده کردند و از هیچ کاری فروگذاری نکردند تا امید مردم را ناامید کنند. از حمله به سیاست خارجه و نه گفتن به برجام تا تخریب در سیاست داخلی.

مخالفان برجام و منتقدان سیاست داخلی از تمام رسانه های خود برای پیش بردن اهداف خود استفاده می‌کنند تا نشان دهند که دولت یازدهم هم تفاوتی با دولت نهم و دهم ندارد بلکه حتی ناکارامدتر و ضعیف تر است! این تزریق ناامیدی در بدنه جامعه امروز کاملا محسوس است. برخی از مردم امروزه از ناکارمدی دولت یازدهم صحبت می‌کنند، درست است که دولت نتوانسته در این سه سال اخیر اقتصاد ایران را متحول کند اما سوال اینجاست که در کدام کشور با سه سال کار می شود اقتصاد ناکارمد و تورمی را مهار کرد که 8 سال نادیده گرفته شده است؟ ما نباید فراموش کنیم که دولت یازدهم در چه وضعیتی کشور را تحویل گرفت، تاریخ را نباید فراموش کرد، این دقیقا همان چیزی است که عده ای می خواهند با تحریف آن به مقاصد خود برسند.


مساله این نیست که بخواهیم همه تقصیرات را به دوش دولت های قبل بیندازیم تا از خود دولت سلب مسئولیت کنیم. قطعا عملکرد دولت یازدهم در برخی از عرصه ها قابل قبول نبوده است و می‌توانسته بهتر از این عمل کند اما اینکه همه سیاهی ها و مشکلات سیاسی و اقتصادی را بخواهیم از چشم دولتی که سه سال است روی کار آمده ببینیم نه تنها قابل قبول نیست بلکه کاملا برخالف واقعیت های موجود در جامعه است.


ایران در سال ۹۲ با تهدیدهای بسیاری مواجه بود از جمله اینکه اگر یک قطعنامه دیگر در سازمان ملل به تصویب می رسید آنوقت ایران با خطر حمله آمریکا و کشورهای متحدش روبرو بود. یکی دیگر از مسائلی که کشور با آن مواجه بود مسائل اقتصاد ایران بود. کشور دیگر نمی‌توانست ادامه این تحریم ها را تحمل کند. ما حتی در سال ۹۲ نمی‌توانستیم نفت را به فروش جهانی برسانیم. این مساله کاملا اهمیت دارد، چراکه حتی وضعیت امروز کشور و رکود امروزی هم ریشه در گذشته دارد.


دولت یازهم البته باید بتواند اقتصاد کشور را از این رکود خارج کند و با سرمایه گذاری های کوتاه مدت رونق اقتصادی را فراهم آورد، امروزه بازار ایران دچار سکته ناقص است. مهمترین وظیفه دولت این است که بازار را از این حالت سکته خارج کند.

منبع: پایتخت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
1
از برجام فقط 5 ماه گذشته. ایا از یک کودک 5 ماهه میشه انتظار حرف زدن داشت؟ باید به برجام فرصت داد. برجام رسیدن به مقصد نبود، بلکه پاره کردن زنجیرهایی بود که مانع از حرکت به سمت مقصد شده بودند.
نظرات شما
پیشخوان