تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران:

گاز ۹۹ درصد مشترکین منطقه شهران وصل است/ پارگی خط لوله به دلیل حفاری خط 6 مترو

 رویداد۲۴-گاز ۹۹ درصد مشترکین منطقه شهران وصل است/ پارگی خط لوله به دلیل حفاری خط 6 مترو
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: کارشناسان کماکان در حال بررسی دلایل وقوع حادثه روز گذشته منطقه شهران هستند اما اطلاعات اولیه نشان می دهد در اثر حفاری خط ٦ مترو، زمین نشست کرده و سبب پارگی ٢ خط لوله گاز شده است.

به گزارش از روابط عمومی وزارت نفت مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، با اشاره به علت حادثه آتش سوزی روز گذشته خط لوله گاز 8 اینچی در منطقه شهران گفت: کارشناسان کماکان در حال بررسی دلایل وقوع این حادثه هستند اما اطلاعات اولیه نشان می دهد در اثر حفاری خط ٦ مترو، زمین نشست کرده و سبب پارگی ٢ خط لوله گاز شده است.

سعید مومنی افزود: اطلاعات اولیه نشان می دهد که نشت لوله آب، زمین محل حادثه را سست کرده و منجر به نشست زمین شده است.

وی با بیان این که کارشناسان کماکان در حال بررسی دیگر دلایل این حادثه هستند، تاکید کرد: خط لوله منفجر نشده بلکه نشست زمین، پارگی خط لوله گاز و ایجاد جرقه منجر به ایجاد آتش سوزی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران یادآور شد: این حادثه که منجر به نشست زمین شده، پیش از این نیز در میدان امام خمینی و میدان منیریه تهران نیز رخ داده است.

در همین رابطه نیز مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد گاز ٩٩ درصد مشترکان منطقه شهران، کوهسار، کن و سولقان که در اثر این حادثه قطع شده بود با لوپ کردن دو خط لوله انتقال گاز وصل شد.

وی افزود: هم اکنون تنها گاز ٨٠ مشترک که در مجاورت محل وقوع حادثه قرار دارند قطع است که گاز این مشترکان نیز در اولین فرصت وصل خواهد شد.

بوجارزاده روزگذشته به خبرنگار فارس گفته بود گاز منطقه شهران، کن، کوهسار و سولقان تا شنبه بعد از ظهر قطع خواهد بود تا عملیات تعمیر این خط به پایان برسد.

براین اساس روز گذشته به دلیل حادثه آتش سوزی خط انتقال گاز منطقه شهران گاز  10 تا 12 هزار مشترک شرکت گاز قطع شده بود.
منبع:  وزارت نفت
برچسب ها: استان تهران ، گاز ، شهران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان