تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

ناگفته‌های پرونده شهلا جاهد بعد از ۲۰ سال

بازپرس جابری در یک برنامه تلویزیونی درباره قطعیت قتل لاله سحرخیزان به دست شهلا جاهد گفت و قاتل بودن شهلا را تایید کرد.
 
ناگفته‌های پرونده شهلا جاهدرویداد۲۴ بازپرس جابری دادیار سابق اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران که مسئول اجرای احکام صادره و قطعی شده به ویژه در قصاص قاتلان بود ایشان در بامداد ۱۰ آذر ۱۳۸۹ در زندان اوین به همراه تیم اجرای احکام در زندان اوین آخرین تلاش‌ها را برای نجات شهلا جاهد از چوبه دار انجام داد البته تلاش‌های وی بر این مبنا نبود که شهلا جاهد بی گناه است بلکه تلاش می‌کرد تا از خانواده مقتول رضایت کسب کند و پرونده با صلح و سازش مختومه شود.


در ۱۰ آذر سال ۸۹ مادر لاله سحرخیزان به نیابت از فرزندان لاله در اجرای حکم اعدام شهلا جاهد حضور داشت و اعدام انجام شد که در آن زمان قاضی صادرکننده حکم فخرالدین جعفر زاده بود.
بیشتر بخوانید: ناصر محمدخانی: باید دوباره ازدواج می‌کردم! +فیلم
بازپرس جابری بعد از گذشت حدود ۱۰ سال از روز اعدام شهلا با حضور در برنامه زنده تلویزیونی پخش زنده شبکه ۳ درباره پرونده‌های جنجالی که به عهده داشت صحبت کرد و در این بین به ماجرای پرونده شهلا جاهد همسر ناصرمحمدخانی اشاره کرد و با قاطعیت به کسانیکه در افکار عمومی سعی دارند شهلا جاهد را بی گناه عنوان کنند و می‌گویند او قاتل نبوده است تاکید کرد در قاتل بودن شهلا جاهد سرسوزنی نباید شک کرد.

وی در ادامه گفت: ما برای گذشت از قصاص شهلا تلاش کردیم این شهلا بود که برای خودش کاری نکرد در اینکه شهلا افکار عمومی را در دست داشت شکی نیست، اما در صحیح بودن حکمش سرسوزنی شک نکنید، چون پرونده شهلا جاهد را تمام شعبات که در آن زمان هیئت تشخیص بود - هیئت تشخیص در آن زمان بالاتر از دیوانعالی کشور بود که پرونده‌ها اگر رییس قوه قضاییه پس از نظر قضات دیوانعالی کشور دستور بررسی مجدد می‌دادند پرونده‌ها در هیئت تشخیص دیوان رسیدگی ویژه می‌شدند - تایید کرده بودند. قاضی صادر کننده پرونده مسئول است و نباید با افکار عمومی پیش برود و باید با داشته‌های داخل پرونده حکم صادر کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
1
با سلام و احترام خدمت این قاضی عزیز شهلا جاهد قاتل نبوده. و رأی صادره هم درست نبوده. یک زن نمیتواند. آن هم با چاقو زنی دیگر را به قتل برساند. با تشکر از شما خبرنگاران عزیز.
پاسخ ها
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
میشه شما بفرمائید چرا یک زن توانایی چند ضربه چاقو زدن را ندارد؟!!
حقوقدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
1
با توجه به اینکه مقتول طبق شواهد پزشکی قانونی بیش از 30ضربه چاقو خورده قاتلش یک زن هست(چون اگه مردی با چاقو اونو میکشت با توجه به قدرت بدنی بیشتره مرد خفه کردن با روسری و یا چندضربه کافی بود و نیاز به 30ضربه چاقو نبود) بنده نمیخوام صراحتاً بگم کی مقصر بوده ولی اتفاقاً درسته و این قتل کاره مستقیم یک زن میتونه باشه. دوستان تحت تاثیر بعضی رسانه های مجازی قرار نگیرین. قتل چیزیه که تمام شواهد شامل اثر انگشت...علم قاضی...زمان حضور قاتل...مکالمات تلفنی...رفت و آمدها و انگیزه قاتل...سوابق و....همگی در شعبات دادگاه مورد بررسی قرار میگیره تازه بعد از طی این مراحل به دیوان عالی کشور برای تایید فرستاده میشه و اونجا هم دوباره مورد بررسی صحت مدارک قرار میگیره. الکی و فقط با اعتراف به عنف متهم یا چندتا شاهد صوری نمیشه حکم اعدام واسه کسی صادر کنن.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
شهلا جاهد در زمان قتل تنها نبوده اما هیچ وقت نخواست که نام کسی که در زمان قتل باهاش بوده را عنوان کند و به زبان بیاورد حتما اون شخص خیلی برای شهلا جاهد عزیزبوده
نظرات شما
پیشخوان