تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۵

دو هزار تشکل قرآنی در تهران وجود دارد

شهردار تهران با اشاره به شکل گیری بیش از دو هزار تشکل قرآنی در شهر تهران گفت: این تشکل ها باید مردم را با فرهنگ قرآنی آشنا کره و گامهایی برای نیازمندان و مبارزه با فقر در شهر بردارند.
رویداد۲۴ - «محمد باقر قالیباف» شامگاه چهارشنبه در اختتامیه پانزدهمین جشنواره «عمری با قرآن» که در تالار ایوان شمس برگزار شد افزود: بیش از 60 بار در قرآن رسیدگی به فقرا و نیازمندان توصیه شده و توجه به نیازمندان و فقرا فرهنگ قرآن است که همه باید به این افراد توجه کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه دو ویژگی باید در جامعه اسلامی باشد و دو ویژگی نباید در جامعه اسلامی باشد، گفت: تکاثر و فقر نباید در جامعه اسلامی باشد و تعلیم و تربیت باید در جامعه اسلامی باشد و اگر در جامعه ای این دو ویژگی را دیدیم سبک زندگی آن از فرهنگ قرآنی شکل گرفته و آن جامعه در مسیر پیشرفت و تعالی در حال حرکت است.
قالیباف ادامه داد: شهرداری تهران طرحی با عنوان «یک لقمه مهربانی» را هر شب در مناطق محروم شهر تهران اجرا می کند که در این طرح به افراد نیازمند یک وعده غذای گرم همراه با افطاری داده می شود.
شهردار تهران با بیان اینکه در مناطق محروم شهر افراد نیازمند و محروم زیادی وجود دارد خاطرنشان کرد: تمامی گروهها به ویژه قاریان، مفسران، هنرمندان و حافظان قرآن باید به افراد نیازمند توجه بیشتری کنند.
وی توجه به محافل قرآنی در خانه ها و محلات شهر را مورد تاکید قرار داد و افزود: به همین منظور «طرح شمیم وحی» دو سالی است که در تهران در ماه مبارک رمضان شکل گرفته و تلاش می کنیم مجالس قرآن خانگی بصورت همان سبک قدیمی را در تهران ترویج دهیم.
قالیباف تاکید کرد: قرآن کتاب الهی، کتاب هدایت بشر و برنامه و سبک زندگی هر انسان است.
وی تصریح کرد: قرآن متعلق به مرگ انسانها نیست بلکه متعلق به زندگی انسانها است و هر چقدر علم و اطلاعات پیشرفت می کند عظمت قرآن بیشتر نمایان می شود.
شهردار تهران با بیان اینکه این کتاب آسمانی متعلق به جوامع غیر اسلامی نیز است، گفت: قرآن کتاب زندگی اسلامی است که بدون شک قرآن و عترت برنامه برای بشریت است و زندگی اسلامی آن مصداق زندگی اهل بیت (ع) و در راس آن زندگی حضرت علی (ع) است.
در این مراسم همچنین از مادر شهید «فریدون بزم» و جمعی از پیشکسوتان، قاریان و حافظان و هنرمندان عرصه قرآنی تجلیل شد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان