تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان

هر هفته سه نوزاد معتاد در شهر اصفهان متولد می‌شوند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: هر هفته سه نوزاد معتاد در شهر اصفهان به دنیا می‌آیند.
رویداد۲۴-دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: هر هفته سه نوزاد معتاد در شهر اصفهان به دنیا می‌آیند.

 مصطفی هادی‌زاده در همایش روز جهانی مواد مخدر در آران و بیدگل با تاکید بر آگاه سازی فرزندان و دانش آموزان اظهار کرد: اگر تا سن 12 سالگی به فرزندان آگاه سازی صحیحی از اعتیاد صورت نگیرد این افراد در معرض خطر ابتلا به مواد مخدر قرار می‌گیرند.

اصفهان در رتبه چهارم کشفیات مواد مخدر

وی اظهار کرد: پلیس ایران اسلامی به عنوان مقتدرترین پلیس مبارزه با مواد مخدر دنیا موفق شده در سال 94 بیش از 600 تن کشف انواع مواد مخدر داشته و سهم استان اصفهان 41 تن کشفیات و رتبه چهارم از این نظر بوده است.

هادی زاده تصریح کرد: امروزه یک کیلوگرم ماده مخدر شیشه در زاهدان 15 میلیون تومان است که وقتی به استان اصفهان می‌رسد این مبلغ به کیلویی 35 میلیون تومان و در آذربایجان شرقی بین 45 تا 55 میلیون افزایش می‌یابد.

ورود سالانه 2000 تن ماده مخدر به کشور

وی با بیان اینکه حدود 70 درصد تولید ناخالص ملی کشور افغانستان مربوط به سود حاصله از فروش مواد مخدر است، افزود: اگر تولید مواد مخدر در افغانستان سالانه هفت هزار تن باشد؛ دو هزار تن آن وارد ایران می‌شود که از این دوهزارتن، روزانه یک و نیم تن مصرف مواد مخدر دارند.

وی ادامه داد: افراد معتاد سالانه حداقل بیش از هفت هزار و 100 میلیارد تومان برای به دست آوردن و مصرف مواد مخدر هزینه می‌کنند.

یک درصد مواد مخدر صنعتی کشف می‌شود


هادی زاده با اشاره به اینکه مواد مخدر صنعتی جغرافیای تولید ندارد، گفت: کل کشفیات مواد مخدر صنعتی در ایران حدود یک درصد است.

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان اصفهان با اعلام اینکه هم اکنون یک درصد دانش آموزان کشور ما معتاد هستند، اظهار کرد: فقط در شهر اصفهان هفته‌ای سه نوزاد معتاد متولد می شود.

مصرف مخدرهای صنعتی در دختران 2.5 برابر پسران

وی ادامه داد: مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان بین 4 تا 6 درصد است که مصرف مواد مخدر صنعتی در دختران دانشجو 2.5 برابر پسران است.

هادی زاده بیشتر سن معتادان در کشور را از افراد دارای تحصیلات بالای دیپلم عنوان کرد و گفت: پنج درصد معتادان کم سواد یا بی سوادند. همچنین بیش از 54 درصد معتادان شاغل هستند که 40 درصد آن‌ها شغل مناسب دارند.

هر 2.5 دقیقه یک معتاد

وی با بیان اینکه هر 2.5 دقیقه یک نفر در ایران وارد چرخه اعتیاد می‌شود، گفت: در هر سه ساعت، یک ایرانی که بین 30 تا 35 سال است بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان