تاریخ انتشار: ۰۲:۵۵ - ۰۷ تير ۱۳۹۵

خون شهدای هفت تیر نهال انقلاب را بارورتر کرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شهدای هفتم تیر، گوهر کمیاب فرهنگ ناب دینی هستند.
رویداد۲۴- آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و 72 تن از شهدای این واقعه تاریخی اظهار کرد: خون مطهر شهید بهشتی و یاران باوفایش همچون خون مطهر سایر شهدای انقلاب موجب اقتدار و عزت هر چه بیشتر حکومت اسلامی شد و نهال انقلاب را بارورتر کرد.

وی از هفتم تیر به عنوان یکی از وقایع مهم تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد که در امتداد واقعه مهم کربلا بود و اوج کینه‌توزی و بدخواهی دشمنان نظام اسلامی را به این کشور و ملت آن نشان داد.

وی از شهید بهشتی به عنوان یار امام راحل، مدافع اسلام و قرآن و خدمتگزار واقعی ملت ایران یاد کرد و افزود: آن شهید والامقام قبل از انقلاب به عنوان یک روحانی مبارز در شکل‌گیری حکومت اسلامی نقش‌آفرین بود و پس از انقلاب نیز در مسئولیت‌های متعددی لباس خدمت به مردم را بر تن داشت و سرانجام نیز در مسیر خدمت به مردم بر اثر بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی به همراه جمع کثیری از افراد تاثیرگذار کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امام جمعه اراک از شهید دکتر بهشتی به عنوان یک متفکر موقعیت‌شناس یاد کرد و افزود: آن شهید والامقام به الگوی کاملی برای آحاد مختلف مردم به شمار می‌رود و روحیه انقلابی‌گری وی زبانزد عام و خاص بود.

وی از شهید بهشتی و یاران باوفایش به عنوان نمونه بارز شهدای مظلوم یاد کرد و افزود: خون پاک شهید بهشتی و یاران با وفایش انقلاب اسلامی را تثبیت کرد.

به گفته وی، هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی برای تبیین ارزش‌ها و سیره شهدای هفتم تیر و در رأس آنها شهید دکتر بهشتی است و لازم است ابعاد شخصیتی و زندگانی آن شهید به خوبی تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از شهید بهشتی به عنوان افتخار دستگاه قضائی و پرورش یافته این دستگاه یاد کرد و افزود: دستگاه قضایی ما باید این شهید را الگوی خویش قرار دهند و شهید بهشتی‌های دیگری در این مجموعه پرورش یابند.

وی سلامت دستگاه قضایی، در اولویت قرار دادن موضوع پیشگیری از وقوع جرم، نظارت بر امور و سرعت عمل در کارها را مبنا و اصول مهم در دستگاه قضایی بیان کرد و افزود: پرداختن به این اصول موجب تضمین سلامت دستگاه قضایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش است.حجت‌الاسلام علی هاشمی‌سنجانی، حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی، حجت‌الاسلام غلامرضا آشتیانی، علی‌اصغر آقازمانی و محمود بالاگر پنج نفر از شهدای واقعه هفتم تیر از استان مرکزی هستند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان