تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
در ادامه چالش‌های آموزش و پرورش از سوی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران صورت گرفت:

برکناری عجیب و غریب یک مدیر مدرسه (تصویر حکم)

مدیر یکی از دبیرستان‌های تهران به بهانه چند تخلف ساده و به دلایل جناحی و سیاسی، از سوی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران برکنار شد.
رویداد۲۴-مدیر یکی از دبیرستان‌های تهران به بهانه چند تخلف ساده و به دلایل جناحی و سیاسی، از سوی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران برکنار شد.

به گزارش رویداد۲۴ سهراب قنبری مدیر دبیرستان غیردولتی سلام یاسین با دستور مستقیم اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران برکنار شد.

در حکم برکناری این مدیر مدرسه که در اختیار رویداد۲۴ قرار گرفته است، تخلف در برگزاری امتحان آمادگی دفاعی مطرح شده است، موضوعی که در موارد مشابه با تذکراتی در پرونده روبرو می‌شود؛ به طوری که برخی از منابع آگاه در میان فرهنگیان، دلایل سیاسی،‌ جناحی و شخصی را در این مسئله دخیل می‌دانند.

برکناری عجیب و غریب یک مدیر مدرسه (تصویر حکم)
نکته حائز اهمیت دیگر این است که معرفی مدیر جدید برای مدرسه غیردولتی باید توسط مؤسس صورت گیرد در حالی که مدیر جدید معرفی‌شده از سوی مؤسس مورد موافقت مدیرکل آموزش و پرورش تهران قرار نگرفته و او شخصاً به مدیر منطقه یک دستور داده که اقدام به معرفی مدیر برای یک مدرسه غیردولتی کند.

گفتنی است برکناری قنبری از سوی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در حالی صورت می‌گیرد که این مدیر مدرسه یکی از فعالان تشکل‌های فرهنگیان در نقد عملکرد مدیران میانی وزارت آموزش و پرورش بوده است و به این دلیل، برکناری او از سوی اسفندیار چهاربند بیش از پیش انگیزه‌های شخصی و جناحی را مورد توجه قرار می‌دهد.

عزل روح‌الله قنبری مدیر دبیرستان غیردولتی سلام یاسین و از فعالان اصلاح‌طلب فرهنگیان درست در روزهایی صورت گرفت که آموزش و پرورش با چالش لو رفتن سؤالات امتحانی روبرو بود و برخی اعتراضات به عملکرد وزارت آموزش و پرورش در زمینه امتحانات در افکار عمومی شکل گرفته بود.

با توجه به بازتاب منفی حکم سنگین قنبری از سوی اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در بین بدنه معلمان و فرهنگیان و آسیب جدی این حکم به اعتبار دولت تدبیر و امید، لزوم دخالت شخص علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و توقف این حکم ضروری به نظر می‌رسد.

نظرات شما
پیشخوان