تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۵

تکذیب مخالفت امام(ره) با اعزام متوسلیان به لبنان

اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم پیرامون اخبار منتشر شده در برخی از رسانه ها مبنی بر اینکه امام خمینی(ره) با فرستادن تیپ حاج احمد متوسلیان به لبنان مخالف بودند اظهار کرد: این اظهارات و صحبت ها که در برخی از رسانه ها مطرح شده است صحت ندارد.
رویداد۲۴اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم پیرامون اخبار منتشر شده در برخی از رسانه ها مبنی بر اینکه امام خمینی(ره) با فرستادن تیپ حاج احمد متوسلیان به لبنان مخالف بودند اظهار کرد: این اظهارات و صحبت ها که در برخی از رسانه ها مطرح شده است صحت ندارد.

فرمانده پیشین لشکر 27 محمد رسول الله سپاه افزود: هرکسی که می گوید امام در جریان فرستادن نیرو به جنوب لبنان نبوده درست نیست، زیرا مگر می شود از این موضوع به این مهمی بی اطلاع بوده باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تاکید کرد: در آن مقطع که ایران نیروهایی را به جنوب لبنان فرستاد کشورهای عربی نیز قول دادند که نیروهایی را به جنوب لبنان بفرستند اما زمانی که آنها این اقدام را عملیاتی نکردند امام خمینی(ره) تصمیم گرفتند که نیروهای ایرانی برگردند چون احساس کردند توطئه ای در راه است.

کوثری خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بر این باور بودند که توطئه کشورهای عربی در آن مقطع در این قضیه دخیل بوده و آنها در اصل می خواستند که ایران را از موفقیت های پی در پی در جبهه های جنگ در مقابل ارتش بعث عراق بازدارند و آن را به تاخیر بیاندازند و تا حدی با انجام این توطئه به اهداف خود دست پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) زمانی که این مسئله را متوجه شدند تاکید کردند که باید این نیروها از جنوب لبنان بازگردند لذا فرمودند "راه قدس از کربلا می گذرد" روندی که سبب شد نیروهای ایرانی از جنوب لبنان بازگردند.

کوثری ادامه داد: البته در آن مقطع تعدادی از ایرانیان در جنوب لبنان باقی ماندند این تعداد افراد برای آموزش نیروهای وابسته به حزب الله در جنوب لبنان باقی ماندند و کار خود را مقتدرانه به پیش بردند.

جانشین اسبق قرارگاه ثار الله تهران تصریح کرد: حضور نیروهای با سابقه ایران در جنوب لبنان و کمک آنها به نیروی های حزب الله سبب شد که روندی که امروز در راستای اقتدار حزب الله ایجاد شده است شکل بگیرد که این موضوع نشات گرفته از آموزش نیروهای ایران به حزب الله است.
منبع: تابناک
نظرات شما
پیشخوان