تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
سید حسن رسولی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

اصولگرایان در غیاب احمدی‎نژاد در انتخابات 96 پاسخگوی عملکرد او باشند

عضو هیئت مدیره بنیاد امید ایرانیان و بنیاد باران گفت: در غیاب احمدی نژاد در انتخابات 96 و از دست رفتن فرصت محاکمه او در منظر افکار عمومی، اصولگرایان به عنوان جریان سیاسی حامی احمدی‎نژاد باید پاسخگوی عملکرد او و خسارت‎های که دولت مهرورز! به کشور وارد کرد باشند.
رویداد۲۴- عضو هیئت مدیره بنیاد امید ایرانیان و بنیاد باران گفت:  در غیاب احمدی نژاد در انتخابات 96 و از دست رفتن فرصت محاکمه او در منظر افکار عمومی، اصولگرایان به عنوان جریان سیاسی حامی احمدی‎نژاد باید پاسخگوی عملکرد او و خسارت‎های که دولت مهرورز! به کشور وارد کرد باشند.

اسفندیار رحیم مشایی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ صراحتا اعلام کرده بود که احمدی نژاد قصد حضور در انتخابات ریاست جمهوری 96 را ندارد (در اینجا بخوانید) با وجود آنکه این خبر از سوی طیف منسوب به احمدی‎نژاد تکذیب شد اما دوستان رئیس‎جمهور سابق خبر مورد اشاره را در قالب‎های دیگری مورد تائید قرار داده‎اند.

مهدی فضائلی از جمله مدافعان سیاست‎های احمدی‎نژاد در دوران ریاست‎جمهوری او، در یادداشتی به توصیه مقام رهبری نسبت به احمدی‎نژاد مبنی بر عدم حضوردر انتخابات، اشاره کرده (در اینجا بخوانید)  و خبر تکذیب از سوی دوستان‎اش را مورد تائید قرار داده است اما در این رابطه دیگر بحث آمدن یا نیامدن احمدی‎نژاد ملاک نیست زیرا در قطعیت این مسئله شکی وجود ندارد. احمدی نژاد باید پاسخگو باشد، اوهشت سال به کشور خساراتی فراوانی وارد کرده که نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد.

حضور رئیس جمهور سابق در صحنه انتخابات سال آینده حداقل این امکان را فراهم می‎ساخت تا حالا که او به مراجع قضایی نمی رود و پاسخگوی عملکرد هشت ساله اش باشد در منظر افکار عمومی در قالب حضور در رقابت های انتخاباتی محاکمه شود. اما اکنون که غیبت احمدی‎نژاد در انتخابات 96 قطعی شده است افکار عمومی چگونه می‎تواند او را تحت پیگرد قرار دهد.

سید حسن رسولی، سیاستمدار اصلاح طلب و از اعضای هیئت مدیره بنیاد امید ایرانیان و بنیاد باران در این باره به رویداد۲۴ گفت: در غیاب احمدی نژاد در انتخابات 96 و از دست رفتن فرصت محاکمه او در منظر افکار عمومی، اصولگرایان به عنوان جریان سیاسی حامی احمدی‎نژاد باید پاسخگوی عملکرد او و خسارت‎های که دولت مهرورز به کشور وارد کرد باشند.

 فکر می‎کنم مهمتراز نقش و جایگاه آقای احمدی نژاد طی 8 ساله مسوولیت‎اش در راس قوه مجریه، جریان سیاسی پشتیبان او باید از حیث گفتمانی و عملکردی امروز به سوالات افکار عمومی نسبت به نقاط مثبت و منفی دوره هشت ساله در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پاسخکو باشد و آن جریان هم اصولگرا است.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه مسلم است محکم‎ترین حامیان احمدی‏‎نژاد جریان اصولگرایی بود و او در صورت عدم پشتیبانی این جریان در سال 84 به تنهایی با حلقه محدودی که از دوستان دانشگاهی و همکاران‎اش تشکیل داده بود، توان به قدرت رسیدن و قرار گرفتن بر مسند ریاست قوه مجریه را به دست نمی‎آورد .

عضوهیئت مدیره بنیاد ایرانیان با اشاره به اینکه توقع پاسخگویی از شخص احمدی‎نژاد به تمام سوالات دوران ریاست‎اش مناسب نیست، توضیح داد:  جریان اصولگرایی باید درباره نقاط قوت و ضعف دولت توضیح دهد وعلاوه بر این اکثریت مطلق نمایندگان مجالس هفتم، هشتم و نهم هم که در آن دوران هشت ساله ریاست جمهوری به شدت از او حمایت به عمل می آوردند نیز باید پاسخگو باشند.

رسولی در این خصوص که اصولگرایان در حال حاضر خود خواستار پاسخگویی احمدی نژاد هستند، بیان کرد: این مسائلی که این جریان سیاسی مورد بحث مطرح می‎کند درون جریانی است  و نمی‎تواند همانطور که اشاره کردم مسوولیت کلی‎شان در مورد حمایت از احمدی نژاد را توجیه کند. 

عضو بنیاد باران پیشنهاد خود را در این‎باره چنین مطرح کرد: هر جریانی باید نسبت به مواضعی که اتخاذ می‎کند و نام کاندیدایی که بر زبان می‎آورد، پاسخگو باشد زیرا مردم براساس اعتماد به آن جریان رای خود را به اسم  کاندیدا مورد نظر داخل صندوق می‎اندازند.

وی در این رابطه افزود: در سال 92 جریان اصلاحات از آقای روحانی به عنوان یک کاندیدا اصولگرا حمایت به عمل آورد امروز باید بابت این اعلام حمایت به افکارعمومی پاسخ دهد یا در سال 76 جریان اصلاحات آقای خاتمی را به مردم معرفی و پیشنهاد کرد که در آن مورد هم باید پاسخگو باشد .

رسولی درادامه توضیح داد: در صورتی که بحث پاسخگویی را از سطح افراد به جریان سیاسی ارتقا دهیم نتیجه بهتری را می‎توانیم دریافت کنیم وگرنه اشخاص نمی‎توانند مخاطبان خود را تک به تک بیابند و توضیحات لازم را به آنها بدهند.

این عضو هیئت مدیره بنیاد باران به ضعف  نبود احزاب در کشورهم اشاره کرد و اظهار داشت: حال که در کشور حزب نداریم به نیابت از حزب باید جریان‎ها پاسخ دهند و راه را جلو ببرند. 
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان