تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
عبدالله ناصری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

اصولگرایان در صدد بودند احمدی نژاد را «لولوی» انتخاباتی کنند

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان در پاسخ به این سوال که چرا اصولگرایان مایل نبودند شایعه یا شائبه ورود احمدی نژاد در جامعه از بین نرود؟ گفت: اصولگرایان در صدد بودند تا از طریق احمدی نژاد برای روحانی «لولویی» درست کنند و او را تا نزدیک به زمان انتخابات، بازی دهند.
رویداد۲۴- عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان در پاسخ به این سوال که چرا اصولگرایان مایل نبودند شایعه یا شائبه ورود احمدی نژاد در جامعه از بین نرود؟ گفت: اصولگرایان در صدد بودند تا از طریق احمدی نژاد برای روحانی «لولویی» درست کنند و او را تا نزدیک به زمان انتخابات، بازی دهند.

محمد رضا باهنر در نشست ماهانه جامعه مهندسین بر این نکته تاکید داشته است که قرار نبود مخالفت مقام رهبری با نامزدی احمدی نژاد پررنگ شود. این اظهار نظر باهنر نشان از این دارد که اصولگراها از روز اول آگاه بودند که محمود احمدی نژاد بنا نبود به طور جدی وارد عرصه انتخابات شود اما اصولگرایان مایل به بازگو کردن آن نبودند.

 محمدرضا باهنرخود نیز تا پیش از این بارها از محمود احمدی نژاد را به عنوان یکی از گزینه ها در کنار حسن روحانی به عنوان نامزد مورد حمایت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری نام برده بود. روح الله حسینیان و اسماعیل کوثری که از مدافعان احمدی نژاد در مجلس نهم به شمار می رفتند نیز بر حضور رئیس جمهور سابق برای دور بعدی انتخابات تاکید کرده بودند.

بنابراین اصولگرایان با اذعان و اطلاع از اینکه احمدی نژاد نمی تواند وارد عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 96 شود بر حمایت از او تاکید می کردند. این در حالی است که با سابقه ای که احمدی نژاد سراغ داریم این احتمال باید درنظر گرفته می شد که در روزهای نزدیک به انتخابات جامعه به واسطه اظهار نظرهای تند و تیزاو دچار تنش شود.

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان در رابطه با دلیل این اصرار اصولگرها بر احتمال کاندیداتوری احمدی نژاد با وجود آنکه می دانستند او نمی تواند به سادگی وارد عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری شود به ویژه آنکه احتمال رد صلاحیت او توسط شورای نگهبان نیز قوت گرفته بود به رویداد۲۴، گفت: با وجود آنکه احمدی نژاد تا حدودی در بین مردم پایگاه اجتماعی دارد اما نبود او در عرصه انتخابات از روز اول مسلم بود، اما امروز پرونده مدیریت رئیس جمهور سابق برای آحاد جامعه، نخبگان، دلسوزان و حاکمیت برای همیشه بسته شد.

وی درباره هدف احمدی نژاد از تحرکات انتخاباتی ابراز کرد: احمدی نژاد بنا داشت تا از این فرصت طلایی برای طرح مجدد خود در صحنه سیاسی و اجتماعی ایران با وجود تمام ویرانگری های گذشته استفاده کند که این ترفند به شکل بسیار هوشمندانه ای از ناحیه مقام رهبری کور شد.

ناصری در ادامه ابراز کرد: همانطور که اشاره کردم با این اقدام مقام رهبری نه تنها فعالیت احمدی نژاد برای ریاست جمهوری کور شد بلکه میدان رانیز برای طرح دوباره خود از دست داد؛ اما چرا دوستان اصولگرا از این منظر مایل نبودند شایعه یا شائبه ورود احمدی نژاد در جامعه از بین نرود؟ اصولگرایان در صدد بودند تا از طریق احمدی نژاد برای روحانی «لولویی» درست کنند و او را تا نزدیک به زمان انتخابات، بازی دهند.

وی دراین باره که با این حساب خط قرمز نکشیدن بر نام احمدی نژاد برای این بود که رقیب را دچار رعب و وحشت کنند و تمرکز را به انحراف بکشانند، گفت: دقیقا اصولگرایان به دنبال همین مسئله بودند. طرح نام احمدی نژاد با وجود آنکه می دانستند وی از جانب شورای نگهبان تائید صلاحیت نمی شود مستمسکی بود برای منحرف ساختن روحانی وتیم تبلیغاتی او تا زمانی که اعلام شود وی ار انتخابات کنار می رود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در این باره که با این حساب از این بعد اصولگرایان چه کاری انجام خواهند داد، ابراز کرد: اصولگرایان مانند سال 94 به ائتلاف و انسجامی در مورد نامزدی ریاست جمهوری دست نخواهند یافت مگر اینکه عقلایی به مانند علی لاریجانی حمایت خود را از روحانی اعلام کنند، در غیر این صورت اصولگرایان نامزد دیگری نخواهند داشت.

وی در ادامه افزود: همانطور که یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز دغدغه شان را انتخابات شوراها مطرح کرده است، مسئله فوق نشان از این دارد که غیر از روحانی کاندید جدی نخواهند داشت و برای انتخابات شوراها برنامه ریزی خواهند کرد.

ناصری درباره اصلاح طلبان نیز گفت: اصلاح طلبان هم نامزد دیگری غیر از روحانی نخواهند داشت.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه هر چه زودتر آقای روحانی ستاد انتخاباتی خود را تشکیل دهد، بیان کرد: پیش بینی ها حاکی از این امر است که آقای محمد علی نجفی، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی برای ریاست جمهوری و اصلاح طلبان برای شوراها خواهد شد زیرا هم بسیارقابل اعتماد است و هم اینکه تجربه مفیدی در این زمینه دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
فروغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
1
با آرزوى موفقيت و پيروزى اصلاحات. درود بر روحانى.
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
شورای مشورتی خام عالم بر سرتون احمدی نژاد به گفته رهبری کنار کشید پس شما ضد رهبری هستید که کسی که حرف رهبر رو گوش داده اینجوری حرف میزنید شما همیشه دنبال تنش هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
0
0
دل خوش نکنیین اقای احمدی نژاد نیست ما طرف داران احمدی نژاد به روحانی مجبورمیشم رای دهیم کور خوندن ما روز رای بازم اسم احمدی نژاد را خواهیم نوشت چون دوستش داریم
نظرات شما
پیشخوان