تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
کنعانی مقدم در گفت و گو با رویداد 24 :

قوه قضائیه در پرونده احمدی نژاد از فرصت ها استفاده نکرد

قوه قضائیه درباره پرونده احمدی نزاد به اندازه کافی فرصت داشت ، اما استفاده نکرد .
رویداد۲۴-سیدحسین کنعانی در رابطه با اینکه آیا زمان تشکیل دادگاه پرونده احمدی نژاد و تخلفاتی که در دولت سابق صورت گرفته ، فرا نرسیده ، گفت : در این  رابطه قوه قضائیه به اندازه کافی فرصت داشت ، اما استفاده نکرد . براساس قانون هر فردی در جمهوری اسلامی اگر مرتکب خلافی شود در دادگاه محکوم خواهد شد و اینکه در چه جایگاه و مقامی قرار دارد بر اصل این موضوع تاثیر نمی گذارد .

محمود احمدی نژاد پس از اعلام نظر شفاف مقام رهبری در رابطه با عدم حضور وی درانتخابات ریاست جمهوری سال 96 یک روز با تاخیر نامه ای برای رسانه ها ارسال کرد که به نشانه تبعیت ، حاکی ازعدم حضور او در انتخابات دارد . 
 
اما در رابطه با احمدی نژاد باید به موضوع دیگری هم پرداخت که کم اهمیت تر از انتخابات ریاست جمهوری  سال آینده نیست و آن  پرونده های ریز و درشتی است که در قوه قضائیه به نام اش ثبت شده است .

 قوه قضائیه ، احمدی نژاد را برای اولین بار47 روز پیش از پایان دولت دهم به دادگاه احضار کرد . 22 آذر ماه همان سال نخستین روز دادگاه او اعلام  شد اما همانطور که قابل پیش بینی بود وی در دادگاه حضور پیدا نکرد. در دی ماه همان سال  سخنگوی قوه قضائیه از دومین جلسه دادگاه احمدی نژاد سخن گفت اما باز هم در روز مشخص شده ، به دادگاه نیامد . سرپرست دادگاه های کیفری در رابطه با این پرونده درسال 93 اعلام کرده بود که در وقت احتیاطی بررسی می شود که تا به امروز اززمان دادگاه او خبری منتشر نشده است .  

سیدحسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با رویداد 24 در رابطه با اینکه آیا زمان تشکیل دادگاه پرونده احمدی نژاد و تخلفاتی که در دولت سابق صورت گرفته ، فرا نرسیده ، گفت : در این  رابطه قوه قضائیه به اندازه کافی فرصت داشت ، اما استفاده نکرد . براساس قانون هر فردی در جمهوری اسلامی اگر مرتکب خلافی شود در دادگاه محکوم خواهد شد و اینکه در چه جایگاه و مقامی قرار دارد بر اصل این موضوع تاثیر نمی گذارد .

کنعانی مقدم با اشاره به کم کاری قوه قضایه در رابطه با پرونده احمدی نژاد تصریح کرد : مناسب تر آن بود که پرونده فردمسئول در نظام جمهوری اسلامی به جای بایگانی در دوران مسئولیت اش و پس از آن مورد رسیدگی قرار گیرد .

وی در این باره که با توجه به اظهار نظر مقام رهبری درباره ورود احمدی نژاد به عرصه انتخابات ، می توان گفت که پرونده سیاسی او  برای همیشه بسته شده  است ، گفت : البته نظر مقام رهبری به این معنا نیست که احمدی نژاد نمی تواند فعالیت سیاسی داشته باشد . این بحث صرفا به انتخابات ریاست جمهوری مربوط می شود و در این رابطه منع شده است، می تواند بر روی نیمکت ذخیره بنشیند . 

وی درادامه بیان کرد : بهتر بود همان زمان که مقام رهبری به احمدی نژاد خصوصی فرموده بودند ،حضور پیدا نکند وی لبیک می گفت و به جای بهره برداری از سخنان مقام رهبری ، اجازه نمی داد این مسائل به بیرون درز پیدا کند . 

کنعانی مقدم در این باره که آیا فردی که اکنون بنا بر توصیه مقام رهبری بر روی نیمکت ذخیره ها می نشیند برای دوره بعدی از سوی شورای نگهبان تائید صلاحیت خواهد شد ، تاکید کرد : اگر احمدی نژاد عقل سیاسی داشت اصلا این سوال را از مقام رهبری مطرح نمی کرد اما او نه تنها در زمان مناسب لبیک نگفت بلکه از طریق هواداران اش دست به جنجال آفرینی در سایت ها و رسانه ها زد . 

وی در رابطه با آینده سیاسی احمدی نژاد ابراز کرد : سرنوشت احمدی نژاد با  سرنوشت مشایی گره خورده است و هر دو در یک پرونده جای دارند بنابراین همانطور که مشایی از صحنه سیاست خارج شد ، احمدی نژاد  هم باید خارج شود . 

سید رضا اکرمی ،  عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و نماینده مجلس در دوره هشتم  در رابطه با دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد به رویداد 24 گفت : تلخ ترین دوره نمایندگی ام زمان ریاست جمهوری  احمدی نژاد بود زیرا تنها قانون شکنی را به درستی انجام می داد. رویه اش به گونه ای بود که با عوامفریبی تلاش می کرد بر محبوبیت خود بیافزاید در حالی که کارهای نیمه رها شده فراوانی در کشور وجود داشت و در کل مجلس را در راس امور نمی دانست  . 

وی در ادامه افزود : احمدی نژاد بسیار به جار و جنجال علاقمند بود و در حالی که در مدت هشت سال ریاست جمهوری اش  مدام از لیست مفاسد اقتصادی صحبت به میان می آورد اما هیچ نامی از جیب او خارج نشد . این حرکت اخیر او هم به همین ویژگی اخلاقی اش مربوط می شود . 

نظرات شما
پیشخوان