تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

اخراج گسترده روزنامه نگاران حامی دولت از روزنامه فرهيختگان

روند اخراج روزنامه نگاران حامی دولت از روزنامه فرهیختگان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی که تا پیش از این خود را حامی دولت معرفی می کرد بدون توقف ادامه دارد.
رویداد۲۴- روند اخراج روزنامه نگاران حامی دولت از روزنامه فرهیختگان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی که تا پیش از این خود را حامی دولت معرفی می کرد بدون توقف ادامه دارد.

 طي سه ماه گذشته بيش از ١٠ نفر از روزنامه نگاران، از روزنامه فرهيختگان اخراج شده اند، روزنامه نگاران اخراجي از چهره هاي شناخته شده مطبوعات و افراد نزديك به دولت و آيت الله هاشمي بوده اند. 

اين اخراج ها كه همچنان نيز ادامه دارد شامل اخراج سردبير، برخي دبيران سرويس و روزنامه نگاران بوده است و توسط سرپرست جديد روزنامه (سيدوحيد عقيلي) انجام شده است. 

وي درخصوص اخراج روزنامه نگاران در اواسط سال به برخي از آنان گفته است كه مستقيما از رييس دانشگاه آزاد اسلامي دستور گرفته است و عليرغم ميل باطني مجبور به اخراج روزنامه نگاران شده است. 

در ايران همواره امنيت شغلي روزنامه نگاران با چالش روبرو بوده است، توقيف و عدم توان مالي مديران رسانه، دو دليل عمده بيكارشدن اصحاب رسانه است، اما با نزديكتر شدن به انتخابات همواره مسايل سياسي نيز امنيت شغلي خبرنگاران را با چالش روبرو كرده است.

اينكه تمام روزنامه نگاران اخراجي از يك طيف فكري هستند و با برنامه ريزي مشخص مراحل اخراج آنها عملي شده است نشان از عملكرد سياسي است. 

گفتني است تسويه حساب برخي روزنامه نگاران اخراجي نيز همچنان انجام نشده است و آنان براي دريافت حقوق و سنوات خود مجبور به شكايت از دانشگاه آزاد اسلامي شده اند.

برخلاف عرف رايج و قوانين، اخراج كاركنان روزنامه فرهيختگان بدون اطلاع قبلي بوده  و  يكباره به اين روزنامه نگاران اعلام شده است كه از مجموعه اخراج اند و از فرداي آن روز حفاظت فيزيكي ساختمان از ورود آنها جلوگيري كرده است. 

ادامه اين شيوه و عدم تنظيم قرارداد جديد با خبرنگاران و دبيران سرويس آنان را با چالش جدي امنيت شغلي روبروكرده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
محمود ويسي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
بدبخت خبرنگارا، مرغ عذا و عروسي هسن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
0
0
قشر پر رو و هتاكين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
0
0
مشكل از رييس دانشگاه آزاد هست كه هم خدا رو ميخواد هم خرما رو...
نظرات شما
پیشخوان