تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵
کنعانی مقدم در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

اصولگرایان در انتخابات روی احمدی‌نژاد و یارانش حساب نمی‎کنند

اصولگرایان به هیچ وجه بر روی احمدی‌نژاد و اعلام کاندیداتوری یا عدم آن حسابی باز نکرده بودند از این به بعد هم وضع به همین منوال خواهد بود
رویداد۲۴- یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: اصولگرایان به هیچ وجه بر روی احمدی‌نژاد و اعلام کاندیداتوری یا عدم آن حسابی باز نکرده بودند از این به بعد هم وضع به همین منوال خواهد بود و چیزی تغییر نمی‌کند. 

با توجه به اظهارات رهبر انقلاب در خصوص مصلحت نبودن ورود محمود احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات، اصولگرایان که تا پیش از آن حتی اگر در محافل خصوصی نظر دیگری داشتند، از بردن نام احمدی‌نژاد به عنوان یکی از گزینه‌های خود به رسانه‌ها ابایی نداشتند پس از آن گفتند که از ابتدا هم بنا نبود ورود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری مورد استقبال قرار گیرد اما زمان اعلام عدم حمایت از اواکنون نبود. 

پس از نگارش نامه از سوی دولت دهم و نهم دراعلام تمکین از سخنان مقام رهبری، گمانه زنی‌هایی میان رسانه‌ها مطرح شد که براساس آن‌ها اتاق فکر احمدی‌نژاد به دنبال کسب جایگاه در شورای شهر تهران است. 

اما گفت‌و‌گو محمد حسینی، وزیر دولت دهم و از اعضای جبهه بکتا نشان از این دارد که احمدی‌نژاد و نزدیکانش همچنان به ریاست جمهوری می‌اندیشند. حسینی در گفت‌و‌گویی مدعی شده بود «اولویت برای هواداران احمدی‌نژاد با ریاست جمهوری است و شورای شهر در مرحله بعدی قرار دارد. جبهه یکتا افرادی را به عنوان گزینه انتخابات ریاست جمهوری مدنظر دارد تا به مردم و نیروهاى ارزشی و ولایی معرفی کند.» 

وی در این گفت‌و‌گو خود به دیدارهایی با آیت الله موحدی کرمانی و دیدارهایی که قرار است در روزهای آتی با آیت الله یزدی انجام شود نیز اشاره کرده است. 

پیش از این اظهار نظر، بسیاری از فعالان اصولگرا اعلام کرده بودند از گزینه‌هایی مانند سعید جلیلی یا علی نیکزاد که به محمود احمدی‌نژاد نزدیک هستند، حمایت نخواهند کرد با توجه به اظهار نظر اخیرمعاون سابق دولت دهم، این سوال پیش می‌آید که آیا تصمیمات اصولگرایان دچار تغییرخواهد شد؟ 

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با این گفته محمد حسینی به رویداد۲۴ گفت: اصولگرایان در مراوداتشان با احمدی‌نژاد پس از اتمام دولت او تصمیم گیری کرده بودند و براساس آن دولت نهم و دهم هیچ جایگاهی در معادلات اصولگرایان نداشته و نخواهد داشت. بنابراین مسائل مطرح شده از سوی دوستان احمدی‌نژاد تاثیری بر استراتژی تعیین شده طیف سیاسی اصولگرا نخواهد گذاشت. 

وی اضافه کرد: به طور معمول در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، مردم عموما در شهرهای بزرگ چنین عمل می‌کنند که وقتی کاندیدایی را برای ریاست جمهوری بر می‌گزینند و نام او را داخل صندوق رای می‌اندازند اعضای شورای شهر را هم از طیف سیاسی رئیس جمهور انتخاب می‌کنند. البته در شهر‌های کوچک و روستا‌ها شاید چنین نباشد و مردم به گونه دیگری رفتار کنند. اما اصولگرایان بر اساس این اصل کاندیدا مورد نظرخود در ریاست جمهوری و کاندیداهای شورای شهر را معرفی خواهند کرد. 

کنعانی مقدم در این رابطه که آیا این احتمال وجود دارد که جبهه یکتا خود کاندیدایی مجزا داشته باشد، بیان کرد: در حال حاضر نمی‌توان در این باره به صراحت نظر داد اما قدر مسلم استراتژی جریان اصولگرا بر تعدد نامزد‌ها نیست البته این احتمال وجود دارد که چند نفر در بین اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند و حتی مورد تائید شورای نگهبان هم قرار گیرند اما در ‌‌نهایت یک نفر از میان آن‌ها وارد عرصه انتخابات خواهد شد تا رای‌های خاکستری را جذب کند. 

این فعال سیاسی در ادامه توضیح داد: اصولگرایان به هیچ وجه بر روی احمدی‌نژاد و اعلام کاندیداتوری یا عدم آن حسابی باز نکرده بودند از این به بعد هم وضع به همین منوال خواهد بود و چیزی تغییر نمی‌کند. 

کنعانی مقدم در ادامه ابرازکرد: این احتمال وجود دارد که برخی از اعضای جبهه یکتا با عناصر جریان اصولگرا رایزنی‌هایی انجام دهند یا در جلسات حضور داشته باشند اما اینکه اصولگرایان با توجه به نظرات احمدی‌نژاد تصمیم‎گیری کند یا حتی بخشی ازنظراتش را در تصمیم‎گیری نهایی دخالت دهند، کاملا مردود است.
نظرات شما
پیشخوان