تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵
محمود صادقی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

دولت باید در زمان شکل‎گیری مجلس دهم برای امیدآفرینی کابینه را ترمیم می‎کرد

دولت باید در زمان شکل گیری مجلس دهم برای ترمیم کابینه فرصت داشت و می‌توانست به این وسیله موج امیدواری در جامعه به وجود آورد اما به نظر می‌آید از موضع انفعالی برخورد می‌کند.
رویداد۲۴-  اعضو فراکسیون امید تاکید کرد: دولت باید در زمان شکل گیری مجلس دهم برای ترمیم کابینه فرصت داشت و می‌توانست به این وسیله موج امیدواری در جامعه به وجود آورد اما به نظر می‌آید از موضع انفعالی برخورد می‌کند. 

موضوع ضرورت ترمیم کابینه از سوی رئیس جمهور مدت ها است که از سوی فعالان سیاسی مطرح شده است اما به نظر می‌رسید که حسن روحانی اعتقادی به ایجاد این تحولات در دولت نداشته باشد تا اینکه سرانجام دیروز او دست به ایجاد سه تغییر در کابیته زد
 

روز سه شنبه هفته جاری خبر استعفای سه وزیر منتشر شد، البته از آنجا که یکی از وزرا در سه شنبه آینده در مجلس شورای اسلامی بنا بود مورد استیضاح اعضای خانه ملت قرار گیرد خبر استعفای خود را تکذیب کرد، اما شاید این شیوه‌ای از تغییر و تحول بود که در برخی موارد سبب شده تا اعضای فراکسیون امید، بزرگ‌ترین حامیان دولت در مجلس موضع انفعالی را برگزینند و حاضر نشوند از وزیری دولت مورد حمایتشان در برابر استیضاح مقاومت کنند. 

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی درباره موضع انفعالی فراکسیون در برابر سوال و استیضاح از وزرا به رویداد۲۴ گفت: کلیت موضع انفعالی نماینده‌ها در برابر وزرا را قبول ندارم، حمایت‌ها انجام می‌شود. 

وی در رابطه با استیضاح وزیر آموزش و پرورش، تاکید کرد: در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش جلسه‌ای با حضور وزیر و معاونان او برگزار شده است که در ‌‌نهایت پس از رد و بدل شدن اطلاعات متقاعد شدیم به علی اصغر فانی کمک کنیم تا استیضاح شکل نگیرد برهمین اساس ۱۸ نماینده عضو درفراکسیون برخلاف تمایلشان، به نظر جمع تمکین کردند و امضاهای خود را پس گرفتند. 

صادقی درخصوص استیضاح وزیرآموزش و پرورش به تشکیل کارگروهی اشاره کرد و گفت: در کارگروه تشکیل شده موضوع فوق را مورد بررسی قرار دادیم و تعامل خوبی هم برقرار شد بطوری که وقتی متوجه موضع انفعالی آقای فانی در برابر استیضاح کنندگان شدیم، ضمن انتقاد نسبت به این عملکرد از اوخواستیم تا شیوه را تغییر دهد. 

این عضو فراکسیون امید با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، افزود: در برابر این تحقیق و تفحص موضع فراکسیون بیشتر مخالفت بود اما زمانی که متوجه شدیم موضوع فوق به ۷ یا ۸ سال پیش یعنی دولت سابق برمی گردد قرار بر این شد تا مورد حمایت قرار گیرد. 

وی با تاکید بر اینکه موضع فراکسیون نسبت به وزرا انفعالی نیست، بیان کرد: نقدهایی نسبت به نحوه تعامل وزرا با مجلس و به ویژه با فراکسیون از سوی دوستان وجود دارد. 

صادقی درباره دلخوری فراکسیون از دولت که برخی از اصلاح طلبان درخصوص آن نظر داده‌اند، تصریح کرد: بهتر است در این باره کسانی نظر دهند که داخل فراکسیون حضور دارند. احتمالا افراد خارج از فراکسیون نظر شخصی خود را مطرح می‌کنند. البته دلخوری‌هایی از دولت وجود دارد ولی تلاش کرده‌ایم با درنظر گرفتن ضرورت هماهنگی و همکاری بیشتر از میان مسائل اغماض کنیم زیرا بنا نیست، گله‌مندی‌ها تبدیل به اختلاف شود. 

این عضو کمیسیون فراکسیون امید درباره استعفای سه وزیر گفت: ایده‌هایی بود مبنی بر اینکه بعد از شکل گیری مجلس جدید برخی از تغییرات در کابینه شروع شود پیش ازاینکه با چنین چالش‌هایی مواجه شویم. دولت باید ابتکار عمل در این رابطه را در دست می‌گرفت. 

صادقی در ادامه اظهار داشت: همانطور که مطرح کردم دولت باید در زمان شکل گیری مجلس دهم برای ترمیم کابینه فرصت داشت و می‌توانست به این وسیله موج امیدواری در جامعه به وجود آورد اما به نظر می‌آید از موضع انفعالی برخورد می‌کند. 

این عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: ارزیابی برخی از دوستان در فراکسیون این است که تغییرات در کابینه غیرطبیعی نیست.
نظرات شما
پیشخوان