تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵

درخواست از رییس قوه قضاییه درباره زندانیان امنیتی از تریبون مجلس

نماینده مردم تهران گفت:‌ گویی چنین تقسیم کار شده است که برخی از مقامات و نهادها به کار و فعالیت بپردازند و برخی در رفتار شبه اپوزیسیون به انتقاد، تحطئه و تخریب.
رویداد۲۴-نماینده مردم تهران گفت:‌ گویی چنین تقسیم کار شده است که برخی از مقامات و نهادها به کار و فعالیت بپردازند و برخی در رفتار شبه اپوزیسیون به انتقاد، تحطئه و تخریب.

حجت الاسلام احمد مازنی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز گفت: اکنون مهمترین مسئله ما تعارضات و اختلافات حاکم بر فضای سیاسی کشور است. به نحوی که گویی چنین تقسیم کار شده است که برخی از مقامات و نهادها به کار و فعالیت بپردازند و برخی در رفتار شبه اپوزیسیون به انتقاد، تحطئه و تخریب. این رویه به ناامیدی و یاس جامعه و در نهایت به فروپاشی اجتماعی می انجامد.

وی اظهار کرد: ما نیاز به گفت و گو داریم. گفت و گو در جهت یکپارچگی در حاکمیت و نیل به منافع ملی و کارآمدی بیشتر نظام،‌ گفت و گو برای مقابله جدی با فساد سازکان یافته، فقر،‌ فاصله شدید طبقاتی، بحران لجام گسیخته بیکاری،‌ محیط زیست،‌ قاچاق کالا،‌ معضلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی،‌ تنش های موجود در روابط با قدرت های بین المللی و منطقه ای.

او ادامه داد: ما برای هماهنگی و همدلی بین اقوام و مذاهب ایرانی و انسجام ملی به گفت و گو نیاز داریم. برای هم افزایی بین حوزه های مختلف سرمایه ای و اجتماعی و برای جلوگیری از مخالفت های مدنی جوانان و نوجوانان نیاز به گفت و گو داریم.

مازنی سپس پیشنهادی را مطرح کرد: از آنجاکه مجلس مظهر حاکمیت ملی و محل حضور جناح های مختلف و اقوام و مذاهب گوناگون است،‌ پیشنهاد می کنم طرح گفت و گوی ملی در پارلمان را کلید بزنیم و از مجلس به سایر بخش های جامعه تسری بدهیم تا به جای تقابل از طریق تریبون ها با هم گفت و گو کنیم.

او مبانی این طرح را قانون اساسی، اندیشه های امام راحل و سیاست های مقام معظم رهبری عنوان و هدف آن را شناسایی موارد اختلاف و اشتراک نظر در نحوه اداره کشور از دیدگاه نحله های مختلف سیاسی و اجتماعی و کمک به حل مشکلات مردم و پیشرفت و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد.

وی گفت: در صورت موافقت هیات رئیسه و همراهی نمایندگان پیش نویس طرح را تقدیم خواهم کرد.

نماینده مردم تهران به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات ازسوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و از رئیس جمهور تقاضا کرد که در چارچوب این سیاست ها و بر اساس اصل انتفاع همگانی و پرهیز از تفسیرهای ناصواب هر چه سریع تر لایحه نظام جامع انتخابات را به مجلس ارائه دهند.

او ادامه داد: همچنین از رئیس جمهور انتظار داریم روند اصلاح و ترمیم کابینه را در جهت جوان سازی و تبدیل نیروهای پروژه ای به پروسه ای هر چه سریعتر به خصوص در بخش های اقتصادی آغاز کند.

مازنی درخواستی نیز از آملی لاریجانی داشت. او گفت:‌ از ریاست قوه قضائیه تقاضا می کنم با رافت اسلامی در جهت کاهش مشکلات زندانیان امنیتی نقشی تاریخی در جهت همگرایی و انسجام ملی ایفا کند.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان